Club 3d Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Sinds enige tijd kan ik geen 3d spellen meer spelen, het spel wordt dan meteen na de start afgebroken en gaat terug naar Windows XP. Dit geldt bijvoorbeeld ook als ik 3dMark 2001 gebruik. Soms deed ie het nog wel en dan opeens weer niet. Gisteren heb ik geprobeerd nieuwe drivers te installeren, maar toen gaf hij een foutmelding. Mijn pc start nu op in VGASafe modus. Wat ik ook probeer, ik kan geen drivers meer installeren omdat hij de installatie eindigt met een foutmelding. In Windows 2000 (dual boot systeem) doen de geïnstalleerde drivers het nog wel.
Kan het zijn dat de videokaart kapot is? Ik bedoel dus gewoon een hardwarematig probleem?

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Als ie onder W2K nog wel werkt dan is de kaart toch gewoon goed. :?

Wat krijg je voor foutmelding aan het einde?

Verwijderd

Moet leren lezen |:(

Verwijderd

Het is een Ati kaart hoe wou je daar Nvidia drivers op zetten

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:40:
Verwijder je huidige drivers met windows xp eens met de detenator destroyer, te downloaden op www.guru3d.com

Installeer daarna de nieuwste drivers die op www.nvidia.com staan.
haha..best knap een oplossing aandragen zonder et probleem gelezen te hebben

maar deze versie heb je dus ook voor ati:

Door tntkiller - Sunday 31 March 2002 10:38
Alright...here is my way of deleting and installing ATI drivers running Windows XP (Win200 should be the same too).

1. Go into the Control Panel and under the ADD/REMOVE SOFTWARE icon uninstall the ATI MultiMedia software and/or the ATI DVD software.

2. Uninstall the ATI drivers also found in the Add/Remove section. Once removed, it will prompt you to reboot....do so.

3. When returning to windows, the NEW HARDWARE FOUND wizard will come up and will tell you that it has found a new VGA card and will prompt you for drivers. Hit CANCEL!

4. Now, go to START - SEARCH - FOR FILES OR FOLDERS and do a search for all files and folders using the filename ati*.*
This search will normally give you 3 to 4 files found in your c:/windows directory and subdirectories (including the Windows/System directory). Select these files and erase them. Now go to your Recycle Bin and Empty your bin.

5. Next...time to go to your Registry. Go to START -- RUN -- regedit

Here go to key HKEY_LOCAL_MACHINE -- SYSTEM -- ControlSet001 -- Control -- Video . Here there should be 4 entries. 3 of them are default Windows XP entries and the 4th one is put in by the ATI drivers. Expand each one by one until you see ATI entries. Once found, erase the entire key.

Now repeat the same step above for the ControlSet002 key and the CurrentControlSet Key. Normally, whenever you erase a key in the ControlSet001, XP automatically deletes it in the CurrentControlSet section too. So if the ATI key is not found in the CurrentControlSet section, don't worry about it.
Once all keys are deleted, proceed to the next step.

6. While still in the registry, go to the key HKEY_LOCAL_MACHINE -- SOFTWARE section. Here you should find an ATI Technologies key. Select it and delete it. In that same section, look for an Installed Options key. Expand it and there you should find another ATI Technologies key. Select it and erase it.

7. Still in the registry, go to HKEY_CURRENT_USER -- Software and there you should find another ATI technologies key. Select it and erase it. Once all this is done, close the registry. the registry is now clean.

8. Close all windows and reboot.

9. When in windows after the reboot the NEW HARDWARE FOUND WIZARD will pop up again. Cancel that. Now find the new ATI drivers that you have downloaded and extracted and run the SETUP file. Once complete, reboot and you are done. You may want to reinstall your ATI MMC software and DVD software if you use them. DONE!

For all those who do not like going into the registry and rather have an easy to use program to do it for you, you can grab a nifty tool called "RegCleaner" here and it will do it for you without getting your hands dirty in the registry. Follow steps 1 through 4 as stated above, then run RegCleaner to do the rest. Once completed, follow steps 8 and 9 and you are DONE!

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Probeer anders dit verhaaltje als het nog kan..

http://www.driverheaven.net/drivers/misc.php?page=uninstall

damn te laat.. ;(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
JaWa schreef op 17 oktober 2002 @ 19:43:
[...]

haha..best knap een oplossing aandragen zonder et probleem gelezen te hebben
Copy-paste! ;)

Ik neem aan dat je hem niet opgevoerd (hebt gehad)?

