Raid 0, 2 hd's op zelfde kabel?(KR7A-RAID)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
hello,

ik zou een raid configje willen maken en het enige wat ik zou willen weten is het volgende, ik heb een Abit KR7A-Raid bordje en heb daarop 4 IDE aansluitingen, 2 ATA 100 en 2 ATA 133, die van ata 133 zijn in raid config bruikbaar, nu, ik wil een raid 0 met 2 HD's van Maxtor 7200 rpm 40gig, moet ik die elk appart op een 1 IDE(ATA 133) slot zetten op m'n mobo of alletwee met dezelfde kabel op 1 IDE slot.
Op wat moet de hd staan, slave ,master, kabelselect? en moet ik m'n eerste hd formateren voor ik 'em in raid zet?, daar staat namelijk 23gig aan bestanden op? (ik had al een maxtor 40gig, maar heb nu pas er een bij gekocht)
bedankt op voorhand, heb daarover niks gevonden in de FAQ

Slice..

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
- Beiden hd's op een appart kanaal aansluiten.
- HD's hoef je niet eerst leeg te gooien. (je raakt wel alles kwijt wat er op staat !!)
- Beiden hd's kun je gewoon op master of cableselect zetten (wel telkens de uiteindes van de kabels gebruiken !)
- dan een raid 0 aanmaken met 8kb blocksize (niet hoger want dan worden de maxtors te traag in raid, met 8kb gaan ze een stuk beter ;))
- Hierna zoals gewoonlijk partitioneren en formateren. Bij windows NT4/2000/XP installatie rekening ermee houden dat je drivers tijdens het begin van de setup moet laden (F6 duwen)

Suc6

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat wel in de FAQ (doch niet letterlijk, maar onder "mijn IDE config is relatief langzaam" staan een heleboel inkoppertjes) en in de handleiding van je moederbord :)

Dit topic is gesloten.