Ik ben ten einde raad :(

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Ik heb een Asus A7V rev 1.01 Mobo + een Duron 650. Nu loopt de pc bij ieder spel en alle benchmarken na enig tijdje vast. soms na een half uur en soms al vrij snel na 5 min ofzo. Ik heb die thread gelezen van Problemen met de Asus A7V. Die kwamen mij bekend voor dus ik besloot om er maar eens Bios versie 1003 op te zetten. Maar nee hoor. na een paar minuten liep hij alweer vast. ik heb nu ALLE Asus A7V bios versies geprobeerd. Ik heb er nu 1004C op zitten maar die heb ik nog niet getest. Hij zal toch wel weer vastlopen ofzo :(
Ff mijn pc specs:
Asus A7V
Duron 650
128Mbram @ 100mhz
Hercules GeForce 2 MX
SoundBlaster 128 PCI
Maxtor 30,7 gig HD 7200rpm
36x cd-rom
300Watt voeding.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is :( Misschien iemand die het wel weet en het ook had en er misschien een oplossing voor heeft? Alle ideeën zijn welkom :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb met een wat zwakker systeem ook zo'n probleem. De chipset van mijn huidige mobo (al440lx) kan niet genoeg ampères leveren voor mijn Elsa Erazor III Pro (TNT2 Pro). De enige oplossing is dus downclocken...ik doe dat niet al te graag, maar het werkt wel een beetje. Helaas (?) kan ik mijn kaartje niet genoeg downclocken...Dus koop ik maar een nieuwe bak...Probeer jij dan maar eens je Geforce 2 MX op z'n laagst te clocken en dan moet je kijken of het stabieler draait. Ook moet je op de website van de fabrikant van je kaart kijken naar known bugs enzo.

Mzzls en sterkte. Laat het me weten als je een oplossing hebt

Verwijderd

Pleur alle kaarten er es uit (behalve de videokaart ;)) en kijk wat ie doet,
doet ie het dan nog niet moet je je geheugen voor de grap es fftjes van bankje wisselen, dat wil ook nog wel es helpen. doet de eerste oplossing het wel, dan ga je gewoon heel langzaam alle kaarten er weer in stouwen net zolang tot ie het niet meer goed doet... en die verrotte kaart flikker je weg

Ik had hier een constant rebootend/vastlopend systeem, door een gare netwerkkaart (die het wel gewoon leek te doen :() naja, mijn bakkie doet het nu wel weer :):):)

suc6!

greetz,

Jasper

• benchMarc
Wat voor netwerk kaart was het? :) Toch geen Realtek ofzo he want die heb ik ook :) (de 10/100Mbit versie)

Ik zit nu 2 uur achter mekaar te spelen enzo en nog geen vastlopers. Ik laat em vanacht heel de nacht door 3DMark 2000 of een andere benchmark draaien. Wat moet een normale PC doen? gewoon 2 dagen zeker aan een stuk kunnen doorbenchen of loopt zo'n systeem ook eens vast?

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Misschien de drivers van de videokaart?

Met zon oude Savadge met S3 ding, liep quake ook vast als je s3tc uit had,

Dus probeer eens andere drivers voor je videokaart....?

Suc6 !

• benchMarc
Ik heb de detonator 6.31 drivers ofzoiets. iig iets van 6.3x :P

Mijn pc draait nog steeds na 2 benchmarks :)
ik ga nu slapen en zet XL-R8R van Madonion.com aan. Ik zet em op loop en dan gaat ie dus heel de nacht benchmarken... hopenlij loopt ie niet vast.

• Edwindows
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 15:38
Ik heb zelf ook een Asus A7V met een Maxtor harddisk. Verschillende keren per dag liep het systeem vast. Na het installeren van nieuwe drivers voor de onboard Promise ATA/100 controller was de ellende voorbij. Als je nu in het configuratiescherm\systeem\apparaatbeheer kijkt zie je waarschijnlijk een uitroepteken staan bij PCI Mass storage controller. Als je van de Asus-site de nieuwe driver voor die Promise controller installeer verdwijnt die als het goed is ook.

• benchMarc
Hij liep dus weer vast :(

Ik zag idd altijd een uitroepteken. Ik heb wel eens die drivers geinstalleerd maar als windows toen wilde booten deed hij ongeveer 1 min nix en daarna begon hij windows pas te starten. Maar ik ga nu ff die drivers downen.

• benchMarc
Ik zit nu op school en thuis zit ie te benchmarken :)

Hopenlijk issie nog bezig als ik thuiskom

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 11:21

Floor-is

5.2

Succes ermee!

Bericht hierboven

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Zelfde problemen gehad. Het enige wat schijnt te werken is onderclocken. Mijn isntellingen zijn nu als volgt:

In Bios CPU Frequency op 90 Mhz,
System Perf. Sett op Normal
en CPU Vcore op 1.45 Volt.

Je draait helaas dan wel met een 650 op 585@90

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Probeer je IO-voltage eens iets te verhogen, bijvoorbeeld van 3.3 naar 3.45 (jumper rechtsbovenin als ik me niet vergis, anders: zie manual).

Sterkte! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 16:41
Mijn pc heeft dat ook gehad, een andere voeding hielp toen. Heb je een 300W voeding?

Verwijderd

Heb je je system performance wel op normal staan in de BIOS?

Dat had ik niet en toen liep ie bij mij ook bij elk spel om de haverklap vast.

Nu draait ie perfect.

• benchMarc
Ik heb performance op normal gezet maar hij loopt dan nog steeds vast.

Mijn IO voltage is standaard 3.56V
Ik kan hem nog 1 stapje hoger zetten en dan staat ie op 3.69V
zal ik dat proberen?

• benchMarc
Ik heb het probleem. Als ik de pc terugklok door de FSB op 90 te zetten werkt hij wel zonder vast te lopen! :(

Waar kan zoiets nu aan liggen? en wat kan ik eraan doen om hem toch op 650 of hoger te laten lopen? Toch de I/O voltage verhogen of wat?
Pagina: 1