Toon posts:

[WinXP] verborgen HD volume onder XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok guys:

Ik heb de volgende probleem:

er hangen 2x HDD in mijn PC, de ene is van m'n broer, ander van mijnzelf
op beide HDD's zitten XP geinstalleerd op NTFS
de bios van mijn mobo ondersteunt Bootdevice menu, dus je kunt kiezen of je via HDD1 of HDD2 wilt opstarten, maar :

hoe kan ik mijn HDD onzichtbaar/ontoegankelijk maken voor mijn broer als hij in zijn XP sessie zit ? hij kan mijn NTFS partitie zien en benaderen, en dat wil ik voorkomen ivm foutieve partitie/volume benadering(zijn bestanden op mijn HDD en vice versa)?

Ik weet dat er zoiets als Folder Private funktie, maar bestaat er ook zoiets maar dan voor een complete HDD volume ?

ik heb even gezocht onder the UTFS, maar kwam steeds weer op die Private Folder optie..

Alvast bedankt..

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Zoek ff op Google....
Ik weet dat er een tooltje is waarmee je een Hdd of een Folder of wat dan ook kunt 'beveiligen' met een password. Dus zodra hij 'jouw' hdd wilt benaderen wordt hem gevraagd om een password.
Dit werkt trouwens OOK wanneer hij met een BootCD / Flop opstart en in DosMode opgestart is...

Idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Dionisus19 op 17-10-2002 18:19 . Reden: Toevoegsel ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ik ga effe proberen..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien kun je dat idee van het kiezen van een bootschijf verbinden aan een partitie zonder driveletter (disk management biedt die mogelijkheid) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:13

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je kunt in NTFS read rechten voor je broer gewoon uitzetten, maar dan moet je dus WinXP op één van de schijven installen, en daar ieder een eigen user op nemen...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

gooi anders de standaard encryptie van ntfs over je schijf heen

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Removeble Harddisk Bracket

Verwijderd

Je kunt voor de schijf instellen dat alleen jij, en in het geval van een boot schijf ook system als enige rechten hebben voor de schijf.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Waarom installeer je bootmagic niet. Heb je gewoon een bootmenutje tussen de twee XP schijven. Kan je zelfs nog een wachtwoord op zetten.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Maar bij het bebruik van Bootmagic zijn de schijven alsnog benaderbaar voor de ander...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Nope, want je kan ze hidden maken namelijk.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1