Medion 5000 mobo (MS-6701?) info gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ja ik weet dat de meeste "wat voor moederbord is dit?" topic dicht gaan, maar ik kom hier echt niet uit;

Ik heb een PC bij de AH meegenomen, een Medion 5000. Daar zit een moederbord in, met 1x agp, 3xpci (onderste pci slot is blauw) en een sis 648 chipset. 3dmark geeft aan dat het een MS-6701 (MSI) zou moeten zijn. Echter een googletje naar +6701 +msi levert niets op. Kan iemand wel iets over dit bord vinden? 648 borden zijn er nog niet zoveel en ik heb alle pics bekeken die ik kon vinden maar niets met een blauw pci slot. Nou las ik dat asus blauwe pci sloten onderin had zitten, misschien dat het toch een asus is?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Waarom wil iedereen altijd weten wat voor mobo er precies in z'n Aldi of AH bak zit :? Als je dat precies wilt weten moet je zélf een doos in elkaar (laten) sleutelen naar eigen specificatie. Sowieso moet je niet op MadOnion software als 3DMarkt of PCMark afgaan om je hardware vast te stellen, dat spul maakt erg veel fouten. Wat je het beste kunt doen is a) met google zoeken op medion 5000 of zo of b) kast opentrekken en alle code's die op dat bord staan in google invoeren, wellicht dat je dan wat vindt :) Verder zegt Medion 5000 me helemaal niks, google ook niet trouwens.

topititle iets 'kansrijker' gemaakt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Abbadon, als een van de methodes die jij beschrijft zou werken dan had ik dit niet gepost. En medion zet overal eigen merkjes op. Waarom ik wil weten welk moederbord er in zit, is omdat ik dan een bios van dat merk er in kan flashen, die wel boot from network als optie in de bios heeft zitten. En ja, normaal gesproken sleutel ik hem ook zelf in elkaar, maarja een hoop korting helpt wel mee bij beslissen. ;o) Voor het geld wat ik er voor uit heb gegeven kan ik nog geen 1800 met 256 meg, 40gig zonder monitor in elkaar zetten. Daarnaast is de hardware lang zo slecht niet als ik verwacht had.

En dat medion 5000 je niets zegt begrijp ik wel, zijn gewoon naam en typenummer van de pc. AH snapt het ook niet helemaal en zet in de specs dat dat het moederbord is. Maar voor specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS flashen met de BIOS van de oorspronklijke mobofabrikant gaat je no-way lukken. Je bent logischerwijs gewezen op de website van de OEM fabrikant: Medion :)

Dit is wel erg vaak langsgeweest:
[search=medion moederbord]
zoeken naar 'medion moederbord' met de alternatieve search

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 21:30:
BIOS flashen met de BIOS van de oorspronklijke mobofabrikant gaat je no-way lukken. Je bent logischerwijs gewezen op de website van de OEM fabrikant: Medion :)

Dit is wel erg vaak langsgeweest:
[search=medion moederbord]
zoeken naar 'medion moederbord' met de alternatieve search
Dat flashen lukt wel (denk ik), maar niet met de standaard flash tools, maar er zat tools die de check niet uitvoeren en gewoon flashen. (denk eens aan de onboard raid hacked drivers etc) Daarnaast is dit systeem pas deze week bij AH en vandaar dat er een ander mobo in zit. Wil toch graag weten welke het is... Laat deze anders gewoon open staan, maybe dat iemand er achter komt.

Verwijderd

swords heeft gelijk maar ik denk niet dat iemand daar achter zou komen hoor

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Hier staat wel een 7604.....
http://www.msi.com.tw/program/products/pro_index.php.
En Tussen de pci sloten staat meestal het typenummer van het bord.

Verwijderd

lees met ctbios.exe even de bios -info uit, wellicht dat je meer te weten komt (effe op een win9x opstartflop, weet niet zeker of dit ex-je onder XP werkt).

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 22:43:
lees met ctbios.exe even de bios -info uit, wellicht dat je meer te weten komt (effe op een win9x opstartflop, weet niet zeker of dit ex-je onder XP werkt).
Bios is van medion, heb die string al langs zien komen, maar ben er van overtuigd dat zij geen eigen bordjes maken.

ctbios komt niet verder dan:
code:
1
2
3
4
5
BIOS-Info, c't/Andreas Stiller, 10/97

Computer ID           : FC, Type : AT
 BIOS Date             : 09/11/02
 Award BIOS found      :

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 20:46

Quintus

Eg wel! Dus....

hmm ik wil ook wel weten wat voor moederbord een medion 3000 is. Ook geprobeerd met google en bij medion nix. Is het bord van de PIII 667 die ooit bij Aldie verkocht werd.

