[Linux] NTFS onder linux lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb dus op mijn windows XP (NTFS) bak een ftp'tje draaien voor intern gebruik en voor een paar vrienden op me adsl. nu heeft iemand deze waarschijnlijk gevonden dmv een massive portscan. hij heeft in de upload mappen verschillende mappen zonder zichtbare namen en daarin een heleboel com1, lpt en aux mappen gemaakt. ik kan deze dus niet deleten en in linux wel.
is er een linux pakket dat ntfs schijven kan lezen en dus ook deleten? of weten jullie een andere manier? een soort bootable dos program die wel ntfs kan? maar geen restricties heeft mbt die beveiligde map namen?

ook zijn het te veel mappen om handmatig te renamen en dan dellen op de flashfxp manier die in een ander topic beschreven staat

bij voorbaat dank, the last thing i want is heel mijn opslag disk formateren :(

Verwijderd

Faq :Z

Hoe kan ik mijn (windows-)partities benaderen onder Linux? :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Met linux op NTFS schrijven wil je NIET.
Verder kan je dmv een 'massive portscan' geen FTP account bemachtigen.

Waarom verwijder je niet gewoon de hoofdmap en maak hem opnieuw aan ?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
dat weet ik wel, maar ntfs is anders toch? vele zeggen onmogelijk (iig schrijven op ntfs)

Verwijderd

Linux write ntfs support is uiterst experimenteel en de kans is erg groot dat je je heel filesystem kapot maakt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
ik denk dat je ook op www.bootdisk.com wel e.e.a kunt vinden voor bijv. ntfs ondersteuning voor dos, dan kun je gewoon een dos-bootflop maken die met ntfs overweg kan.
ntfs file system support voor linux zit in de kernel.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hoe het staat met NTFS en Linux is al veel vaker beschreven en is ook op te zoeken ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.