Toon posts:

Win2k SBS Bluescreen @ boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Melding is:
0x0000006B (0xC000012F, 0x00000003, 0x00000000, 0x00000000)
PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED.
Situatie:
Server hing in eerste instantie, dus reageerde niet op muis en toetsenboard.
Reboot: server boot gewoon naar windows (windows 2000 SBS)
Toen na een paar uur reboot hij uit zichzelf en krijg ik vervolgens bovenstaande melding en kom never nooit meer in windows.
Geen SP's of dergelijke geinstalleerd.
HP Netserver LC2000 U3
RAID 5
Na contact met HP blijkt alle hardware in orde en moet het dus een software kwestie zijn.
Die 0x6b verwijst naar iets met de harde schijf en die 0xc12f verwijst naar iets met een verkeerde device driver.
Beide zouden in orde moeten zijn. (HD volgens HP en zelf niets met drivers gedaan).
1 oplossing gevonden op Knowlegde base:
nl.: Windows booten van CD dan REPAIR kiezen en MANUAL REPAIR en vervolgens SYSTEM FILES ONLY vervolgens zoek setup dannaar een windows 2000 volume, maar kan die niet vinden.
Echter als je niet kiest voor MANUAL REPAIR maar voor de REPAIR CONSOLE dan vindt hij die windows 2000 volume weer wel !
Alles is dus zeer tegestrijdig.
Deze oplossingen hielpen ook niet :
----------
Niet gewoon booten met spatiebalk (of F8?) ingedrukt en vervolgens de Last good known configuration opstarten?
Last good known configuration wordt overschreven NA het inloggen, dus huidide LGNC is gelijk aan laatste login.
Zit er in het Bios een error afhandeling? Hold on All errors -> Reboot status naar Continue zetten? vandaar wellicht de spontane reboot.
Kun je na de boot vanaf CD vanuit de 2000 dos console de memory.dmp file bekijken? Wellicht staat er in die memory dump file nog iets interessants.
Disabling BIOS memory Cache?
http://bizforums.itrc.hp....1abd50090277a778c,00.html
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q307012
------------------
op de knowledgebase van MS is bar weinig te vinden over deze 2 errors (0x0000006B 0xC000012F )
1 topic ( zoals hierboven ) en die oplossing werkt niet
PC wil gewoon niet meer booten !!!!
Steeds bluescreen

iemand bekend probleem ?
Of oplossing ?
elke hulp is welkom !!!

Geheugen wordt nu getest.. Ik laat nog weten of dat helpt !

Verwijderd

Topicstarter
( BTW : er is nieuw geheugen in geplaatst
werkt ook niet !
daar ligt het dus niet aan ).

Verwijderd

oei.. kep niet echt een oplossing voor je...als win2k hier crashed dan scheld ik alles bij elkaar en moet m'n toetsenbord het ontgelden... dan naar de winkel ander toetsenbord halen en formatten...

:(
Good luck

Verwijderd

software of hardware matige raid 5??
als het hardwarematig is......haal deze eruit en laat um booten met 1 schijf....(of kan dat niet met raid 5??:S)

Verwijderd

ik post net een dergelijk probleem maar dan met de
0x0000006B (0xc0000034, 0x00000002, 0x00000000, 0x0000000)
foutmelding onder xp

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/625780

Verwijderd

Kom eens op met je volledige configuratie:
- wat voor raidctrl (1M, 2M??)
- extra hardware?
- Hoe is alles aangesloten? Welk device of wat voor soort ctrl, en met wat voor kabel.
- Wat zegt de Hardware Event Log (kan je bekijken via de navigator CD)
- Hoeveel HDD's, welke grootte en firmware van zowel raidctrl en HDD heb je?
- Hoe heb je in eerste instantie alles geinstalleerd?
- BIOS instellingen veranderen heeft geen zin. Laat die maar op default staan.

Je moet volgens mij (and correct me if I am wrong) bij een reparatie wel de juiste driver voor je Raidctrl handmatig specificeren (met F6 tijdens het laden vanaf CD), anders zal hij inderdaad niks vinden, want win2k heeft niet bij default de juiste driver voor een U3 raidctrl (daar ga ik maar even vanuit dat je die hebt). Als je dus op F6 drukt kies je voor "Other devices", en laadt je de juiste driver voor je raidctrl vanaf de driverdiskette van HP.

Als je een hardwarematige Raid hebt, draai dan eerst een consistency check via CTRL + M op je logische schijf en kijk daarna bij de properties van je fysieke schijven of er inderdaad geen fouten (media errors, non-media errors) zijn gevonden.

Heb je ook geprobeerd om in safe mode op te starten?
Pagina: 1