Stereo geeft af en toe opeens geen geluid meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Topicstarter
Ik heb een philips FW765P stereo.
deze heb ik nu 3 of 4 jaar, maar de laatste tijd heb ik iets vaags.
Dan zit ik wat mp3's te luisteren op me pc en dan hoor ik opeens *klik* *klik* en dan komt er geen geluid meer uit me speakers, alleen een zacht geruis.
cd's wilt ie dan niet meer afspelen, tuner doet het ook niet, en aux ook niet, ook aan en uit zetten helpt niet.
Pas als ik de stroom er helemaal afhaal en er weer opzet doet ie het daarna weer.
Dit is pas sinds 2 weken, eerst gebeurde het 1x in de 3 dagen of zo, en nu gebeurt het bijna iedere dag wel een keer, heel irritant.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45

Exigence

dnkroz

Misschien sluiting in de boxen of versterker, heb ik ook al een keer gehad: maakte mijn woofer soms sluiting en schakelde de versterker zichzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
haal je versterker open en kijk of er ergens een zekering zit, als die kapot is: vernieuwen!! Dat had mijn 28 jarige versterker ook.

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Topicstarter
hoe kan ik zien of een box sluiting krijgt of dat een zekering stuk is? (ben niet zo technisch met stereo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 42323 schreef op 17 oktober 2002 @ 19:41:
hoe kan ik zien of een box sluiting krijgt of dat een zekering stuk is? (ben niet zo technisch met stereo's)
Een speaker kun je opmeten. Een zekering die 'bijna' kapot is kun je herkennen aan het glas dat niet meer helder is of dat de draad er verweerd uitziet. De zekering is dan wel warm geweest maar net niet doorgebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als je een klik hoort, kan het ook een "relaiszekering" zijn....die gaat af wanneer te warm ed, door stof (daardoor kan ie nu pas steeds vaker sneller uitgaan), en dat die relais blijft plakken door stof, oudheid ed....schoonmaken zou helpen, maak je stereo een keer open en kijk of ie erg vuil is, verwijder stof met een kwaste ofzo...en kijk indd ff naar de zekering, een glazen buisje van 1.5 cm lang, geklemd tussen 2 ijzertjhes...maar ik denk dat het hier niet aan ligt, want dan zou ie het helemaal niet meer moeten doen...heb al zat versterkers zo opgeblazen..m.aar weer gemaakt

suc6

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Lijkt me een defect in de eindtrap of de voeding naar de eindtrap.
Het geklik is ( zijn) de speaker relais.
Als je het apparaat open wil maken heb je volgens mij een torx schroevendraaier nodig.
Het lijkt me een defecte transistor of misschien dat er een STK module inzit of wellicht de voeding die de spanning naar de eindtrap verzorgt.
Zonder kennis van electronica niet aan beginnen.
Kan natuurlijk ook gewoon een los contact zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb dit ook gehad, is puur als je de speakers niet goed aansluit, dus + en - omwisseld. Bij een wat hoger vermogen hoor je klik en dan is het geluid weg, draai je de volume knop omlaag dan komt het geluid weer terug! Dus check je kabels van je speakers eens!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

slaay schreef op 17 oktober 2002 @ 22:51:
Ik heb dit ook gehad, is puur als je de speakers niet goed aansluit, dus + en - omwisseld. Bij een wat hoger vermogen hoor je klik en dan is het geluid weg, draai je de volume knop omlaag dan komt het geluid weer terug! Dus check je kabels van je speakers eens!
hij moet eerst de stekker eruit trekken om hem weer te laten doen.......en dat ie het niet zou doen vanwege =/- verkeerd om vind ik ook raar want bij alle versterkers die ik heb gehad (18 om precies te zijn), had ik daar geen last van, alleen dat de beweging van je speaker naar binnen is ipv naar buiten...geluidsqualiteit vermindering maar niet echt erg......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik herinner me met net, op mijn voorversterker zit zo'n glasrelais (exacte naam effe kwijt) deze was defect en toen vloog er steeds 1 kanaal uit. Beide inschakelrelais zijn vervangen en hij werkt weer als een trein :) Maybe heb jij dit probleem ook :?
Pagina: 1