Toon posts:

HD probleem :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik in het verkeerde topic zat, (dacht dat geheugen met HD temaken had) Ben hier voor de eerste keer. Wel raar dat jullie de moeite nemen om me bericht te blokkeren en niet eens ff te antwoorden. Kom vaker op forums maar dit is de eerste dat het zo gaat. Zoals ik al eerder gezegt heb ben ik een leek in computers. Maar nou is me vraag dit: Mijn HD(80GB) is maar voor 10% actief hoe kan ik de rest acxtiveren? Mijn bestuurings systeem is Win Me.

Alvast Bedankt voor jullie antwoord, Marald

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je actief?

geen goede partities? ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het ja, Toen Hij was aangeschaft hadden ze maar 10% bruikbaar gemaakt de rest moesten we zelf doen. Toen is dat later gedaan waardoor het 2 apparte schijven waren geworden (gedeeld zeg maar, ben niet zo goed in termen) Nu is Windows na een hoop problemen er weer opgezet alleen is het 2e deel weg (de D:\ bij mij) Maar dat was dus wel die andere 90%. Hoe zou ik dit weer goed kunnen krijgen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 12:46
moet je partitionmagic gebruiken onder windows, werkt heel makkelijk. Het kan ook met fdisk (staat op een opstartdiskette) maar dan ben je alles op je schijf kwijt.

Verwijderd

FDISK

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Waar zou ik die programma's kunnen vinden?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Uhm.. welke windows gebruik je ?
Windows 2000 of XP ofzo ?

Zo ja dan kun je dit heel gemakkelijk zonder al te veel geklooi oplossen.
Volg onderstaande stappen ;)

Start -> settings -> control panel -> adm. tools -> comp. managment -> en daar op disk managment klikken.
Hier zie je nu je HD staan met een partitie (die 10%) en nog een gedeelte witte ruimte zeg maar :P
Hier met de rechter muisknop klikken en een nieuwe partitie toevoegen.

Ik weet niet in hoeverre je een leek bent op comp. gebied, maar dit zou een vrij duidelijke uitleg moeten zijn :)

Wanneer je windows 98 oid gebruikt dan inderdaad via FDISK.
Fdisk staat op je PC, bij het opstarten F8 duwen (vlak voor windows 98 scherm) hier dos modus selecteren.
daarna gewoon FDISK intikken.
En de rest wijst zich wederom vanzelf.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Win ME in nederlands, Daarom kan ik vanaf -> adm. tools het niet meer vinden. toch bedankt

Verwijderd

Dan zul je fdisk moeten gebruiken

Open een prompt, type fdisk en de rest wijst zich min of meer voor zichzelf.

suc6 :)

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:24:
Dan zul je fdisk moeten gebruiken

Open een prompt, type fdisk en de rest wijst zich min of meer voor zichzelf.

suc6 :)
sorry maar dit is al verschillende keren gezegd beetje nutteloze opmerking |:(

• KBDE
Nee, dan werkt mijn XP/2000 methode niet.
Dan kun je het beste een windows 98se bootdiskette downloaden van www.bootdisk.com

Van deze diskette dan naderhand opstarten en via Fdisk partities indelen (hier moet je een extended partitie aanmaken. Eerst optie 1 en dan 2 als ik me niet vergis (is al lang geleden dat ik als laatste met fdisk heb gewerkt :)) Hierna een paar keer met Y bevestigen en klaar is kees. Eff rebooten en formateren in windows ME

Verwijderd

AMD_er schreef op 17 oktober 2002 @ 18:26:
[...]

sorry maar dit is al verschillende keren gezegd beetje nutteloze opmerking |:(
:>

• Maarten
  • Niet online
offtopic:
ik hou ook van jou hoor

Maar de manier van onze grote vriend KBDE is nog steeds de beste,

ik was weer te laat :(

Verwijderd

Topicstarter
die extendet dos partitie is er al, alleen kan je hem niet zien in windows? alleen een c:/
er staat:

Partitie Status Type systeem
c: 1 ----------- A ----- PRI DOS ------ fat16
-- 2 --------------- EXT DOS

• KBDE
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:34:
die extendet dos partitie is er al, alleen kan je hem niet zien in windows? alleen een c:/
er staat:

Partitie Status Type systeem
c: 1 ----------- A ----- PRI DOS ------ fat16
-- 2 --------------- EXT DOS
Dan kun je deze het beste eerst eff verwijderen.
Weet alleen eff niet meer de opties uit mijn hoofd...

Daarna opnieuw aanmaken zoals ik al eerder had beschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Owkay.. dankje

Verwijderd

Topicstarter
Nu begrijp ik er al helemaal nix meer van? ik probeer hem te verwijderen, en het lukt op geen enkele manier (keuze uit 4 manieren om te verwijderen?) Heerlijk al alles meewerkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw topic ging dicht omdat de vraag een Tweaker onwaardig is.. Verder heb ik het antwoord allang in mijn sluitbericht gezet:
Ten tweede kun je je harddisk met FDISK, PartitionMagic of met Schijfbeheer indelen
Omdat dit Gathering of Tweakers is, dan wordt ook van je verwacht dat je dat ook zélf kan uitzoeken: bekijk de help pages van FDISK, de FDISK FAQ (linkje staat in OM FAQ), de help van PartitionMagic, etc..

Volgens mij heb je de FAQ Forumgedrag niet helemaal goed doorgelezen, zoals ik je vroeg in mijn vorige sluitbericht.. Bij deze vraag ik je met klem om de genoemde FAQ nogmaals goed door te nemen.
Pagina: 1