Van oude ISDN naar Adsl

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Topicstarter
Beste medetweakers.

Ik heb nu al een aantal topics ove Adsl door gelzen, maar het helpt me niet echt.
Nu hebben we al 2 jaar Isdn thuis en krijgen we vanaf Nov. Adsl.
Nu zit ik alleen met het probleem van modems en Providers.
Ja, ik heb de search gebruikt. Ik heb ze3lf telematica gestudeerd dus begrijp wel wat. Heb er alleen 2 jaar weer uitgelegen.
Nou heb ik zelf hier 5 pc's staan allen op een 12 poorts 19" 100 mbit hub. Ik heb al een pc klaar staan om als Smoothwall router te gaan dienen.
Maar in een aantal topics zie ik dat je niet persee een Router nodig heb. Je kan deze automatisch kopen bij je modem??? Je Modem = dus tegelijk je router als ik het goed begrijp? Nog nooit van gehoord maar het zal wel.

Nu wou ik het liefst TweakDsl voor de vrijheid die het me biedt. Dit is alleen volgens niet mogelijk als ik de postcode check doe. gebruikt Cistron andere centrales als KPN ofzo.
Nu hebben een aantal providers aanbiedingen met gratis USB modems. Is dit verstandig om te aanschaffen of is een Modem met NIC beter???? Kan evt altijd modem nog verkopen toch!!!!!
Als ik geen tweakDSl ka krijgen stond ik te denken aan Xs4All of Hccnet vanwege de goede reputatie van Xs4all en Hccnet.

Is het beter om zelf een modem te kopen bij bv routershop of deze gewoon bij Kpn aan te schaffen.
Ik ben nogal NooB als het op Adsl komt. kan hier niks aan doen. Tja kabel ligt hier 230m vandaan en adsl lag hier 6 km vandaan, maar niemand die het door wou trekken.

Kan iemand mij helpen met mijn vragen???
Alvast bedankt

>Systeemspecs<

Verwijderd

denk gewoon een dsl router kopen 8 ports.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
moet je maar eens kijken naar de vigor 2600
op www.draytek.nl vind je meer info. Dat is ook een modem met ingebouwde router en een ingebouwde 4 poorts switch. Ideaal apparaatje!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Dus modems met router erin gebouwd bestaan wel.???
Was ook nu nnog meer info aan het verzamelen, maar ls dat alcatel er nu ook zo'n modem/router gaat leveren vanaf november.
Maar TweakDsl is dus niet mogelijk via KPN

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Btw die draytek kan niet werken aangezien hij niet op ISDN kan!!!!!!!!!
Bedankt voor de tip in ieder geval!! :)

>Systeemspecs<

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Moet je eens naar de Vigor 2200X, deze heeft ISDN en WAN.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Nimrod|IA schreef op 17 oktober 2002 @ 19:58:
Btw die draytek kan niet werken aangezien hij niet op ISDN kan!!!!!!!!!
Bedankt voor de tip in ieder geval!! :)
Die komt nog beschikbaar, moet je maar even contact opnemen met draytek wanneer die beschikbaar komt. Maar ik wist het typenummer niet meer en daarom verwees ik je ook naar de algemene draytek website.

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

De alcatel modem wordt vaak getweakd, waardoor deze de funktie van router krijgt.
De usb modem werkt vlogens mij niet met isdn.
Tweakadsl of cistron, gaat ook over het kpn netwerk, maar is niet overal beschikbaar.
Let er op dat je 100mbit nic niet zo op de modem kunt aansluiten, omdat deze 10 mbit halfduplex verwacht.
Modem kopen cq router, maakt niet uit waar je dit doet.

Ik hoop dat hiermee je vragen een beetje bent geho;pen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het voordeel van een PC gebruiken is dat je daar via software makkelijk een firewall en virusscanner kan draaien....

Maar ik heb ook een "ge-tweaked ethernet modem" en dat werkt perfect !!!!

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 18:57
Gewoon een modem tweaken en dan er een switch achterhangen (zodat de rest van het netwerk nog op 100mbit draait). Werkt erg goed.

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
idd. Waar ik nu aan sta te denken is gewoon een modem met ingebouwde switch/firewall en deze weer koppelen aan mijn router aangezien mijn Telverbinding beneden ligt enb mijn Hub op zolder hangt. Anders moet ik 4 Utp kabels weer naar boven trekken. zitten bij de meeste modems ook een standaard firewall??? ach waar het bij mij het meeste om gaat is de router. kijk een modem 24/7 te laten draaien moet toch al. Is goedkoper dan een p90 24/7 en een modem te laaten draaien.

