Toon posts:

Kabel advies voor mijn setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setje is als volgend:

Loewe Xelos 5381ZW (Breedbeeld TV)
Harmon Kardon DVD-25 (DVD-speler)
JVC HR-S6953 (S-VHS videorecorder)
Yamaha RX-V620 (Dolby Digital / DTS receiver)
Denon DCD-655 (CD-speler)
Tannoy Revolution R3 (front speakers)
Tannoy Revolution R2 (rear speaker)
Tannoy Revolution RC (center speaker)
Magnat Vector Needle Sub 25 (subwoofer)

DVD speler zit aangeloten om mijn TV mbv Profigold PGV7000 (Oxy Pure Series) Scart kabel.

S-VHS videorecorder zit aangeloten om mijn TV mbv Profigold PGV7000 (Oxy Pure Series) Scart kabel.

CD-speler zit aangeloten op mijn receiver mbv Oehlbach optische kabel (type weet ik niet meer).

DVD-speler zit aangeloten op mijn receiver mbv Oehlbach optische kabel (type weet ik niet meer).

Subwoofer zit via een simpele mono-interconnect aangesloten op mijn receicer.

Front speakers zitten BI-wired (via A&B speakerset) middels koper/ziver kabel ((onbekend goedkoop merk) aangeloten op mijn receiver.

Rear speaker zitten via koper kabel (onbekend goedkoop merk) aangeloten op mijn receiver.

Center speaker zit via koper kabel (onbekend goedkoop merk) aangeloten op mijn receiver.

Welke kabels kan ik het beste vervangen om nog ultiemer te kunnen genieten van mijn HT-setje. En wat kabels worden er dan geadviseerd...

Verwijderd

probeer deze vraag eens te stellen op www.hifi.nl

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
Ik ben bang dat je hier geen antwoorden zult vinden. De heersende mening is hier dat als je het verschil niet of nauwelijks kunt meten, het ook niet hoorbaar is. "Echte" audiofielen horen bij een meettechnisch verschil van velen plaatsen achter de komma echter werelden van verschil. bv: meetverschil 0,00000015 op een of andere curve (THD, fase kromme 0 - 20kHz spectrum, etc, etc), kommentaar "echte" audiofiel: Man, tot nu toe klonk alles zo dof, fantatisch, de hoge frequentie klinken sprakkelend helder, transparent gewoon. En de bass heeft nu een veeeel beter gedefinieerdere punch.

Enfin, als jij besodemiedert opgelicht wil worden met high-end kabels dan mag jij dat helemaal zelf weten. Ik zou eerder geneigd zijn voor dat geld betere speakers/DVD-speler/CD-speler/versterker/etc te kopen, die hebben veel meer invloed op beeld en geluid.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ja kijk, als het zo is dat die kabels die je nu hebt echt superdun zijn dan is het misschien wel slim om ze even te vervangen... maar een stukje kabel hoeft niet meer te kosten dan 'n euro, hooguit anderhalf, per meter... Er zijn ook kabels (zilverkabel?) die echt het tienvoudige kosten, en het verschil is dan gewoon echt NIET te horen. Misschien zou het te meten zijn, maar ja wat heb je daar aan ?

Ik zeg: Als je huidige kabels niet te dun zijn, houd ze, zijn ze wel dun, ga achter wat dikkere kabel aan :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik denk dat veel kabels niet noemenswaardig in weerstand verschillen maar dan wel weer in capiciteit. En dat schijnt dan weer invloed te hebben op bepaalde frequenties. Verschillen zijn vaak wel te meten, maar ze zijn idd erg klein. Maar goed ik kan zelf het verschil tussen een zilvere kabel en een std kabeljte wel horen (niet dat ik zilver mooier vond :)). Maar of ik het verschil tussen een kabel van 200 euro en 400 zou horen, geen idee :). Zelf heb ik een DIY Triple-T kabel van www.tnt-audio.com die kabel kost bijna niets (UTP-kabels) en is toch beter dan een cheape zilvere/kopere 1,5 mm2 kabel, zowel prijstechnisch als qua prestaties (maar goed das zo subjectief ....).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

Jag

Sja kabels, er is al zoveel over gezegd. Of kabels invloed kunnen hebben? Ja, maar alleen maar ik bepaalde gevallen, en iig niet zoals vaak wordt voorgesteld. Maar goed, dat is mijn mening. Hier een leuk artikel over de invloed van verschillende typen kabels.
Overigens kan het voor videokabels wel eens heel anders zijn. Waarschijnlijk is de invloed van de kabel daarvoor veel groter door de hoge frequentie waarmee videosignalen worden doorgegeven.
Pagina: 1