Toon posts:

[modem] spoed: wat is irc nr??

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet over 20min bij iemand een modem erin hangen nou is er dit 1 met jumpers en een partij dipswitsches.

nou wil ik ff 2 dingen weten

hoe kan ik zien welke com poort het is (kan ik dit tellen binnenin)

wat is een irc nummer dit moet ik nml via de jumpers en switches ook instellen

het is een isa kaart

het moederbord heeft een paar pci slot en daaronder een paar isa sloten (geloof ik 3)

graag snel antwoord

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IRC? Bedoel je niet IRQ :?

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
kan wel iets in die richting

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Instellen op COM4, interrupt 3 (COM4:IRQ3), of anders COM4, interrupt 2
Dit zijn de meest standaard instellingen voor interne modems.
Com1 en 2 zijn meestal al in gebruik op het moederbord.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
irq trouwens ja het leek veel op mirc da chat gedoe

Verwijderd

Topicstarter
toen hij erin zat (en de zon software aangaf dat het modem niet reageerde) stom in configuratiescherm com3 aangegeven. maar als ik com4 instel maakt het dan uit in welk slot ik hem steek???

Verwijderd

NU snap ik hoe je aan die hoeveelheid posts komt :/

Verwijderd

Topicstarter
niet klagen nou ik meot het snel weten

Verwijderd

Je bedoelt IRQ.

Op een ISA kaart op COM3 instellen, de IRQ's laten staan zoals ze stonden en in Windows een extra Com-poort aanmaken (3).
Mocht dat niet werken, een vrij IRQ zoeken in Windows en het modem daaraan aanpassen.

Let erop dat je geheugenrange van je Com-poort in Dos (instellen via de Bios) en Windows hetzelfde moeten zijn en stel de doorvoersnelheid van de Com-poort hoger in. Die staat standaard op een BAUD rate van 9600.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:50:
Je bedoelt IRQ.

Op een ISA kaart op COM3 instellen, de IRQ's laten staan zoals ze stonden en in Windows een extra Com-poort aanmaken (3).
Mocht dat niet werken, een vrij IRQ zoeken in Windows en het modem daaraan aanpassen.

Let erop dat je geheugenrange van je Com-poort in Dos (instellen via de Bios) en Windows hetzelfde moeten zijn en stel de doorvoersnelheid van de Com-poort hoger in. Die staat standaard op een BAUD rate van 9600.
vind je het erg als ik dit niet snap????

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb hier een 8-bit ISA modem liggen, met deze kun je de COM instellen bij de lijn-poort. Hier zitten 8 dipswitches en een schema hoe de schakelaars moeten staan. Misschien heb je geluk en staat het schema op de kaart.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Slot maakt niet uit, alleen niet in een PCI slot frotten... Com 3 werkt veel beter in verband met conflicten met COM2 als je 4 instelt.

• M v Akkeren
  • Laatst online: 27-07 13:57
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:50:
niet klagen nou ik meot het snel weten
Rustig maar hoor.. GoT is bedoeld om elkaar te helpen.. maar het lijkt me dat het niet zo moet zijn dat iedereen maar ff binnen een bepaalde tijd op een topic moet reageren.. Als je zulk soort dingen eens op tijd aan ziet komen, kun je het optijd hier vragen.. Dit lijkt mij een vrij logische gang van zaken, maar dat zal wel weer aan mij liggen :X

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
En jij gaat die modem installeren? :)

XBO: Michaël#3318

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:49:
NU snap ik hoe je aan die hoeveelheid posts komt :/
Ik heb ook even gekeken en ik schrik er van ... 8)7

En PlaceR, je weet dat je je replies ook kunt edit-en ipv elke keer een nieuwe reply toe te voegen ?

-

Verwijderd

Als je dat niet snapt, moet je ook geen ISA kaarten gaan installeren op de computer van een ander en hier gaan bedelen om kennis. Als je al niet weet dat het IRQ heet, kom je geen steek verder, met welke hulp dan ook. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet weet, laat staan snapt, in plaats van de Nerd uit hangen bij vrienden en kenissen.

De mazzel verder!

Verwijderd

Topicstarter
computerboer schreef op 17 oktober 2002 @ 18:52:
Ik heb hier een 8-bit ISA modem liggen, met deze kun je de COM instellen bij de lijn-poort. Hier zitten 8 dipswitches en een schema hoe de schakelaars moeten staan. Misschien heb je geluk en staat het schema op de kaart.
schematje staat in het boekje das het probleem neit maar ik wil weten of het uitmaakt in welk slot ik hem plug en welke compoort en irq ik moet nemen

ik ben meer thuis in elektronica ed. en pc kwa software en hardware is niet echt mijn kant

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:03
Voor een modem op com3 de IRQ op 4 instellen en voor een modem op com4 IRQ op 3 instellen met de juiste geheugen adressen (die ik niet uit mijn hoofd weet maar dr ook niet zo veel toe doen als ze maar hetzelfde staan op de kaart en in windows). Als de modem niet PNP is zelf toevoegen bij je modems in Control Panel.

trouwens:
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:53:
[...]
schematje staat in het boekje das het probleem neit maar ik wil weten of het uitmaakt in welk slot ik hem plug en welke compoort en irq ik moet nemen

ik ben meer thuis in elektronica ed. en pc kwa software en hardware is niet echt mijn kant
Dit is Electronica, geen software. En nee het maakt niet uit in welk slot je hem steekt (als het maar een ISA slot is :))

[ Voor 0% gewijzigd door mbrouwer op 17-10-2002 18:58 . Reden: was weer niet snel genoeg ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
ik moet hem dus op com3 en irq 4 instellen welk slot maakt niet uit en dan in windows gewoon istaleren met drivers ed???

elektronica versta ik meer weerstanden potmeters ed voor.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
Ik vraag me af en toe serieus af waarom users als topicstarter niet naar forums van Computer Idee en Computer Totaal gaan. Da's niet als flame bedoeld, die forums zijn allebei vrij groot en daar weten ze dit soort dingen ook wel. De bedoeling van dit forum was volgens mij om een iets hoger (nerd? :Y)) niveau te bedienen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rustig aan jongen

is het geen helpdesk hier

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Koop gewoon een PCI of een extern modem... stomme oude ISA troep.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• LauPro
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

offtopic:
Hoe kan je dit nou doen? Je loopt al tegen de 3000 posts aan en ondertussen een beetje onbeschoft vragen te stellen hier. Op dit punt sluit ik bij volledig aan bij okidokie en vind het absoluut geen stijl :|

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-07 19:18
is het geen helpdesk hier
Je bedoeld "het is geen helpdesk hier"?
Dit forum is (was? :/) niet bedoeld voor absolute n00bs om gratis hun probleempjes op te laten lossen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
/Bullshit topic

PlaceR heeft mail.
lees: banned :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.