Geweldig, wat een reacties. Blijkbaar zijn er meer die hier ervaring mee of tenminste een mening over hebben. Ik heb dit van dichtbij zelf meegemaakt, op meerdere manieren. Een vriend van me had een vriendin, het was eigenlijk een heel vriendengroepje met 1 vrouw. Maar wat ik vermoedde werd bevestigd na een avond doorzakken in de kroeg (“als de drank is in de man”), oftewel, hij was al jaren eigenlijk heimelijk op die ene vriendin verliefd. Zij weet dat nog steeds niet en denkt inderdaad dat hij voor zijn lol naar Zuid-Amerika is vertrokken. (Hij zit er nog steeds en dat zijn huidige vriendin op haar lijkt is puur toeval)

=

??
Ikzelf heb hetzelfde probleem maar dan andersom, de vrouwen waar ik het beste mee op kan schieten, zijn die vrouwen waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben. Tenminste, seksueel en/of relatueel (ABN?) gezien dan. Helaas zien zij dat anders...
@irons: De stelling kan nooit incompleet zijn, de uitleg wel. Maar daar wil ik graag in een ander topic met je over discussieren.
@Diadem: inderdaad, dat bedoel ik dus:wie weet..
En over dat Flamen; opwinding is slecht voor je bloeddruk, dus relax.
@Blunty: zeg alsjeblieft je ipv u, ok? En je link naar je homepage werkt niet.
Maarre, om even bij het topic te blijven: wat is liefde is inderdaad een moeilijke vraag. Verliefdheid is makkelijker te verklaren. Maar zover wou ik nog niet eens gaan. Ik heb alleen de mening dat een vriendschap tussen man en vrouw niet kan bestaan zonder dat een van de 2 meer geinteresseerd is de ander dan andersom.
@Jywansa: psychologie iets voor jou? Je doet het inderdaad best goed..:)
@Fludizz: vatten we de voortplanting niet gewoon samen onder de noemer geil of i.d.? Liefde is iets (naar mijn mening) waar verstand ook de hoek om bij komt kijken. Oftewel: je kijkt verder dan de bedrand..
@Marchello: dat vind ik een heel erg mooie opmerking. Daar denk ik nog ff over na…
Okee, samenvatting: Misschien wel waar, misschien niet, afhankelijk van de definitie van liefde en vriendschap c.q. lichamelijke aantrekkingskracht. Stel je nu eens voor dat ik gelijk heb. Vriendschap tussen man en vrouw is onmogelijk zonder dat de een meer geinteresseerd is in de ander dan andersom. Wat te doen, als je weet dat de ander in een ander vlak geïnteresseerd is in jullie “relatie” dan jij? Gewoon (schijnheilig?) de vriendschap door laten gaan? Stoppen?
??