Toon posts:

[WinXP] Welkom scherm hangt!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vaag probleem!
Als ik windows XP opstart komt hij in het "welkom scherm" ik heb maar 1 gebruiker op deze PC, dus hij hoeft niet in te loggen of een user te kiezen zeg maar.

Ik heb nu ontdekt dat als ik ctrl-alt-del doe dat die wel in windows komt. Vaag prob hoe verhelp ik dit?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik windows XP opstart komt hij in het "welkom scherm" ik heb maar 1 gebruiker op deze PC, dus hij hoeft niet in te loggen of een user te kiezen zeg maar.
Ja, en dan klik je op de user, en dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat over iets anders ;)
Jij hebt geen beeld en ik wel, alleen het welkom scherm en met ctrl-alt-del kom je in windows, maar dit wil ik niet steeds zo doen, dus vraag om een oplossing!
blackd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:07:
[...]

Ja, en dan klik je op de user, en dan?
Dat hoeft dus niet. Hij komt automatisch in windows, tenminste eerst, nu blijft die tijdens het opstartscherm hangen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat hoeft dus niet. Hij komt automatisch in windows, tenminste eerst, nu blijft die tijdens het opstartscherm hangen!
Wat versta je onder hangen? Als je op de user klikt, wat normaal zo gaat (of je laat idd automatisch aanloggen, kan je instellen onder 't User gebeuren in Config Panel) wat gebeurt er dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok het opstartscherm blijft staan en gaat niet verder naar windows, je ziet dus alleen een mooi opgemaakt blauwscherm met daarop "Welkom". Verder doet die niets!

Tenzij je ctrl-alt-del drukt dan komt die wel in windows!

Verwijderd

system restore?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:12:
ok het opstartscherm blijft staan en gaat niet verder naar windows, je ziet dus alleen een mooi opgemaakt blauwscherm met daarop "Welkom". Verder doet die niets!

Tenzij je ctrl-alt-del drukt dan komt die wel in windows!
Dat heeft volgens mij met je security policy, die moet je aanpassen waarschijnlijk omdat je hebt ingesteld dat je password na zoveel dagen verloopt..

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ja dat klopt idd. Dat heb ik ook een tijdje gehad toen ik nog zonder w8woord draaide. Iedere 30 dagen moet je eigenlijk een nieuw w8woord instellen. Maar volgens mij is het een bug van M$ en kun je dat alleen zien als je het 'Show welcome screen' niet aan hebt staan. Vink dus ff uit dat je w8woord kan verlopen en het probleem is opgelost.
Pagina: 1