Ik zit eens door de eventEngine code van Brandon Hall te neuzen, maar ik begrijp niet hoe hij het voor elkaar krijgt om een enterFrame event te 'simuleren' zonder gebruik te maken van movieclips.
In z'n code kom ik de method 'onEvent' tegen, maar ik kan nergens documentatie vinden over dit ding.
Ik heb iets soortelijks nagemaakt (geen eventhandler, maar een preloader die natuurlijk moet bijhouden hoe het met het laden van de swf's staat) en ik krijg het voor elkaar dat de functie (method) die ik aan het enterFrame event toeken slects 1x wordt aangeroepen, ipv op elke frame...
Als ik het enterFrame event aan een clip hang, dan werkt 't wel gewoon.
Voor de elegantie van m'n code zou ik toch graag willen weten hoe dat werkt. Iemand hier ervaring mee?
Dus, voor de duidelijkheid:
Dit werkt:
Maar dit niet:
En ik wil dus dat die laatste WEL werkt, omdat die clip verder nergens goed voor is.
In z'n code kom ik de method 'onEvent' tegen, maar ik kan nergens documentatie vinden over dit ding.
Ik heb iets soortelijks nagemaakt (geen eventhandler, maar een preloader die natuurlijk moet bijhouden hoe het met het laden van de swf's staat) en ik krijg het voor elkaar dat de functie (method) die ik aan het enterFrame event toeken slects 1x wordt aangeroepen, ipv op elke frame...
Als ik het enterFrame event aan een clip hang, dan werkt 't wel gewoon.
Voor de elegantie van m'n code zou ik toch graag willen weten hoe dat werkt. Iemand hier ervaring mee?
Dus, voor de duidelijkheid:
Dit werkt:
code:
1
2
| this.clip = _root.createEmptyMovieClip('loader', 1);
this.clip.onEnterFrame = this.loadHandler; |
Maar dit niet:
code:
1
| this.onEnterFrame = this.loadHandler; |
En ik wil dus dat die laatste WEL werkt, omdat die clip verder nergens goed voor is.
[ specs ] [ Tweaker gallery ]