Unknown

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Quintus schreef op 17 oktober 2002 @ 23:23:
hmm ik wil ook wel weten wat voor moederbord een medion 3000 is. Ook geprobeerd met google en bij medion nix. Is het bord van de PIII 667 die ooit bij Aldie verkocht werd.
MSI MS-6399

Ook zo'n vage waar ik verder niets over kan vinden, waarschijnlijk maakt msi ze gewoon voor OEM's en doen ze er verder niet meer aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

sWORDs schreef op 17 oktober 2002 @ 21:35:
Dat flashen lukt wel (denk ik), maar niet met de standaard flash tools, maar er zat tools die de check niet uitvoeren en gewoon flashen. (denk eens aan de onboard raid hacked drivers etc)
Natuurlijk lukt het flashen wel :+

Maar de hamvraag is meer of hij ook echt gaat werken ná de flash.. Praktisch elk OEM moederbord heeft een afwijkende specificatie tov de reguliere mobo's voor de consumentenmarkt en ze worden nooit los verkocht (dáárom staan ze niet/zelden op de website van de oorspronklijke fabrikant vermeld..). Net als bij alle Compaq's, PB's, Dell's, HP's, etc.. heb je zéér dikke kans dat je computer definitief is gestorven, nadat je de OEM mobo met de BIOS van de reguliere mobofabrikant hebt geflasht.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
BalusC schreef op 18 oktober 2002 @ 06:48:

[...]
Natuurlijk lukt het flashen wel :+

Maar de hamvraag is meer of hij ook echt gaat werken ná de flash.. Praktisch elk OEM moederbord heeft een afwijkende specificatie tov de reguliere mobo's voor de consumentenmarkt en ze worden nooit los verkocht (dáárom staan ze niet/zelden op de website van de oorspronklijke fabrikant vermeld..). Net als bij alle Compaq's, PB's, Dell's, HP's, etc.. heb je zéér dikke kans dat je computer definitief is gestorven, nadat je de OEM mobo met de BIOS van de reguliere mobofabrikant hebt geflasht.
Dan moet ik maar ff bios hotswappen >:)

Heb ook maar even een email, naar msi taiwan gestuurd, misschien heeft iemand daar een goede bui en mailt die het originele bios door. (vrijwel geen kans, maar kan het altijd proberen)

Daarnaast is er nog een kans dat msi het moederbord in een barebone gaat gebruiken.

Verwijderd

sWORDs schreef op 17 oktober 2002 @ 23:17:
[...]

Bios is van medion, heb die string al langs zien komen, maar ben er van overtuigd dat zij geen eigen bordjes maken.

ctbios komt niet verder dan:
code:
1
2
3
4
5
BIOS-Info, c't/Andreas Stiller, 10/97

Computer ID           : FC, Type : AT
 BIOS Date             : 09/11/02
 Award BIOS found      :
zo weinig info heb ik nog nooit gezien in een bios.....
Lees ik er mogelijk over heen.... maar waarom wil je nu al een bios update hiervoor.
Ik zou iig nooit een ander bios nemen.....ook al lijkt ie erop... Kost je dus mogelijk een nieuw mobo... wordt de aanbieding nog duur, kun je beter dit mobo verkopen en een andere er inzetten ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Wat vaststaat is dat het een MSI bord is, Medion gebruikt de laatste tijd wel vaker MSI borden.
Aangezien het een Award BIOS is, raad ik je aan dat BIOS te dumpen en met Modbin6 aan de slag te gaan, zal vast wel een optie zijn om boot from LAN aan de praat te krijgen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
op het moederbord zelf staat altijd wat voor mobo het is...

Tweakers Discord

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Abbadon schreef op 17 oktober 2002 @ 21:12:
Waarom wil iedereen altijd weten wat voor mobo er precies in z'n Aldi of AH bak zit :? Als je dat precies wilt weten moet je zélf een doos in elkaar (laten) sleutelen naar eigen specificatie. Sowieso moet je niet op MadOnion software als 3DMarkt of PCMark afgaan om je hardware vast te stellen, dat spul maakt erg veel fouten. Wat je het beste kunt doen is a) met google zoeken op medion 5000 of zo of b) kast opentrekken en alle code's die op dat bord staan in google invoeren, wellicht dat je dan wat vindt :) Verder zegt Medion 5000 me helemaal niks, google ook niet trouwens.

topititle iets 'kansrijker' gemaakt :)
Heey iedereen begint met een Bakkie waarvan je alleen weet hoeveel megahertz die heeft, zo begon ik ook in 1996 met mn eerste p 100 :P toen was ik uhh 8 nu zit ik met mn zelf in elkaar gezette overclockde super pc.
Je moet het gewoon opbouwen, maar uhh je kan beter bij een pc prive project kopen net zoals onze eerste pc, je koopt toch niet een pc bij de Aldi ? hoe zit het met de garantie ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
tweakduke schreef op 18 oktober 2002 @ 22:39:
op het moederbord zelf staat altijd wat voor mobo het is...
MEDION 5000 staat er op, kan ik je alvast vertellen. Nergens staat een opdrukje van MSI met een typenummer erop, dat laat Medion niet doen door MSI. Wat typerend voor MSI is de laatste tijd: Knalrode printplaat (laatste Socket423 bord uit een Aldi PC die ik heb gezien (Medion 2000 volgens mij) was ook knalrood) en als omschrijving bij de clear-CMOS jumper: JBATT1.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
caspergt schreef op 18 oktober 2002 @ 22:42:
[...]

