Mag geen gratis Mailadres gebruiken bij registreren op GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Topicstarter
Hallo. Mijn zeer lieftallige vriendinnetje wil zich inschrijven bij GoT :D. Whoopdidooooo........zou je zeggen. Het lukt alleen voor GEEN METER. Geen enkel emailadres wordt geaccepteerd en de emailadressen die wel geaccepteerd worden kan je niet zomaar krijgen. Ik begrijp wel waarom jullie dit beleid voeren, het probleem is echter dat mijn vriendinnetje zich nu NIET kan inschrijven bij GoT!!!!
Daarnaast, stel dat ze een 'legaal' emailadres invult dan is dit een adres waar ze NOOIT haar mail checkt, omdat ze alleen haar Hotmail adres gebruikt. Dussssss... Help eens even hier! Jullie lopen anders een beest van een meissie mis op dit forum en we zullen moet account sharen als het niet lukt.
Overigens, we hebben haar net met de nick FransjePower en een fake xs4all account proberen in te schrijven. Dat lukte dus niet. Deze kan dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, jou vriendin zit vast wel op school/werk? Of gebruik een extra mail adres die je bij zo goed als elke provider krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan registreert ze met een legaal mailadres en past ze daarna haar mailadres aan.

Sim-pel

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 10:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

probeer eens een kennisnet adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je kunt toch ná het inschrijven je mailadres veranderen naar bijvoorbeeld een Hotmailadres? Dan hoeft ze dat adres waar ze normaal nooit kijkt maar één keer te checken.
edit:
te laat

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

En als het goed is krijgt ze weinig mail van GoT (welgeteld 2 mailtjes ) 1 registratie + 1 activatie

mits ze zich natuurlijk goed gedraagd... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze heeft geen extra adres. Wel een op school, maar die is al 3 jaa niet gechecked en de kans dat die nog bestaat is dus klein. Luister: ik vind dit een beetje onzin. Ze kan zich wel inschrijven met een emailadres dat we nu even aanmaken en voor de rest nooit zullen gebruiken, maar daar heeft toch niemand wat aan?! Maar goed. Ik heb al gemerkt dat XS4all wel werkt, maar daar kan je niet zomaar een emailadres krijgen toch? Waar moet ik een emailadres scoren zodat ze zich wel kan inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DoRRoN schreef op 17 oktober 2002 @ 15:48:
En als het goed is krijgt ze weinig mail van GoT (welgeteld 2 mailtjes ) 1 registratie + 1 activatie

mits ze zich natuurlijk goed gedraagd... :Y)
Dat is dus totaal beside the point dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 11-07 10:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 15:48:
Ze heeft geen extra adres. Wel een op school, maar die is al 3 jaa niet gechecked en de kans dat die nog bestaat is dus klein. Luister: ik vind dit een beetje onzin. Ze kan zich wel inschrijven met een emailadres dat we nu even aanmaken en voor de rest nooit zullen gebruiken, maar daar heeft toch niemand wat aan?! Maar goed. Ik heb al gemerkt dat XS4all wel werkt, maar daar kan je niet zomaar een emailadres krijgen toch? Waar moet ik een emailadres scoren zodat ze zich wel kan inschrijven?
ik wil zo aardig zijn om mijn kennisnet adres uit te lenen, et pass krijg je niet, maar ik wil wel gewoon door de activatie heen helpen, en dan verander jij et pass en email adres weer zodat ik er niks meer mee te maken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo lang ze ingeschreven staat op haar school zal haar mailadres wel bestaan.
Scholen voeren namelijk geen Hotmail-beleid :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 15:48:

Dat jij dat onzin vindt, vind ik jammer, maar daarmee vertoon je wel ERG weinig begrip voor WAAROM we dat doen. Dat doen we dus om te voorkomen dat mensen zomaar acounts aan gaan maken met makkelijk aan te maken mailadressen om hier moeilijk over te gaan doen.

Dat jij dat onzin vindt en het belangrijker vindt dat jouw vriendinnetje met d'r hotmail mag registreren, is toch echt jouw probleem. Ik heb je een oplossing gegeven en als je dat te moeiljk vindt, is dat jammer...

