Wij hebben op dit moment bij mij op het werk een Novell 4.11 server draaien (25 user), met deels een UTP en deels een COAX lus (netwerk). We maken verbinding met het internet middels een router (ISDN) wel met een vast IP-nummer ivm onze mail (Groupwise).
Nu zijn we bezig met het veiliger maken van onze internet verbinding, en daarbij is ons een offerte gedaan met o.a. de volgende producten:
* Netscreen-5XP - 10 users + mogelijkheid tot opzetten van VPN sessies
* X-Wall Mail relay (mail scan)
* Trend Micro AntiVirus Software
Aangezien ik niet zo heel erg thuis ben met deze producten, zou ik graag jullie mening willen over:
- zijn dit goede producten (prijs even buiten beschouwing gelaten)
- zijn er betere alternatieven (softwarematig / hardwarematig)
- hoe noodzakelijk zijn genoemde producten in mijn genoemde configuratie.
We zijn wel bezig met kijken naar mogelijkheden van een vaste / snellere internet verbinding, via kabel, ADSL of flatfee ISDN.
Persoonlijk lijkt het mij dat de (Netscreen) firewall niet super-noodzakelijk is, aangezien we met ISDN inbellen. Dit wordt wel anders als we een vaste internetverbinding krijgen, dan vind ik een firewall zeker noodzakelijk.
Als antivirus-pakket gebruiken we op dit moment McAfee, met Netshield op de server, deze wordt wekelijks geupdate. Echter ons Groupwise systeem wordt niet gescand, en met de huidige golf van mail-virussen lijkt me dat niet zo veilig. Dus daarom eventueel overstappen op Trend Micro / X-wall.
Dus als jullie commentaar of opmerkingen hebben dan hoor ik ze graag. Dank u
Nu zijn we bezig met het veiliger maken van onze internet verbinding, en daarbij is ons een offerte gedaan met o.a. de volgende producten:
* Netscreen-5XP - 10 users + mogelijkheid tot opzetten van VPN sessies
* X-Wall Mail relay (mail scan)
* Trend Micro AntiVirus Software
Aangezien ik niet zo heel erg thuis ben met deze producten, zou ik graag jullie mening willen over:
- zijn dit goede producten (prijs even buiten beschouwing gelaten)
- zijn er betere alternatieven (softwarematig / hardwarematig)
- hoe noodzakelijk zijn genoemde producten in mijn genoemde configuratie.
We zijn wel bezig met kijken naar mogelijkheden van een vaste / snellere internet verbinding, via kabel, ADSL of flatfee ISDN.
Persoonlijk lijkt het mij dat de (Netscreen) firewall niet super-noodzakelijk is, aangezien we met ISDN inbellen. Dit wordt wel anders als we een vaste internetverbinding krijgen, dan vind ik een firewall zeker noodzakelijk.
Als antivirus-pakket gebruiken we op dit moment McAfee, met Netshield op de server, deze wordt wekelijks geupdate. Echter ons Groupwise systeem wordt niet gescand, en met de huidige golf van mail-virussen lijkt me dat niet zo veilig. Dus daarom eventueel overstappen op Trend Micro / X-wall.
Dus als jullie commentaar of opmerkingen hebben dan hoor ik ze graag. Dank u
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X