Heey iedereen begint met een Bakkie waarvan je alleen weet hoeveel megahertz die heeft, zo begon ik ook in 1996 met mn eerste p 100 :P toen was ik uhh 8 nu zit ik met mn zelf in elkaar gezette overclockde super pc.
Je moet het gewoon opbouwen, maar uhh je kan beter bij een pc prive project kopen net zoals onze eerste pc, je koopt toch niet een pc bij de Aldi ? hoe zit het met de garantie ?
Hmmz, swords bouwt al pc's sinds de dx2 50. (toen ik mijn xt kocht waren er vorlgens mij geen losse onderdelen) Maar garantie is 24 maanden aan huis. En pc komt niet van de aldi maar bij de AH vandaan. Daarnaast heb ik hem dusdanig goedkoop gehad dat ik zelf geen betere pc had kunnen bouwen. Daarnaast vind ik bijna 12000 3dmarks echt niet slecht. Dus waarom dan geen pc van de AH? Lijkt meer een morele kwestie te zijn dan op goede feiten gebaseerd.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
_JGC_ schreef op 19 oktober 2002 @ 00:02:
[...]

MEDION 5000 staat er op, kan ik je alvast vertellen. Nergens staat een opdrukje van MSI met een typenummer erop, dat laat Medion niet doen door MSI. Wat typerend voor MSI is de laatste tijd: Knalrode printplaat (laatste Socket423 bord uit een Aldi PC die ik heb gezien (Medion 2000 volgens mij) was ook knalrood) en als omschrijving bij de clear-CMOS jumper: JBATT1.
Msi gebruikt ook groene en gele printplaten, videokaart is ook van msi, maar ook die is overschreven met een medion bios/medion merkjes op de plaat. Echter kun je dat typenr wel bij msi vinden.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De pc hoeft niet perse bij Aldi of bij AH vandaan te komen, ook Mediamarkt, Makro etc,etc gebruiken medion mobo's. Ook andere zaken gebruiken onderdelen hiervan, zoals het frontpaneel dat ik echt al 36x langs heb zien komen in diverse pc's. Feit is dat ik me Medion 3500 P4 s478 mobo laatst met een door medion geleverde bios update heb geflasht.

Als je zo cker wilt weten of het een MS-6701 is, kijk bij je POST en je weet het en anders snuffel rond op je mobo en zoek gewoon is wat rond op internet en je komt er vanzelf achter. Ik wist na 5 minuten dat ik me pc aanhad ook dat ik Medion 3500 bord ==> MS-6513 had en dat het medion 2000 bord uit de P-III 667 een MS-6318 is.

Als je mzzl hebt moet je ff zoeken en kan je als je de PLL (klokgenerator voor je bus enzo) hebt zelfs nog overklokken met bijvoorbeeld cpufsb/cpucool Mijn onderste pci slot is ook blauw, dat is voor me modem/firewire kaart die gemakkelijk een pci bus van 40 Mhz trekt :z Het is wel gewoon een PCI slot dus je kan er ook andere zut in stoppen als een netwerkkaart/audigy etc. Anyway, veel suc6 en plezier van je pc :) Ik heb er so far geen probs mee sinds april 2002 :)

Verwijderd

Lekker oude topics uit de sloot trekken ;). Sorry maar de topictitel komt wel erg over een met wat ik wil weten.

Mijn pa gaat morgen zo'n Aldi geval halen. Nu ben ik er na wat zoeken achter dat er een MS-6701 mobo in hangt, ook wel medion 5000 genoemd (ik denk dat Medion een bietje teveel heeft ingekocht destijds gheghe).

Nu is mijn vraag kun je een beetje leuk kutten in het BIOS....(i.e.: Voltage/FSB/Memsettings aanpassen tbv overklokken)? Of is het zo dat je net als bij een Packard Bell bios helemaal niks kunt? Ik heb bij mijn PB het bios geflashed met een origineel MSI bios (ging gelukkig goed), kan dit bij de medion 5000 ook?

Graag reactie voordat mijn pa hem gaat halen morgen want dan kan ik hem nog af/aanraden ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ik weet wel dat je bij medion borden als goed is wel meer kunt kutten dan de Packard bell biossen, je kunt redelijk veel instellen. Maar ga niet uit van overclocken, dat moet je nooit doen als je een kant en klare bak doen daar zijn ze simpelweg niet voor.

Sleutel er zelf 1 in me kaar als je flink wilt overclocken.

Tweakers Discord

Pagina: 1