Asus a7v en Maxtor

Pagina: 1
Acties:

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 07:46
Probleem met mijn asus a7v met Duron 700, mijn maxtor 20gig hd, een 52049H3, iig een udma 100, 7200rpm
het bios van de promise ultra 100 controller herkend de drive niet. (De harddisk is met het programma van maxtor ingesteld op UDMA 5). Het bios van de a7v is 1004c. De drive werk zelf wel onder windows 98 se .
Wat doe ik niet goed?

Verwijderd

Krijg je als je PC op start een melding van iets als No Boot Device gevonden ofzo???

• nrico
ja een melding van no - boot device found.
nadat het mobo eerst een 1/2 minuut aan het zoeken is.

Wat heb ik niet goed gedaan ?

Verwijderd

ik neem aan dat je dit pobleem hebt met win2000, aangezien je zegt dat 'ie onder 98 wel werkt... in ieder geval, bij de installatie van win2000 moet je op F6 drukken en dan de diskette met de Promise UDMA100 drivers erin doen, dan zou het moeten werken...

• FoxzMan
  • Laatst online: 01-03 20:35
Voor het geval als je ook onder Win2k werkt

Als je in de Device Manager onder Win2k kijkt, zie je dan een "Mass Storage Controller" met zo'n gele vraagteken ???

Zo ja, dan moet je deze verwijderen en de computer opnieuw opstarten. Als het goed is vindt Win2k de controller opnieuw en kun je de drivers opnieuw installeren. Als het goed is zie je dan ook zo'n Certificate dat je Promise Ultra 100 onder Win2k werkt. Nu moet je nog een paar keer opnieuw rebooten, maar daarna werkt ie perfect.

Zelf heb ik geen Asus, maar een MSI-6321 met Promise Ultra 100 controller, en dit is de manier hoe ik de controller moet installeren

-

• nrico
nee, het bios van de promise controller vindt de maxtor hd niet. Het gewone bios vindt um wel en de hd werkt ook gewoon. De driver onder win98 gewoon geinstalleerd maar nog steeds vindt de bios van de udma 100 controller de hd niet ....

Verwijderd

als je normale bios hem wel ziet, dan hem je hem hoogstwaarschijnlijk niet aangesloten op de udma100 controller. in mijn geval (ook maxtor) ziet mijn normale bios hem namelijk ook niet, maar de promise bios wel...

• nrico
inderdaad niet aangesloten op juiste ide kanaal.......... wat plaatsen ze die dingen achterlijk.. maar goed iig bedankt!
Pagina: 1