MCSD - MOC

Pagina: 1
Acties:

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Ik ben dus van plan om deze certificeren maar eens te gaan halen, nu wil ik dit dus zelfstandig gaan doen.

Er is een mogelijkheid om de MOC aan te schaffen, voor specifieke onderwerpen. ( de microsoft cursusmappen). Zijn er mensen met ervaring met deze cursusmappen. Werkt het prettig, is het examen goed te doen mbv deze mappen?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 09:37
Ik heb de MOC van SMS 2.0 en de MOC van Windows 2000 Upgrade en ik ben dr best wel tevreden over het heeft wel wat weg van de MSpress boeken. Het is ook allebei redelijk self-paced. Ik weet alleen eerlijk gezegt niet of je ze zomaar kan kopen ergens.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Nexopheus
Ja ze zijn zo verkrijgbaar. [ tegen aardige vergoeding ]
zie http://195.85.159.211/shop/index.shtml

Verwijderd

Hmmm .... het MOC is wel aardig, maar niet super. Het past beter bij de cursus dan als een leerboek op zich.

• Nexopheus
Dus beter de boeken van mspress ed aanschaffen en het daar uit leren ?

Verwijderd

Ik denk het wel, hoewel ik persoonlijk geen ervaring heb met de MS Press boeken. Het belangrijkste is dat je alle leerpunten uit de 'preparation guide' goed onder de knie hebt. Dus oefenen en gewenning is ook belangrijk.

• Nexopheus
Juist, verder heb ik ook het idee dat er erg veel literatuur is over "hoe haal je het exam 70-100" Ipv. Hoe manage je op een goede manier een software project.

Wat is jullie menig hierover.. Welke werken zijn dan het beste. ?

• mbrouwer
Ik denk dat als je puur en alleen voor het examen gaat zijn die boekjes wel handig, maar als je ook nog kennis op wil doen is de MSpress wel aan te raden vind ik.

• Nexopheus
Dus eingelijk is een combinatie van beide het beste. Het een voor de diepgang en de ander voor het halen van het examen :-)

Thx voor jullie input.

P.s braindumps zijn uiteraard ook goede info-bronnen---> [zie ik net]

• mbrouwer
Ja maar braindumps zijn niet gratis meer. De HTML wel maar die worden niet meer ge-update.
Trouwens, welke examens wil je gaan doen?

• Nexopheus
MCSD VC++ en/of MCSD.NET C#
/me twijfeld nog een beetje

• mbrouwer
Ik zit er ook wel eens aan te denken, ik ben nu MCSE NT4 en MCSA 2000 maar ik wil toch ook een beetje meer de MCSD kant op. Maar dan met .NET VB of misschien ook C#, twijfel ook nog een beetje...

• Nexopheus
Voor desktop applicaties lijkt mij C++ [oude stijl] nog steeds het beste. Voor gedistribueerde systemen lijkt met het .NET Framework weer handig. Kost me momenteel teveel geld om beide te doen.. Begin denk ik toch met de oude stijl, deze zal er mischien over een aantal jaar niet meer zijn.

Verwijderd

Ik heb 2 MCP cert. en ben al een jaar bezig om 70-100 te kennen. Feit is dat je dat niet alleen uit een boek kan leren maar het echt in de praktijk moet kennen om het te doen. Ik wil het examen eind dit jaar doen, maar een minimale 8 is niet al te simpel.

Referentie die ik gebruik: Analyzing requirements and defining solution architectures MCSD Training Kit
ISBN: 0-7356-0854-7

Inclusief cases en duidelijke tekst.

Verwijderd

Daarnaast is het ook heel slim om de white papers van de msdn.microsoft.com te lezen. Maar dat even specifiek voor 70-100.

• Nexopheus
Ja, lijkt me ook wel handig.
Welke MCP heb je?

edit:

En heb je nog wat materiaal "over"

Verwijderd

70-175 - Designing and Implementing Distributed Applications using Visual Basic 6 (928/1000)
70-176 - Designing and Implementing Desktop Applications using Visual Basic 6 (928/1000)

beide dezelfde score.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2002 21:09 . Reden: toevoeging ]

• Nexopheus
Makkelijk te doen ? Heb je alleen de MCSD Training kit van Ms press gebruikt?

Verwijderd

Voor VB heb ik zelfs die niet gebruikt. Meer omdat ik het nogal eens gebruik op m'n werk :-/ Maar VB is niet zo heel moeilijk. Ik heb wel alle referentieboeken van Visual Studio 6... zelfde soort informatie als de training kit (maar meer gericht op informatie ipv training).
Pagina: 1