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Hmmmm heb net gekeken naar providers en Tiscale bied nu een 3 maanden gratis internet aan bij 1 jarg abbonement en een half jaar ratis bij een 2 jarig abbonnement. Wat zijn de tweakers ervaringen met Tiscali????????????

>Systeemspecs<

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 23:01
Voor router zou je eens moeten kijken anar Netgear DSL routers, zijn goedkoop maar doen hun werk prima!

Heb er nu een hier thusis taan:

Ongeveer 180 euro:
Functies:
Router voor Chello verbinding (Firewall, router, NAT, DHCP server)
WLAN access Point
4 100mbit Switch

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
De router die je hier bedoel is Geen modem Met Router in een. Dus kan hier weining mee. Ipv de Netgear kan je ook gewoon een Smoothwall of freesco Router neerzetten. Veel goedkoper voor me aangezien ik nog een p90 hier ongebruikt heb liggen.

>Systeemspecs<

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nimrod|IA schreef op 18 oktober 2002 @ 12:10:
Hmmmm heb net gekeken naar providers en Tiscale bied nu een 3 maanden gratis internet aan bij 1 jarg abbonement en een half jaar ratis bij een 2 jarig abbonnement. Wat zijn de tweakers ervaringen met Tiscali????????????
Tja.. ik werk er ;)

Vanaf 18 oktober zouden alle aanmeldingen die kpn krijgt met een ethernet modem het nieuwe modem krijgen, met ingebouwde router dus... :)
(dat was de planning iig, ik kan er neits aa doen als het toch niet zo bljkt te zijn ;))

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
http://www.zonnet.nl/breedbandmagazine/bbshop_index.html
Hier staat 1 e-tech isdn-adsl-router met simpele firewall.

De E-tech is zeer interessant:
- Prijs is zeer aantrekkelijk
- Geschikt voor meerder netwerken (BBned/KPN/BabyXL)

Let er wel op dat niet alle modems op elk netwerk werken!

Zie ook http://www.routershop.nl/

Verwijderd

Let even op:
ADSL signaal kan niet verder dan 4,3 km (dus bij 6 km zit je vast aan de kabel) ISDN met line sharing is nog korter. De afstand bepaalt de maximale snelheid.
ADSL modems staan standaard in bridge modus. Je kan er voor je interne netwerk een router achterplaatsen. (afhankelijk of je eenkpn backbone (mxstream/hcc/xs4all) of BBned backbone (tweakdsl) kiest.
Indien mogelijk gebruik geen usb. Veel problemen met drivers, en als je meerdere pc's wilt aansluiten. etherenet kan direct op de hub.

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
BrZ schreef op 18 oktober 2002 @ 19:25:
[...]

Tja.. ik werk er ;)

Vanaf 18 oktober zouden alle aanmeldingen die kpn krijgt met een ethernet modem het nieuwe modem krijgen, met ingebouwde router dus... :)
(dat was de planning iig, ik kan er neits aa doen als het toch niet zo bljkt te zijn ;))
Kan op jullie internet zoiezo niet zien welk modem je krijgt. Er staat enkel een Ethernet modem. Er daat dus geen merk of type of wat het kan.
Van die 3 maanden of half jaar gratis klopt dus wel bij tiscalli. Als ik het goed begrijp maakt Tscalli zowel van het KPN netwerk als het babyXl netwerk.
Wat zou jij me aanraden te nemen bij jullie.
Hebben jullie een fair user policy of is je max dataverkeer gelimiteerd??

>Systeemspecs<

Verwijderd

Tis heeft een fup, en mijn ervaring (basic abbo, KPN-netwerk) is over het algemeen wel goed, op wat -aangekondigde- aanpassingen in het netwerk na dan :P
Destijds via WOL (nu dus onderdeel van Tis) alcatel modem en dat getweakt, maar als je, zoals Brz zegt, nu ws. standaard incl.router krijgt is dat wel makkelijker.

Het enige nadeel aan Tiscali (maar da's hier vrij offtopic ei'k) vind ik de traaaaagheid van sites hosten, ook al ben je betalende abonnee :{

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
Tja een modem met router is wel makkelijker.Scheelt je weer een pc die 24/7 draait.

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Topicstarter
De e-tech zit alleen geen firewall in :(. Ook kan hij geen Dhcp server zijn :(.
Dit is wel minder, moet ik alsnog een pc 24/7 laten draaien :(.
Toch eens naar een ander modem kijken

>Systeemspecs<

Pagina: 1