[xp] 3D spellen crashen

Pagina: 1
Acties:

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29
Specs:
GF2 GTS AGP, VooDoo Banshee PCI (2e monitor), AMD 2000+, 512 Mb 2700 Kingston, Epox 8k5a+

OK, ik heb de search uitgebreid gebruikt, en allerlei dingen al geprobeerd, maar laat ik beginnen met het probleem:
Als ik een 3D spel speel dan crasht hij in het spel. Soms snel, soms pas na een paar minuten. Ik zie dan een zooi aan kleuren in strepen en blokjes, alsof de videokaart ineens half werkt. Hij slaat dan ook hopeloos vast, en na een seconde of 20 reset de pc. Ik heb het bijvoorbeeld bij halflife en MOHAA.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- De nieuwste detonator drivers geinstalleerd
- Officiele Winfast GF2 GTS drivers geinstalleerd (na de detonators verwijderd te hebben met de tool)
- De banshee disabled bij My Computer

Ik heb op dit moment echt geen ideeen meer over wat ik nog kan doen. Enige ideeen?

Thanx...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

aangenaam ik heb nu ook al 2 dagen het zelfvde probleem als jij.
eerst ws mn hd kapot toen mn voeding alles vernieuwd dus en heb dit ook nu :-(
specs: gf2 gts pro amd 2000+xp 256mb 333mhz ddr .

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is de temp van je proc? kijk daar is ff naar,

het zou kunnen zijn dat ie hoger zijn gewerden dan normaal

scu6

Verwijderd

Die Banshee eruit halen. :?

No offense, maar banshee is toch wel verouderd. Gewoon zo veel mogelijk dingen elimineren. Dus alleen noodzakelijke hardware. En ook eens een nieuwe windows install (kan ook op andere partitie).

Edit: en temperatuur ja, maar daar heb je al naar gekeken toch? :X

• Haaguit
De temp van mijn proc is prima, komt niet boven de 55C uit. Ik draai ook Seti, dus die is altijd vol aan, en hij crasht alleen bij 3D games. Het disabelen van die Banshee is toch hetzelfde als hem er fysiek uithalen? Windows doet er nix mee dan. Ik gebruik hem puur als 2e monitor, dus niet voor games.

Verwijderd

Haaguit schreef op 17 oktober 2002 @ 18:35:
De temp van mijn proc is prima, komt niet boven de 55C uit. Ik draai ook Seti, dus die is altijd vol aan, en hij crasht alleen bij 3D games. Het disabelen van die Banshee is toch hetzelfde als hem er fysiek uithalen? Windows doet er nix mee dan. Ik gebruik hem puur als 2e monitor, dus niet voor games.
Tja. Zijn wel meer dingen die "zouden moeten werken". Maar mijn ervaring is dat hardware problemen vaak in de vreemdste dingen zitten. Gewoon om dingen uit te sluiten zou ik dat ding er uit halen, is niet zoveel moeite toch?

Verder kun je denken aan voeding en temperatuur van je videokaart. Je kunt eens voelen aan de heatsink hoe warm hij wordt. Als je je hand er niet op kunt laten (van de hitte) is hij waarschijnlijk te warm. zet er eens een extra 80mm casefan op, tijdelijk.

Verder: ik lees het niet uit je verhaal, maar je hebt je computer niet overclocked toch?

• Haaguit
Niet geOCed. Er hangen 3 enermax fans in mijn kast, met een goeie airflow (geen overdruk of zo). Ik heb een dikke Coolermaster op mijn sink zitten, en de temperatuur van mijn proc is stressed 53C. Mijn videokaart heeft ook een fan, en die draait goed. Echt vaag...

Verwijderd

Tja, vaag indeed. En als je nu alleen die Banshee gebruikt (dus andere videokaart eruit), is je probleem dan verholpen? Wel handig om even te checken.

Verwijderd

Probeer eens wat oudere drivers (23.11 of 29.42).

• Haaguit
Ik heb de Banshee er nu gewoon even fysiek uitgerukt, en nu gaat het goed. In de documentatie van XP stond dat disabelen van het device, ervoor zorgt dat XP de hardware totaal negeert. Dat doet ie dus niet. Ik koop wel een GF2 MX kaartje voor mijn 2e monitor, die ook gewoon ondersteunt en herkend wordt door XP. Thanx voor jullie input!

• Haaguit
Sorry, toch niet. Hij crashte gewoon veel later. Weer precies hetzelfde als hiervoor... Damn!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had een soort gelijk probleem..helaas heeft alleen een nieuw moederbord dit opgelost bij mij

had toen geforce4 en epox8k7a+
nu een abit mb

Verwijderd

dat leek me ook al de beste optie voor mij een nieuw mobo halen
volgens mij had ik hm er toch uit moette hale toen ik de gaten in mn case ging boren :-) op de voltage waar i eest op draaide loopt i ook al niet meer heb zelfs een andere voeding er in gezet .dit ws mn eerste gigabtye mainbordtje GA-7vrxp

Verwijderd

Haaguit schreef op 17 oktober 2002 @ 21:04:
Sorry, toch niet. Hij crashte gewoon veel later. Weer precies hetzelfde als hiervoor... Damn!
En met alléén de banshee? Probeer dat eens..

Verwijderd

pff hij doet het al weer een heel stuk beter gelukkig de mijne kon net al een dvd kijkke zonder problemen zo ff een game proberen nog heb alleen nu eens de V core 5% verhoogd .

Verwijderd

Probeer ook eens een Bios update van je mobo...misschien zitten er nog eventuele bugs in je orginele bios..
Pagina: 1