Terminal Services probs met XP met router

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50
ik zit ben nu bezig om dat Extern bureablad voor mn pc aan de gang te krijgen..is dus gewoon terminal services

ik wil het volgende doen>> via no-ip.com een dns naam geregistreerd die linkt naar mn ip adres...vervolgens heb ik extern bureaublad installed op mn pc incl IIS5.1
wanneer je nu via die dns naam zoekt kom je uit op het inlogscherm van webverbinding met extern bureaublad...dit gaat goed :)
nu heb ik een router thuis staan (draytek 2200E) en zelf heb ik het volgende ip adres: 192.168.1.11
wanneer ik mn notebook aansluit die ip krijg 192.168.1.12 kan ik wel inloggen met terminal services...dat gaat prima
alleen nu laat ik het iemand anders doen vanaf zijn huis maar die krijg deze melding
kan de server niet vinden controleer of u de juiste servernaam of het juiste ip adres jent opgegeven en proveer opnieuw verbinding te maken
maar hij krijgt dus wel dat inlogvenster van terminal services

NAT settings in mn router
TCP op poort 80 >> 192.168.1.11 op poort 80
TCP 3389 >> 192.168.1.11 3389

wat doe ik nu fout??
user kan dus wel inlogscherm zien en niet inloggen terwijl ik via mn thuisnetwerk die wel vlekkeloos werkt...heb dus idee dat iets in de router het blokt...alleen wat :?
alvast bedankt voor de tips :)

* yonexfreak heeft btw gezocht maar kon niets vinden wat lijkt op dit prob...gaat ondertussen zelf verder zoeken..

I don't drive fast, I only fly low!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vanaf "buiten", kan je dan wel via telnet naar port 3389 connecten, of krijg je dan geen verbinding?

Krijg je geen verbinding, is je portmapping fout, krijg je wel verbinding doe je waarschijnlijk iets op de client fout (is uitgaand 3389 misschien geblocked?)

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50
ok bedankt..ik zal het morgen even gaan testen...had idd nog niet gedacht aan telnet :)
khoop dat het nu gaat werken...toch handige pakket dat terminal services ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Ik dacht dat TS hetzelfde gedrag vertoont citrix. Hiermee bedoel ik dat er een high poort als outbound gekozen wordt (tussen 1024 en 5000) Staat die draytek dat toe?