Promise 20276 op Gigabyte GA-8IEXP

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik ben al heel de middag een beetje aan het knoeien met een raid-setup op mijn nieuw Gigabyte mobo (GA-8IEXP). De bedoeling is om 2 maxtor 80 gieg HD's (D740X) in een raid 0 striping te hangen. Daarom heb ik beide HD's als master aangesloten (telkens op een aparte kabel ;) ) op IDE3 en IDE4 die gebruikt kunnen worden om de raid array op te bouwen.

Bij het booten heb ik via Ctrl + F (Fasttrack bios) de gewenste array kunnen instellen. ... En nu komen de problemen.

Daarna aan de slag gegaan met windows XP. Bij het booten direct op F6 gedrukt.
Dan via het menuutje aangegeven dat ik een driver wil installeren voor massaopslag apparaten. Als ik de diskette met daarop de juiste drivers voor de promise chipset erin steek geeft windows XP deze wel heel obscure foutmelding.
===>
Het bestand \WinXP\Fasttrak.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2108 in d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.

Druk op een toets om door te gaan
<==

Gevolg ... driver is niet geladen .. en win XP kan ik niet installeren (geen harddisks found)
Ik heb al geprobeerd met de drivers vanop de cd van gigabyte en met de laatste nieuwe drivers van de website van Gigabyte.

Help plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

misschien ligt het aan je XP install disk... daar gaat iets fout volgens de melding, en aangezien je al verschillende drivers hebt geprobeerd...
kan je testen of het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
ik heb zelf ook een maal die hardeschijf en het zelfde moederbord .. en ik wil dat dus ook gaan doen (met 1 schijf) maar volgens het boekje kan je het ook instaleren vanuit windows en dan hem erop aansluiten ofzo. ik ga het effe lezen en proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65210

Je moet natuurlijk wel de hele inhoud van de dir. op het floppy gooien.(ongveer 1.36mb)Dus niet alleen de inhoud van de dir bv.ideraid/driver/winxp/ maar alles wat in driver dir staat naar het floppy kopieeren, als het er niet op past kan je data1.zip weggooien. Moet werken zo, als het niet werkt alles eerst op ide-1 installeren dan raiddriver installeren en kabels omgooien naar ide-3 en 4.

mzzl