Toon posts:

chello + LAN: aanvraag client pop3-server: not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic zegt het al: één van de clients die mail wil ophalen van pop2.arnhem.chello.nl kan opeens de server niet vinden, en hetzelfde geldt voor elk chello.nl adres! Hij kan ze niet ook niet pingen. Een andere client (3-computer netwerk) kan het weer wel (pingen dan, mail server opvragen enz. weet ik niet)...

De ene client die nu opeens het hele chello gebeuren niet kan vinden was even weg naar Londen (hoe dat kan? client= laptop ;) ). Het laatste wat ik aan de instellingen van de server of connection-sharende computer heb veranderd is de overstap van sygate personal network naar windows xp ics, maar toen was de desbetreffende client gewoon hier en werkte alles prima! Ik heb op de laptop overbodige dialup connecties enzovoort weggehaald en alleen de LAN-connectie overgehouden, maar hij doet het nog steeds niet.

Graag hulp!

Verwijderd

Kloppen je dns settings nog wel op je pctje? Kun je dus wel pingen op IP adres?

Verwijderd

wat voor error geeft hij precies , geef anders ff een uitdraai van ipconfig /all of als je windows me 98 enz draat winipcfg .

kan je wel gewoon op internet of ook niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Het rest van het internet doet het wel op de client, behalve www.chello.nl... Ik ga nog even kijken of ik het netwerk protocol van de client handmatig kan aanpassen, want dat kan opeens niet meer... Dit had ik niet in de gaten...

Verwijderd

Heb je er misschien als eens aan gedacht dat er wel eens wat services down kunnen zijn :?

Hint: Neem hier eens een kijkje :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, veranderd naar mail.chello.nl, en hij lijkt (na één keer proberen) het te doen... Maar ik vind het toch raar, want met de host heb ik pop2.arnhem.chello.nl altijd kunnen bereiken...

Verwijderd

Ik heb sinds 6 maanden chello en toen stond er in mijn lijst met instellingen van chello als pop- en smtpserver: mail.chello.nl

Ze hebben dit dus blijkbaar veranderd.
Pagina: 1