Openbare databases?

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Ik vind het persoonlijk erg leuk om in van alles en nog wat rond te neuzen B) op het Internet. Ik ben de laatste tijd voor m'n stage nogal eens met databases etc. bezig. Nou vroeg ik me af : er zijn veel databases waar je via een web-interface toegang tot hebt. Zijn er ook publieke databases op het Internet beschikbaar waar je met een guest account directe SQL-access hebt? Zo ja, zijn er ook sites die daar lijsten van bijhouden? Ik kon hier helaas niks over vinden op google, maar bijna alles is wel te vinden, dus.... Tips?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Hmmm je bedoelt een soort pub-ftp, alleen dan pub-sql server :? Mjah zal er vast wel eentje ergens open staan, maar ik denk dat je naar gratis hosts moet gaan zoeken, die bv mysql aanbieden. Via phpMyAdmin is er dan wel een hoop te spelen.

Exact expert nodig?

• NaliXL
Crazy_D schreef op 17 oktober 2002 @ 19:26:
Hmmm je bedoelt een soort pub-ftp, alleen dan pub-sql server :? Mjah zal er vast wel eentje ergens open staan, maar ik denk dat je naar gratis hosts moet gaan zoeken, die bv mysql aanbieden. Via phpMyAdmin is er dan wel een hoop te spelen.
Ja, ik dacht : je hebt FTP-servers waar je files van kan downloaden, waarom geen databases waaruit je direct informatie kunt ophalen? Lijkt me op zich ook wel interessant. Nou weet ik wel dat er van die sites zijn waarmee je via een web-interface gegevens uit een DB kunt ophalen, maar da's natuurlijk lang zo leuk niet ;) :P :+

Wat die gratis hosts betreft waar je het over had : Bedoel je dan om alle accounts op openstaande SQL-databases te gaan scannen ofzo?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Oh bedoel je zo... :D nah ik denk t niet, tis een kleine moeite (en een stuk veiliger qua data-behoud) om er een webinterface voor te maken, en voor gebruikers een stuk handiger :)
(select * from Sites where description like '%zoekwoord%' is niet zo heel erg gebruiksvriendelijk ;)).

Nee, ik bedoel gewoon zelf een databaseje aanmaken om daarmee te spelen :P ik snapte niet zo goed wat je bedoelde... ;)

Exact expert nodig?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Lijkt me wel grappig als dat zou bestaan of om op te zetten. Public DBMS :D

Misschien leuk om zoiets aan te bieden van verschillende smaken of zo.
Ik kan thuis wellicht eens proberen om zoiets op te zetten op mijn servertje.
(8>

I've visited the Mothership @ Cupertino

• NaliXL
Stel je voor dat je op de Google DB o.i.d. zo direct zoekqueries mocht loslaten... Wat je daar al niet uit op zou kunnen graven :9 ......

Verwijderd

Ik heb ooit ergens gelezen dat je Google queries mocht gebruiken voor je site. Was toen gratis zou later geld gaan kosten.

Trouwens ik zat vandaag precies het zelfde aftevragen wat jij nu vraagt !

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

NaliXL schreef op 18 oktober 2002 @ 13:01:
Stel je voor dat je op de Google DB o.i.d. zo direct zoekqueries mocht loslaten... Wat je daar al niet uit op zou kunnen graven :9 ......
Kan toch gewoon?

http://www.google.com/apis/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1