Is misschien heel toevallig het fannetje niet goed meer, komt ook nog wel eens voor. Dan wordt de chip te warm.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

budi schreef op 17 oktober 2002 @ 19:47:
[...]

Copy-paste! ;)

Ik neem aan dat je hem niet opgevoerd (hebt gehad)?

Is misschien heel toevallig het fannetje niet goed meer, komt ook nog wel eens voor. Dan wordt de chip te warm.
ja dat dacht ik dus eerst ook maar aangezien zijn kaart het wel doet onder een ander OS is volgens mij met die kaart nix mis... maar je kan et natuurlijk ff checken..

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn radeon 8500. Ik ben terug gegaan naar de winkel (toevallig heeft mijn zwager een computer groothandel) en die hebben hem voor mij naar de leverancier terug gestuurd. De leverancier heeft op zijn beurt de kaart weer terug naar de fabriek gestuurd en wat bleek toen ze hem onderzocht hadden: geheugen was kapot. Ze hebben voor mij er weer nieuwe geheugen blokjes op gezet en nu werkt de kaart weer perfect. Het duurt ongeveer 2 weken voordat je kaartje weer terug is maar dan doet hij het ook weer behoorlijk. :*)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik denk toch ook dat hij kapot is, het probleem ontstond plotseling (dat 3d spellen niks meer deden) nadat ik mijn harde schijf had losgekoppeld. Mogelijk is toen mijn videokaart beschadigd (pc stond uiteraard wel uit). De melding die ik krijg is overigens de volgende:
"setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard vga driver before running setup". Dat doe ik dus maar maakt niet uit.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb mijn pc onder Windows 2000 gestart en de drivers die al geïnstalleerd waren laden nog goed en in 2d ziet het er allemaal prima uit. Alleen kan ik ook onder Windows 2000 geen spellen (3d) meer draaien en ik ben ervan overtuigd dat als ik nu ook onder Windows 2000 nieuwe drivers wil installeren, dit niet gaat lukken. Ik probeer het dan ook maar niet. Zou het nu ook kunnen dat het AGP slot van mijn moederbord (Asus A7V133) kapot is of misschien is beschadigd?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
Heb je toevallig een andere videokaart die je kan proberen in je moederbord?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Juist, dat heb ik nu dus geprobeerd. Ik heb nu mijn oude STB Velocity 4400 (TNT2) met 16MB in mijn pc gedaan en die doet het dus prima (afgezien van het feit dat hij heeeeel erg traag is...hahaha). Ook 3d spellen doen het goed. Het is duidelijk, mijn videokaart is kapot, terug naar de winkel ermee.

Verwijderd

Ik weet zeker dat je geheugen op je kaart kapot is want ik kon ook nog alleen maar 2d werken. Zodra ik 3d bewerkingen ging doen sloeg mijn pc vast. Precies hetzelfde als bij jou. Je hebt toch nog garantie op die kaart, breng hem dan terug en over een week of twee ben je van al dat gezeik af.

Verwijderd

he ff n00b vraagje wat betekent imho
ontopic:
Heb je toevallig een andere videokaart die je kan proberen in je moederbord?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
(in my humble opinion)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als je die error krijgt moet je de drivers op de goede oude manier installeren dus via deze de hardware manager geval kiezen voor drivers updaten en dan als driver dir de map aangeven waar de setup zn temp bestanden neerplakt, meestal X:\ATi\support\

Breek je nek voorzichtig

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:35
Ik zou gewoon een keer format c: doen, en opnieuw windows installeren, dikke kans dat je je driver gewoon corrupt hebt.
een TNT kaart gebruikt totaal andere drivers dan een radeon... dus geen wonder dat die et wel doet.... bij zulke vage problemen eerst softwareproblemen uitsluiten, werkt dat niet, dan pas naar de hardware kijken.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik ga echt niet even een format c: doen en dan dagenlang al mijn software applicaties weer installeren, ik dacht het niet nee. Ik heb alle ATI files en verwijzingen in registry weggehaald en kaart ge-uninstalled en daarna weer geïnstalleerd, maar dat helpt allemaal niks. Tel daar het 3d probleem bij op en dan kom je tot de conclusie dat de kaart kapot is. Het verhaal van Shinda bevestigt mijn vermoeden.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Het is echt heel raar, nu heb ik een restore point van vier dagen geleden teruggezet en nu werkt de driver die ik voorheen dus gebruikte gewoon weer en doen ook 3d applicaties het opeens weer. Dan ga ik toch weer erg twijfelen of het niet toch een softwarematig probleem is.

