Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] PC zonder behuizing in kast bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Aangezien ik een ander mobootje heb gehaald en een celly 433 heb liggen, wilde ik deze gaan gebruiken voor mijn server. Nu heb ik een p1 166 MMX, dus dit zal dan wat lekkerder werken.

Het mobo zal alleen niet in mijn behuizing passen (die nu in zijn geheel in mijn kast staat), dus wil ik deze onderdelen gewoon los erin planten.

Dit opzetje had ik in gedachten:

Afbeeldingslocatie: http://soulz.org/server.jpg

Het moederbord komt op van die kleine rubberen noppen en zal gewoon vastgezet worden met schroeven. Misschien plak ik zelf van dat noppen isolatiemateriaal op de kast, daarover een plankje met daarop die rubberen nopjes en het mobo (zou het dan dan stiller worden ivm cpu-koeler?).

Daarnaast komt dan de voeding op de bodem van de kast, met daaronder van dat noppenspul ter isolatie. Boven het mobo de harde schijven, cd-rom speler en floppydrive. :)

Nu vroeg ik me af of jullie misschien andere / beter tips hadden om dit allemaal te doen :) Is het onverstandig om het zo te doen? Qua stof zal het meevallen en vloeistoffen komen niet in die kast ;) Of zal ik er toch maar iets van Plexi omheen bouwen?

IIG, wat vinden jullie ervan? :)

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

zo is het hele zooitje natuurlijk niet geaard, daar moet je wel ff rekening mee houden.....

/me Een echte patomaan

Verwijderd

:?

Verwijderd

Zeg, denk naast de aarding wel ff aan je brandbeveiliging:

Denk niet zomaar dat noppenschuim niet brandt ( sommigen roken bijvoorbeeld erg lekker)

Hout brandt ook ... 8)

just in case some component wouldn`t last as long as you think/hope it would...
of je koeler van je amd af " loopt"

etc...

Verwijderd

ik denk dat als de kast dicht is je geen koeling of luchtcirculatie hebt (en heel casemodding drait zon beetje om koeling)

ook dee aarding (oplossing met draadje overal tussen)

en voor de rest moet het te doen zijn

• saviour
  • Niet online
Airflow zal er wel zijn aangezien er aan de achterkant van de kast een stuk uitgezaagd is.

Ik ben niet echt bang voor brand aangezien de pc nu ook in de kast staat en evengoed in brand kan vliegen, dan blijft het niet alleen bij de pc...

Aarding; kan ik dan gewoon met een stroomdraadje alle drives etc. verbinden en daarna bijv. op de verwarming?

Verwijderd

Ik hoop dat je een goede brandverzekering hebt ;)

• saviour
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:26:
Ik hoop dat je een goede brandverzekering hebt ;)
Hoe zit dat dan met mensen die een MDF kast maken? Die zitten dan toch met hetzelfde probleem? Plexi ook, lijkt mij...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
kij je kunt gwoon de aarde van je voeding gebruiken, -want die zit natuurlijk in een geaard stopontact-. Ik meen dat je ook de schroefjes van je mobo met aarde moet verbinden. En neem noppenschuim dat niet brand (roken doet het wel maar ja en zorg dat het niet gelijd, dat heb ik nog niet getest...) en ik dacht dat je ook in je kast ijzergaat moet doen aan de randen, zodat machnetische velden ofzo worden tegengegaan. Dus voordat je alles erin doet ff aan de randen spijkeren dan noppenschuim. En dat ijzer moet je ook weer aarden aan de voeding.

Ik heb nog nooit een houten kast gemaakt, maar dit ben ik hier wijzer geworden op GoT

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

saviour schreef op 17 oktober 2002 @ 18:56:
KNIP

Aarding; kan ik dan gewoon met een stroomdraadje alle drives etc. verbinden en daarna bijv. op de verwarming?
aarding NOOIT op de verwarming aansluiten !!!
doe het liever naar de voeding (die is aangesloten op een geaard stopcontact)
verwarmingsaarde :) gevaar:
een loodgieter kan onder stroom komen te staan
een verwarming is meestal geverft (en verf geleid geen stroom)
de cv installatie kan met isolatie-tape/hennep (om waterdichteverbinding te maken) in de koppelingen aangesloten zijn op het waterleidingnet (dat overigens ook niet altijd is geaard)
en zo kan ik nog ff doorgaan

Het punt is: aarding op de verwarming heefd
A: meestal geen zin
B: kan gevaarlijk zijn

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• saviour
  • Niet online
:D

Oke bedankt.

Ik ga dus de schroeven van het mobo aarden aan de voeding. Moet ik de hdd enzo ook aarden? Dan kan ike rmorgen aan beginnen! (sorry dat het ff snel is, maar ik moet ondertussen pc's assembleren :P ).

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

het is wel aan te raden om de hdd te aarden, als er een piek in het stroomnet komt, *kan* er data verlies optreden op de schijf. gewoon dus een draadje van een vastmaak-schroefje naar de aarde trekken

suc6

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• saviour
  • Niet online
Nou, hartstikke bedankt. Het gaat zo gewoon lukken :D

Het enige dat ik nu nog mis is een leuk 7200 rpm schijfje voor die server.. Die schijven die er nu inzitten zijn brak en halen max. 1,5 mb/s :/
Pagina: 1