Toon posts:

Wie houdt alle type beeldbuizen uit elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een nieuwe 19" monitor voor mijn nieuwe puuter. Nu probeer ik de verschillende soorten monitoren uit elkaar te houden. Dus rangschikken op "gewoon", trinitron, diamondtron, en diamondtron zonder steunlijnen.

naar ik weet zijn diamondtron beeldbuizen niets anders dan platte trinitron's.

verder weet ik:
Budget Liyama= trinitron
professioneel liyama = diamondtron
panasonic=gewoon

verder vermoet ik:
LG=steunlijn loos diamondtron
sony=zelfde als Liyama (logisch zijn Zijn de uitvinders er van)
philips= gewoon

plz help met het uitbreiden van de "verder weet ik"-lijst

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
volgens mij is

Sony = trinitron = vierkante pixels opgebouwd uit draden en met 1 elektronen bundel die later gesplit wordt

oa iiyama = diamondtron = een soort ovale pixels, zit een beetje tussen trintron en een normale beeldbuis in. Zonder draden dus

de rest = gewone beeldbuis met ronde pixels

tenminste, zo heb ik het in mijn hoofd zitten en hoe ik eraan kom weet ik niet. :)

Verwijderd

Ik wist niet eens dat je ook Diamondtron zonder die lijntjes hebt. Heb net 2 IIyama 19"'s gekocht. Inderdaat 2 lijntjes...

Verwijderd

Inderdaad met een D dan he?!...

Verwijderd

Topicstarter
dacht zelf niet dat ze bestonden hoor, lijnloze liyama's. heb dat namelijk laast nog in een winkel gevraagt ( ik d8 namelijk diamondtron lijnloos, zij zeiden van niet ), en ik geloof ze maar, ze leken me vrij proffesioneel ( ze wisten, dat ibm schijven sneller en stiller waren dan maxtors, en dat
T-bird sneller zijn dan P3's behalve in photoshopen en andere SSE geoptimaliseerde progjes. ) dus toen heb ik ze maar gelooft.
maar als iemand nu eens zekerheid in deze zaak bracht!!!

kom op stelletje kenners laat je gelden!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:21 schreef senders het volgende:
Inderdaad met een D dan he?!...[/quote]Je post kan ge-edit worden, zie je die icoontjes aan de rechterbovenkant, daar staat eentje bij met een potlood, die moet je hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 21:42 schreef The Rapier het volgende:
dacht zelf niet dat ze bestonden hoor, lijnloze liyama's. heb dat namelijk laast nog in een winkel gevraagt ( ik d8 namelijk diamondtron lijnloos, zij zeiden van niet ), en ik geloof ze maar, ze leken me vrij proffesioneel ( ze wisten, dat ibm schijven sneller en stiller waren dan maxtors, en dat
T-bird sneller zijn dan P3's behalve in photoshopen andere SSE geoptimaliseerde progjes. ) dus toen heb ik ze maar gelooft.
maar als iemand nu eens zekerheid in deze zaak bracht!!!

kom op stelletje kenners laat je gelden![/quote]Welke winkel was dat, want dat klopt allemaal, erg professioneel, Mycom?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

he ja! dat is gaaf!
zoals je wel begrepen had, ben ik nog niet zo lang lid...

Ik vind het beeld van de IIyama 19" heel erg goed! Het is de Vision Master Pro 450. Heb ze met allerlei andere vergeleken, maar vond deze de beste...

Verwijderd

Topicstarter
kom op mensen, wie weet er wat van.

pleazzzzzzz

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
1 ding weet ik van mijn beeld.

GEEN LIJNEN.

En de pixels zien er aardig vierkant uit.

Ik heb een Acer 211C (21 inch)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 21:31 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
1 ding weet ik van mijn beeld.

GEEN LIJNEN.[/quote]Dat is wel jammer, want ik zie ze wel een beetje, maar flatscreen is :9~

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1