Beeldafmetingen bij video capture zijn niet goed

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Na de nVidia WDM v1.16 drivers te hebben geinstalleerd kan ik eindelijk gebruik gaan maken van de video-in op mijn Sparkle GF4-Ti4200 kaart..

Ik start Virtualdub (met Windows Movie Maker krijg ik namelijk helemaal niets te zien, ik kan de eigenschappen van de video bron niet veranderen) en krijg dan de onderkant van het beeld niet te zien. In Overlay mode kan ik niet zo makkelijk capturen dus ik heb even Preview geselecteerd, dan ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/capture.jpg

In Overlay mode is de smalle zwarte rand aan de bovenkant veel dikker en heb ik aan de onderkant ook een zwarte rand, ik zou het beeld eigenlijk naar boven willen schuiven, maar dat kan niet.. Hoe moet ik dit fixen?

Ook als ik bewegende beelden capture is het beeld erg slecht, veel ruis maar alles is gestreept, in 2en gesplitst (interlaced toch?).. Kan ik dat aanpassen?

Ik heb 0 ervaring met video capturen, dvd -> DivX snap ik weer wel.. Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden of weet iemand de oplossing voor mijn probleem? Ik kan zelf weinig nuttigs vinden namelijk..

• TripleM
Wat ik nog heb geprobeerd is composite/s-video afwisselen, maar dat maakt geen enkel verschil.. Niemand die weet hoe ik het beeld helemaal kan capturen?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Dit heb ik ook als bij mij NTSC ingesteld staat ipv PAL-B. Je zal dus op zoek moeten gaan naar een plek om die settings te kunnen veranderen.

Zit er geen capture progje bij die Sparkle kaart?

• TripleM
Bij mijn kaart zat Cyberlink PowerDirector maar als ik die start krijg ik het splash screen en daarna niks.. Nog es de registry cleanen en nog es proberen..

Helaas, het wil niet helpen.. En op de site van Cyberlink mag ik wel betalen om te upgraden, maar vind ik niets over eventuele bugs waardoor het niet zou werken.. Het ondersteunt in ieder geval netjes Windows XP dus het zou wel moeten werken..

Update: Ik heb WinProducer gedownload (free trials zijn koel), en daar is bij de eigenschappen van het WDM apparaat PAL-B in te stellen, hij stond op NTSC-M inderdaad.. Het werkt nu, maar dit moet toch ook op een andere manier in te stellen zijn?

Update 2: Ook dit werkt niet perfect, als ik opneem en terug ga naar WinProducer, kan ik alleen maar kiezen uit resoluties van BLAAT x 288.. Waardoor het beeld vet vervormd wordt als ik daarna opneem.. :?