Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Doorvoerdoos? Bedoel je gewoon een splitter op de hoofdaansluiting? Misschien heeft de ene TV sterker signaal nodig dan de andere en wordt het signaal te veel verzwakt, of misschien is er iets in de kabels kapot. De tv's omwisselen zou de eerste test kunnen zijn om te kijken waar het probleem zit.
Heb je boven bij de einddoos een eind weerstand geplaats dat wil ook wel is helpen
Ja, weet ik veel hoe dat ding heet 
Het is zeg maar niet de einddoos, maar de andere waar 1 kabel ingaat, en een andere eruit. Een splitter is iets anders, die steek je in de kabel-aansluiting en dan heeft ie een T-splitsing. Dit zou ook kunnen, maar dan heb ik geen radio boven, of moet ik 2 kabels hebben.
Smooht: Een einddoos is precies bedoeld als eindweerstand, dus dat zou niet hoeven.
Pc123: Tja, tv's omwisselen zou wel kunnen. Maar om 2 80cm tv's om te wisselen tussen 2 etages?? Damn, die dingen zijn echt zwaar
Het is zeg maar niet de einddoos, maar de andere waar 1 kabel ingaat, en een andere eruit. Een splitter is iets anders, die steek je in de kabel-aansluiting en dan heeft ie een T-splitsing. Dit zou ook kunnen, maar dan heb ik geen radio boven, of moet ik 2 kabels hebben.
Smooht: Een einddoos is precies bedoeld als eindweerstand, dus dat zou niet hoeven.
Pc123: Tja, tv's omwisselen zou wel kunnen. Maar om 2 80cm tv's om te wisselen tussen 2 etages?? Damn, die dingen zijn echt zwaar
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
op de kabel die je huis binnen komt moet je zelf geen andere doos op zetten. Dit moet je pas doen na de AOP (abonee overname punt). Deze doos is een speciale doos die een scheiding maakt tussen het hoofdnet en het netwerk in huis.
En tegen ruis helpt ook als je goede kabel en goede pluggen gebruikt.
En tegen ruis helpt ook als je goede kabel en goede pluggen gebruikt.
PGEQRZEM
Verwijderd
nou die "doos" die het signaal deelt, versterkt het als het goed is ook, dus naar boven toe zal het signaal genoeg afgezwakt zijn om perfect te zijn voor die tv, maar het signaal beneden zal misschien overversterkt aankomen. Probeer eens de groene kabel eerst naar de tv beneden te laten lopen en daarna door te lussen naar boven toe.
Ah nu snap ik wat je bedoelt, maar die dingen versterken normaal echt niet, dan moet het er eentje zijn die netspanning nodig heeft, anders kan je niet versterken
Als je zulke grote tv's hebt is verplaatsen idd niet zo'n goed idee
Het vreemde is dat je eigenlijk zou verwachten dat de tv boven het slecht doet
Waarschijnlijk is er een slecht contact of klopt er iets niet wat betreft de weerstand.
Verwijderd
ik heb het gene gedaan wat de topic starter heeft alleen dan met 30 meter kabel en 3 tussen dozen en boven de eind doos. zonder versterker en ik heb overal perfect beeld.
weet je zeker dat alles goed zit bij de tv beneden. {heb ik ook gahad overal goed beeld behalve beneden bleek het kabeltje van de video naar de tv stuk}
weet je zeker dat alles goed zit bij de tv beneden. {heb ik ook gahad overal goed beeld behalve beneden bleek het kabeltje van de video naar de tv stuk}
Altijd handig om eens door te lezen
http://www.hirschmann.nl/site/mmc-documentatie.htm
http://www.hirschmann.nl/site/mmc-documentatie.htm
PGEQRZEM
Voor de poster voor je (een paar postings terug): Ik heb alleen de doos omgewisseld waar me tv ingeplugged was, daar van de einddoos een doorvoerdoos gemaakt (in en uit).Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 21:09:
ik heb het gene gedaan wat de topic starter heeft alleen dan met 30 meter kabel en 3 tussen dozen en boven de eind doos. zonder versterker en ik heb overal perfect beeld.
Ik heb echt geen idee wat fout is. Als ik die doorvoerdoos omwissel met een einddoos, heb ik beneden goed beeld (boven natuurlijk niet). Ik kan natuurlijk wel de T-splitser erop doen, maar dan heb ik geen radio boven. Echt bizarrr. Ik zal het morgen bij een elektronicazaak vragen
Nou mensen, opgelost 
Ik was bij de elektronicazaak om te vragen wat er nou mis kon zijn, en toen gaven ze mij het advies, om gewoon het tv-signaal met een T-splitsers te splitten en die boven dan aansluiten op de Einddoos. Die filtert tv/radio uit elkaar. Dus nu heb ik boven ook radio + tv en beneden goed beeld, omdat daar de einddoos zit.
Hij vondt het wel vreemd, dus ik neem maandag de doorvoerdoos mee, en dan gaan ze kijken of er wat mis mee is.
Maar hij werkt
(het werkte al) en ik heb overal goed beeld en geluid
Ik was bij de elektronicazaak om te vragen wat er nou mis kon zijn, en toen gaven ze mij het advies, om gewoon het tv-signaal met een T-splitsers te splitten en die boven dan aansluiten op de Einddoos. Die filtert tv/radio uit elkaar. Dus nu heb ik boven ook radio + tv en beneden goed beeld, omdat daar de einddoos zit.
Hij vondt het wel vreemd, dus ik neem maandag de doorvoerdoos mee, en dan gaan ze kijken of er wat mis mee is.
Maar hij werkt
Pagina: 1