Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na toevoeging HD te weinig stroom, klopt dit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe HD in mijn kast gezet, hierdoor liep de computer altijd vast. Toen heb ik een paar kaarten eruit gehaalt en toen deed hij het weer, dus waarschijnlijk heb ik een te lage voeding (300 watt).

Maar toen ik op de HD keek bleek dat het ding maar 3 watt verbruikte dus het leek me sterk dat dit de oorzaak kan zijn. Maar hier zijn mijn specs zouden jullie er naar kunnen kijken en vertellen of het mogelijk is dat ik te weinig vermogen heb:

chaintech socket A mob
AMD tb 1400
geforce 3 ti 500
creative soundblaster live
ISDN-kaart
3COM netwerkkaart
IBM 40GB HD
WD 80GB HD (nieuw)
floppy drive
dvd-speler
cdrw-speler
256 ddr mb ram
koeler voor HD
koeler in de kast
en natuurlijk koeler voor de proc

Als ik volgens jullie te weinig vermogen heb wil je dan zeggen wat ik wel nodig heb, alvast heel erg bedankt.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik denk dat die harddisk teveel piekstroom trekt, gemiddeld 3W lijkt me ook sterk, maar het zou kunnen...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je niet ff een zwaardere proberen, zoals een 350 watt of 400 watt, als je die ff kan lenen weet je het snel genoeg.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
300moet wel genoeg zijn hoor
of je 300watt geeft stiekem 200watt af, dat kan het zijn.

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier om te controleren of de voeding 300 watt afgeeft?? met een programmatje of zo??

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

uhm nee, want hij geeft zoveel watt af als nodig is...dwz, stel dat alles op 12 volt zou draaien, maar je hebt maar 10 apparaten op 12 volt en op 1 A dan heb je 120 watt, maar heb je 10 apparaten op 12 volt op 2 A dan heb je al 240 watt nodig, en levert die dan pas...hij levert wat er gevraagd wordt...als je dat zou willen testen dan moet een een apparaat hebben dat meer trekt, volt en ampere meter ertussen (P=V*I), maar dan fikt ie waarschijnlijk door....

T60P Widescreen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Seesar schreef op 17 oktober 2002 @ 18:13:
uhm nee, want hij geeft zoveel watt af als nodig is...dwz, stel dat alles op 12 volt zou draaien, maar je hebt maar 10 apparaten op 12 volt en op 1 A dan levert ie je 120 watt, maar heb je 10 apparaten op 12 volt op 2 A dan heb je al 240 watt nodig, en levert die dan pas...hij levert wat er gevraagd wordt...als je dat zou willen testen dan moet je een apparaat hebben dat meer trekt, volt en ampere meter ertussen (P=V*I), maar dan fikt ie waarschijnlijk door....

T60P Widescreen

Verwijderd

Seesar schreef op 17 oktober 2002 @ 18:13:
uhm nee, want hij geeft zoveel watt af als nodig is...dwz, stel dat alles op 12 volt zou draaien, maar je hebt maar 10 apparaten op 12 volt en op 1 A dan heb je 120 watt, maar heb je 10 apparaten op 12 volt op 2 A dan heb je al 240 watt nodig, en levert die dan pas...hij levert wat er gevraagd wordt...als je dat zou willen testen dan moet een een apparaat hebben dat meer trekt, volt en ampere meter ertussen (P=V*I), maar dan fikt ie waarschijnlijk door....
die quote is ook was ook erg noodzakelijk :)

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

whoops, sry

T60P Widescreen

Verwijderd

lijkt me een standaard pctje koop een nieuwe voeding ofzo, kost toch bijna nix meer.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53
Je kan ook kijken of de volgtages van de voeding goed overeenkomen met de waardes die ze zouden moeten hebben. Als ze te veel afwijken trekt je voeding het niet goed meer en is het verstandig om een nieuwe voeding te kopen.
je computer kan ook rebooten door (tijdelijk) afwijkende voltages. Ik heb nog noot gehoort dat hij daardoor vastloopt

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Zo'n opstelling moet wel werken volgens mij.
Een harddisk gebruikt wel wat meer dan 3 Watt, het zal eerder 10-25 Watt zijn.

Heb je ook de juiste kabels als je ATA100 gebruikt?
Heb je misschien een moederbord met een VIA KT133(A) chip erop?
Die hadden ook nogal wat problemen (die wel op te lossen waren).

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1