Toon posts:

Website testen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers via een netwerkje op elkaar aangesloten. Op de een draait Personal Web Server, op de ander maak ik websites. Wat moet ik doen om (na het "uploaden" van de sites naar deze PWS) de pagina's te kunnen bekijken op de PC waar ik de sites op maak?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ff het ip van de server in netscape indrukken

anders ff je host file aanpassen in de windows dir dan kun je de naam van die pc intikken

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik "U bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken"...
Moet ik nog iets instellen ofzo?
Ik heb gewoon bestanden en printers delen ingesteld...

• killercow

killercow

eth0

hmm mischien ff kijken of je de standaart default.asp pagina nog wel hebt..
zoniet moet je ff in pws manager bij geavanceerd het hokje bladeren in mappen aanzetten.

anders heb je ergens anders een probleem
oja file en printer delen is volgens mij niet eens nodig.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal OK!!!! Bedankt! Hij doet het nu inderdaad.
Heb je ook ervaring met ASP pagina's maken met Dreamweaver UltraDEV? Dan kun je toch een live-connection maken ofzoiets. Zou dat ook via die PWS kunnen? Deze PWS versie ondersteund ASP wel in ieder geval.

• killercow

killercow

eth0

alles wat met asp en acces en ultradev kan kan ook met pws..

dus dat zal niet je probleem zijn..
uploaden naar de server is mischien wat moeilijk te maken maar ik zou dus de root dir van pws ook gewoon sharen zodat je daarin kunt werken op je andere pc, hoef je dus niet steeds de kopieren maar dan is saven al genoeg.

wel een blackup houden dan!

en oja ultradev is wel oke maar notepad is gewoon beter.

openkat.nl al gezien?

• killercow

killercow

eth0

sanders vraag het dan gewoon aan mij sanders..

zal ik je ff een mailtejs turen met mijn php4 instal guide?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
is goed!
ff over UltraDEV, vind je niet dat dat sneller werkt dan met kladblok?

• killercow

killercow

eth0

oke edit die post maar zodat je geen spam krijgt, k heb je adres.

over ultradev..
ja oke maar een goede website heeft maar een file of 10 nodig en dat kan best in notepad.
kijk maar naar tweakers.. wedde dat dit notepad werk is?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je helemaal gelijk in. Maar als je nou 5 a 10 sites per maand maakt... Dan zou het wel een goeie oplossing kunnen zijn.
Ik heb nl. van de week de Fireworks/UltraDEV Studio besteld a F2300,-. Wilde toch DW+FW bestellen en dacht laat ik dan meteen maar de UltraDEV versie nemen...

• killercow

killercow

eth0

hmm mischien ff kijken of je de standaart default.asp pagina nog wel hebt..
zoniet moet je ff in pws manager bij geavanceerd het hokje bladeren in mappen aanzetten.

anders heb je ergens anders een probleem
oja file en printer delen is volgens mij niet eens nodig.

openkat.nl al gezien?

• killercow

killercow

eth0

kijk ik moet ook ongeveer 10 tot 15 sites per maand maken maar ik doe dit naast school

ik heb gewoon een soort template gebouwd en die plak ik over allerlei files heen.
bijvoorbeeld een stukje usermanagement? geen probleem gewoon die file erbij zetten en de template van die site gaat er automatisch over heen..

zo werkt het perfect en zo kan ik in een keer een optie aan al die sites toevoegen of editen, zo blijft het lekker overzichtelijk.

en als een klant dan vraagt dan krijgt de rest met die optie het ook, zijn die klanten ook weer blij snappie?

wel mooi paket hoor maar ik gebruik liever adobe photoshop 6.0 en ultradev samen omdat ik dat toch lekkerder vind werken..

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Goed idee! Zal 't onthouden.
Tja, ik heb nou eenmaal met FW lerenwerken. Tis maar net wat je gewend bent denk ik. Photoshop gebruikt ik eigenlijk alleen maar voor beeldbewerking. Maar daar zijn ook weer veel andere (en goeie!) progjes voor. Ik heb bv. eerder leren werken met PSP. Pas later Photoshop.
Pagina: 1