Toon posts:

Mail Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou een router/server die altijd met het internet verbonden is.
Nou wil ik daarop ook een mail server instaleren, die alleen de inkomende mail regeld. Want uitgaande gaat niet want ik heb een @Home aansluiting en ze hebben poort 25 gebloked.

Want ik krijg alle mail wat @mijndomein.nl extensie heeft op een acount binnen, en ik wil maken dat je pietje@mijndomein.nl op de pc van pietje komt. en japie@mijndomein.nl op de pc van japie komt, enz...

Is er een gratis makkelijk programma om inkomende mail te routen?? Of heeft iemand tips??

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
je wilt dus een programma dat je popbox leeghaalt en die verdeeld over andere popboxen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus dat die worden gerout naar de pc's, maar die pc's staan niet altijd aan, dus zo gauw ze mail ophalen moeten de mailjes van de server worden verwijderd en dan doorgestuurd worden naar die pc.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
uitgaande mail gaat niet ? wat een vreemde dienst levert je isp dan.
maar als je mailserver unix is, kun je met procmail vast wel wat je wilt. Filter op To-address.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er staat Windows 2000 op.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
als je poort 25 geblockt is kun je geen mailserver builden id

Verwijderd

Topicstarter
Inkomende mail kan dan toch wel! Of niet?

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
winroute is the magic word, kan je regels aanmaken, voor welke mailbox naar welke user gaat, het enige is, het moet wel op de domein controller geinstalled worden (iig daar draaitie bij mij op, niet 100% cker offie ook op een reguliere win98/xp server draait, ik zit met win2kserver)

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Mailbox is geen probleem maar die mailbox moet gesplitst worden voor verschillende gebruikers.

• TheWarden
dan begrijp ik jou probleem niet helemaal. bij winroute kan je instellen dat b.v. e-mail adres peitje@jouwdomein.nl naar de pc gaat waar pietje inlogt (als je echt inlog server hebt.., normale server weet ik nie 100% cker zoals ik net al zei).

Mijn Systeem Specs

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kunt de betreffende machine als je wilt wel als uitgaande mailserver voor je interne netwerk gebruiken, als je deze zo kunt instellen dat deze de mail doorstuurt naar bijv. de SMTP-server van je provider.

Wat voor programma je moet gebruiken? Onder Linux fetchmail+qpopper+exim, onder Windows kan Winroute in ieder geval iets.. en anders even bij Tucows kijken :).

Edit: * Kjev is ingehaald door de actualiteit ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

wardheuvel schreef op 17 oktober 2002 @ 19:23:
winroute is the magic word, kan je regels aanmaken, voor welke mailbox naar welke user gaat, het enige is, het moet wel op de domein controller geinstalled worden (iig daar draaitie bij mij op, niet 100% cker offie ook op een reguliere win98/xp server draait, ik zit met win2kserver)
win98 SE werkt als een zonnetje. :*)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, mischien nog meer progjes??

• TheWarden
haha, je ziet toch van winroute af ofzo? zoals reptile zegt, kan het ook op win98. dus zou moeten lukken. gewoon ff in verdiepen, lees ff de troep op hun website.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Oké, thanx

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik gebruik voor een soort gelijke situatie MDaemon, werkt ideaal, hij trekt gewoon de popbox leeg, alles dus wat gestuurd word naar....@domein.com. En mijn netwerk computers trekken de popboxen van de servers weer leeg.

MDaemon is niet gratis, maar wel een 30 dagen demo. (zoekt en gij zal vinden)

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:14
Workgroupmail
Ik gebruik sinds kort workgroup mail zeer handig want het werkt gewoon op winxp,
Zit van alles in, je kunt verschillende gebruikers hun mail ophalen met als pop3server het ipadres van de bak waar je de server van workgroupmail op hebt draaien..... je hoeft alleen maar acounts aan te maken met de makkelijke wizard ook zit er een ldap server in ook zeer handig je kun een trial versie downloaden en de prijzen van de licenties vallen ook wel mee.......

Workgroupmail.com

Mailmarshal is ook een alternatief werkt in grote lijnen net zo als workgroupmail ent ziet er bijna het zelfde uit, tis net welk pakket jij het makkelijste vind werken maar het zijn echt hele simpele pakketten om in te stellen en mee te werken ik raad het iedereen aan!!

Mailmarshal

edit:
Met deze pakketten kun je ook uitgaande mail beheren gewoon een smtp server gerbuiken van je provider of een open relay server!! en dan kunnen de gebruikers als uitgaande mailserver weer het ipadres van je server invullen

suc6 ja er zijn ook nog vele linux oplossingen maar die zijn een stuk ingewikkelder maarja ze hebben meestal wel veel meer opties.... (E-smith, MDaemon enz.)

Gebruik ook eens deze alternatieve search voor GOT

[ Voor 0% gewijzigd door Evos op 18-10-2002 17:04 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou een voledige versie van MDaemon, die werkt ook goed!

Bedankt allemaal!!
Pagina: 1