Verwijderd

dikke vette kans dat die driver dus gewoon niet goed geinstalleerd was

en nog ff vraagje: welke driver was dat, die niet goed werkte?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Nee, zo is het niet helemaal. Ik gebruik sinds een tijdje driver versie 6.13.10.6166. Toen opeens werkte twee weken geleden 3d spellen en programma's niet meer. Met het terugzetten van een restore point, het opnieuw installeren van Win XP SP1 of het gewoon een paar keer opnieuw opstarten van mijn pc ging het dan weer even goed. Een paar dagen geleden wilde ik de nieuwe Ati drivers (6193 geloof ik) installeren en toen kreeg ik op het eind een foutmelding. Na het opnieuw opstarten van mijn pc konden alleen nog Standaard VGA drivers geladen worden. Elke poging om Ati drivers (welke versie dan ook) te installeren mislukte met een foutmelding. Pas na het terugzetten van een restore point van vier dagen geleden, werkt het weer (met drivers 6166 dus). De problemen met de kaart ontstonden dus al met versie 6166 nadat ik Windows 2000 op een tweede schijf had geïnstalleerd en mijn eerste schijf eventjes had losgekoppeld.

Verwijderd

ik heb al eens met die ati drivers gehad dat ik ze installde en de pc bleef hangen bij ' het stuurprogramma is geinstalleerd' (wizard). probleem was dat er geen voltooien knopje kwam en na tien minuten liep het systeem dan altijd compleet vast. Resetten en de driver bleek niet geinstalleerd. Wat bleek? Geen idee. Ik heb nieuwere drivers geprobeerd en die doen het goed. Trouwens, koop een hercules, die zijn zo mooi blauw ;).
leuk bedrijfje, ati :D.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb na een paar keer met system restore aan de gang geweest te zijn, mijn originele ati drivers (van 5 maanden terug) kunnen installeren en vervolgens nu versie 61.93 geïnstalleerd en opeens werkt het allemaal weer. Zodra 3d het weer niet doet, breng ik kaart onmiddellijk terug. Voor nu: op hoop van zegen

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 11:35
lol zei ik het niet, dat 3d applicaties niet werken kan heel goed komen doordat D3D/directx of openGL bestanden corrupt zijn geraakt, dan kan je nog zoveel drivers installeren/deinstalleren maar dat helpt dan echt niet.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja, maar daar lag het niet aan, want volgens DxDiag.exe waren alle bestanden in orde. Maar goed hij werkt nog steeds naar behoren dus we hopen dat ie het blijft doen. Zou het overigens kunnen dat het vervangen van uxtheme.dll (om zonder Style XP diverse theme's te kunnen gebruiken) er iets mee te maken heeft?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
shit!! Nu heb ik mijn radeon eruit gehaald om terug te brengen naar de leverancier en te laten controleren, en heb ik mijn oude videokaart erin gezet en die heeft nu precies hetzelfde probleem. Verd... ligt het dan toch ergens anders aan? Als het nu met oude videokaart ook gebeurt, dan ligt het toch niet aan videokaart?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
MegaJurk schreef op 27 oktober 2002 @ 23:40:
shit!! Nu heb ik mijn radeon eruit gehaald om terug te brengen naar de leverancier en te laten controleren, en heb ik mijn oude videokaart erin gezet en die heeft nu precies hetzelfde probleem. Verd... ligt het dan toch ergens anders aan? Als het nu met oude videokaart ook gebeurt, dan ligt het toch niet aan videokaart?
Wat voor vid kaart heb je nu dan ?
heb je goede drivers ?

doe eens een clean install van windows :?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb een clean install van Windows 2000 op mijn tweede schijf gedaan en daar is het precies hetzelfde liedje. Mijn oude kaart is een ST Velocity 4400 (TNT 16 mb), ik begin er steeds meer van bewust te worden dat het wel degelijk een hardwarematig probleem is, alleen niet van mijn videokaart maar van het moederbord. Is het mogelijk dat een AGP slot kapot is en storing geeft mbt 3d applicaties?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik herhaal mijn vraag van 28/10/02 (hierboven) nog maar eens, kan het agp slot op mijn Asus mobo voor het probleem zorgen?
Pagina: 1