[3DS Max 5] Viewport background vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst een tutorial aan het volgen en daar kwam het volgende stukje in voor:

Click the Left viewport to activate it.
Choose Views > Viewport Background.
In the Viewport Background dialog, click Files, and choose tut_knight_reference.jpg.
In the Aspect Ratio group, choose Match Bitmap.
To the right of the Aspect Ratio group, make sure Lock Zoom/Pan is checked. Click OK.
The knight picture appears in the Left viewport, but it's zoomed in a bit too far.
Use Zoom to zoom out of the Left viewport until the knight picture is completely visible.
Because Lock Zoom/Pan is checked, the picture zooms when you zoom the viewport.

Echter, wanneer ik dit zelf doe, verschijnt er helemaal niets in mijn left viewport?
Iemand een oplossing voor dit (hopelijk kleine) probleempje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
mjah, ik heb ook zoiets gehad, maar het kan aan iets anders liggen.
Is het in de andere viewports ook zo? In dat geval moet je even een andere 3d-acceleratie kiezen. Had je eerst Direct3d, probeer dan OpenGL.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik regelmatig. Een andere methode is een plane maken in dat window en daarop een bitmap plakken. Anders wil het nog wel een helpen een sphere te maken en deleten in die viewport of effe in en uit te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klinkt als een bug (die ik overigens nog niet heb ondervonden); mail hier anders ff Discreet over, die zijn voor dit soort dingen meestal wel vriendelijk om je te helpen (of 'm iig op de buglist voor de volgende set fixes te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties guys ...
En ja, is in alle viewports zo ... Hoe verander je dan de 3d-acceleratie van direct3d naar opengl ?