Het leek me wel aardig om een kop toe te voegen aan een invulveld om een euro symbooltje aan het veld toe te voegen:
function inserticon(icon) {
document.gtiform.containerprijs.value = icon + " " + document.gtiform.containerprijs.value;
document.gtiform.containerprijs.focus();
}
Aangeroepen met:
<a href="javascript: inserticon('€')">Euro tekentje</a>
Werkt prima op PC (IE6), er verschijnt een mooi € tekentje. Op de mac verschijnt echter een ? ipv. euroteken.
Als ik het als volgt doe werkt het wel, en verschijn de Euroteken code als tekst. Dit werkt in beide browsers, maar zoals je zult begrijpen wil ik die eerste methode aan de praat zien te krijgen, zodat ik met een functie willekeurig wat toe kan voegen aan het veld, ipv. een nieuwe functie te maken voor elke mogelijkheid.
function inserticon() {
document.gtiform.containerprijs.value = '€' + " " + document.gtiform.containerprijs.value;
}
<a href="javascript: inserticon()">Euro tekentje</a>
Enig idee hoe dit aan te passen?
function inserticon(icon) {
document.gtiform.containerprijs.value = icon + " " + document.gtiform.containerprijs.value;
}
Aangeroepen met:
<a href="javascript: inserticon('€')">Euro tekentje</a>
Werkt prima op PC (IE6), er verschijnt een mooi € tekentje. Op de mac verschijnt echter een ? ipv. euroteken.
Als ik het als volgt doe werkt het wel, en verschijn de Euroteken code als tekst. Dit werkt in beide browsers, maar zoals je zult begrijpen wil ik die eerste methode aan de praat zien te krijgen, zodat ik met een functie willekeurig wat toe kan voegen aan het veld, ipv. een nieuwe functie te maken voor elke mogelijkheid.
function inserticon() {
document.gtiform.containerprijs.value = '€' + " " + document.gtiform.containerprijs.value;
}
<a href="javascript: inserticon()">Euro tekentje</a>
Enig idee hoe dit aan te passen?
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.