E1/T1 standaard, verbindings methode

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb met cutebritney de discussie over de verbindings methode van een E1/T1 lijn.
Mijn mening is dat dit niet over wireless kan en cutebritney zegt van wel van wel. :)

Nou zegt cutebritney naar aanleiding van een topic van hem dat het dus degelijk bestaat.
Wireless high-speed internet in actie ! (Pics)
Maar ik ben hier van mening dat dit als een vergelijking gebruikt wordt en dus niet echt werkelijk een T1/E1 verbinding is, maar wel met een vergelijkbare snelheid ervan.

Zoiezo ben ik altijd van mening geweest dat een T1/E1 lijn over koperdraad loopt, er wordt ook altijd gezegd van je heb een T1/E1 lijn.

Als je op google zoekt krijg je alleen maar producten waar het woord T1 of E1 in voor komt, dus daar heb ik weinig aan en op de site van ieee kan ik ook er niet echt wijs uit worden of T1/E1 nou een apparte standaard is qua lijn soort etc of dat het een standaard is in snelheid.

Wie kan mijn helpen om mijn gelijk te krijgen. ;) :P

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is een standaard in snelheid. De "T" wordt gebruikt in de VS en is 1,5 Mbit/s ofwel 1568 kbit/s. De "E" wordt gebruikt in Europa en heeft een snelheid van 2 Mbit/s.

Je hebt ook T2, T3, T4 etc etc... die oplopend in snelheid zijn alsmede E2, E3, etc.... zo is een E5 lijn geloof ik 622 Mbit/s

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je hier ook een bron van ?

Ik weet namelijk al hoe het zit met de snelheden en dergelijken.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31
... mmm , beter lezen volgende keer

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
De E1/T1 verbindingen hebben betrekking op een bepaalde multiplex standaard. Een E1 verbinding bestaat uit 32 tijdsloten van 64kbit/s die aanvankelijk ontwikkeld is voor trunkverbindingen tussen bedrijven/telefooncentrales voor analoge spraak verbindingen. Voornaamste toepassing is tegenwoordig de koppeling van een PABX met de KPN centrale of data-diensten als frame-relay.

De invulling van de tijdslots ligt dus niet vast, je kan ze dus toepassen voor ATM, frame-relay en B-ISDN verbindingen, zeer veelzijdig. Het transportmedium is niet vastgelegd, en het is dus goed mogelijk om een E1 verbinding te realiseren over bijvoorbeeld een point-to-point microgolf verbinding (of koper, of glas..).

Lijkt me dus dat cutebritney het bij het rechte eind heeft.