Sorry, maar hier word ik toch een beetje kriegel van :{. Registreer gewoon even met een mailadres van een provider of van school en dan kan je alles weer wijzigen als er geregistreerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 14:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op 17 oktober 2002 @ 15:50:
Zo lang ze ingeschreven staat op haar school zal haar mailadres wel bestaan.
Scholen voeren namelijk geen Hotmail-beleid :+

Daarom, laat haar dat adres maar gebruiken.

En besides, je krijgt tegenwoordig bij een pak melk al een mailadres. Als ik even snel tel dan heb ik een stuk of 6-7 geldige mailadressen voor GoT (nee die heb ik niet nodig :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 15:52:

[...]

Dat jij dat onzin vindt, vind ik jammer, maar daarmee vertoon je wel ERG weinig begrip voor WAAROM we dat doen. Dat doen we dus om te voorkomen dat mensen zomaar acounts aan gaan maken met makkelijk aan te maken mailadressen om hier moeilijk over te gaan doen.

Dat jij dat onzin vindt en het belangrijker vindt dat jouw vriendinnetje met d'r hotmail mag registreren, is toch echt jouw probleem. Ik heb je een oplossing gegeven en als je dat te moeiljk vindt, is dat jammer...

Sorry, maar hier word ik toch een beetje kriegel van :{. Registreer gewoon even met een mailadres van een provider of van school en dan kan je alles weer wijzigen als er geregistreerd is...
Ik heb dus WEL begrip voor dit beleid. Het mist alleen zijn doel. Daarom vind ik het onzin. Zodra iemand lid is verandert diegene zijn email toch meteen terug, omdat het adres waarmee ingeschreven wordt NOOIT gebruikt wordt. Jullie zouden het beleid niet moet afschaffen, maar ik zou gewoon alleen .nl adresssen toelaten of iets dergelijks, want zoals het nu zit werkt het gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IceStorm schreef op 17 oktober 2002 @ 15:53:

[...]

En besides, je krijgt tegenwoordig bij een pak melk al een mailadres.
Inderdaad! Hoeveel beter is een emailadres van een willekeurig pak melk dan een hotmailadres vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, je snapt het niet. Duidelijk. We gaan er van uit dat iedereen wel een provider of school email adres heeft, dat zijn adressen die je niet eventjes makkelijk aanmaakt.

Als iemand geband is, dan is dat adres al 'in gebruik' (ook al heeft is het veranderd) en kan de users niet meer dat adres gebruiken.

Ook even naar hotmail/zonnet/tmfweb/etc rennen en een mailadres aanmaken heeft geen zin, want die adressen zijn ook geband. Mailadressen waarvandaan veel vervelende klonen zijn gekomen en gratis mailadressen komen gewoon op de "hiermee kan je niet registreren" lijst,.

Het gaat er niet om welk adres ze in haar profiel heeft staan, maar met welk adres er geregistreerd wordt. Dat het daarna gewijzigd wordt, maakt geen reet uit, van mij betreft zet iedereen daar een hotmailadres neer, zolang er maar niet mee geregistreerd kan worden is dat _geen enkel_ probleem.

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:01:
[...]

Inderdaad! Hoeveel beter is een emailadres van een willekeurig pak melk dan een hotmailadres vraag ik me dan af.

in principe is het niet de bedoeling om met gratis adressen te kunnen registreren, als wij erachterkomen bij welk pak melk je 7 emailadressen krijgt, gaan wij die op de 'zwarte lijst' zetten.

We gaan het mensen die kwaad willen niet makkelijker maken dan noodzakelijk. Je kan je registreren met een provideradres of een schooladres of een bedrijfsadres, maar niet met een makkelijk aan te maken mailadres zoals hotmail.

Anders rent elke gebande user even naar hotmail om even een adres te scoren en weer verder te gaan. Dat is dus gebeurd en dat voorkomen we dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS. dat begrijp ik dus WEL. Het probleem is alleen, dat mijn vriendin geen ISP heeft EN geen schooladres meer. Ik begrijp dat dit onder het kopje "jouw probleem" komt en ik heb daar enigzins begrip voor. Word alleen niet pissed als je dit soort topics ziet, want dat is gewoon de keerzijde van jullie strikte beleid en daar zal je dus rekening mee moeten houden.

/typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:07:
JvS. dat begrijp ik dus WEL. Het probleem is alleen, dat mijn vriendin geen ISP heeft EN geen schooladres meer. Ik begrijp dat dit onder het kopje "jouw probleem" komt en ik heb daar enigzins begrip voor. Word alleen niet pissed als je dit soort topics ziet, want dat is gewoon de keerzijde van jullie strikte beleid en daar zal je dus rekening mee moeten houden.

/typo

Mjah, maar je zegt dat het beleid geen enkele zin heeft en dat we maar alle .nl domeinen open moeten zetten.. Dat is dus niet waar, want die hebben we echt niet voor niets geblokkeerd. Je zal even wat moeite voor haar moeten doen, dat is dan even heel jammer.

Wat misschien WEL kan (om deze discussie maar even ergens over te laten gaan) is dat we het wat helderder laten omschrijven, dat je met dat adres niet mag registreren en dat je dus een mailadres van je internet serviceprovider moet gebruiken.:
helaas, met dit mailadres kan je geen acount aanmaken op Gathering of Tweakers omdat het een gratis mailadres is. Als je je wil registreren kan je gebruik maken van het mailadres van uw internetserviceprovider, van de school/instelling of van uw werk. Deze regel is er omdat met gratis mailadressen teveel misbruik is gemaakt van het forum. Je kan ook een mailadres van een familielid gebruiken en dit direct na de registratie wijzigen in je eigen adres, dat is geen probleem.

Heb je ECHT geen mailadres van de provider/school/werk dan kan je een mailtje sturen naar gathering@tweakers.net. Leg in dat mailtje duidelijk uit waarom je geen school of provideradres hebt, dan kunnen zij voor jou een ander mailadres registreren.
En dan zouden wij dus de mogelijkheid moeten hebben om met alle mailadressen een acount te registreren, zodat we dit soort gevallen kunnen tackelen, alleen ben ik dan bang dat we bedolven worden onder mails van mensen die er geen zin in hebben om een oplossing te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Nog ff toevoeging aan JvS z'n verhaal, voor de duidelijkheid: het adres waarmee je registreert blijft dus zichtbaar voor de admins, het wordt dus niet 'vervangen' voor een adres dat je later opgeeft.

Dit is gewoon essentieel om ongewenste personen (spammers etc.) tegen te gaan, want je krijgt zoals gezegd tegenwoordig al een e-mailadres bij een pak melk.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61672

MIjn email adres waar ik mee geregd ben is ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62019

Als je, je eigen server hebt en je eigen domein met een doorgelinkte dns dan lukt het wel en dan kan je zoveel namen hebben als je maar wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Anoniem: 61672 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:12:
Tja de lijst is natuurlijk nooit helemaal compleet, er komen dagelijks 1000-en domeinen bij.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Of draai gewoon zelf ff een mailserver en doe het vanaf daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 16:09:

[...]

Mjah, maar je zegt dat het beleid geen enkele zin heeft en dat we maar alle .nl domeinen open moeten zetten.. Dat is dus niet waar, want die hebben we echt niet voor niets geblokkeerd. Je zal even wat moeite voor haar moeten doen, dat is dan even heel jammer.
Herstel: Ik zeg niet dat het GEEN ENKELE zin heeft ik zeg dat het beleid ZIJN DOEL MIST, omdat ik nu een emailadres van iemand anders moet gebruiken of moet gaan account sharen. Ook zeg ik dat jullie alleen .nl adressen zouden kunnen toelaten OF IETS DERGELIJKS en dus niet ZOMAAR ALLE .NL ADRESSEN toestaan. Je verdraait mijn woorden.

Ik ga er 'moeite' voor doen. Bedankt voor de replies. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Anoniem: 61672 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:12:

Kan :)
Wie zegt dat jouw provider geblokked stond toen je registreerde?
En der zijn nog zat adressen welke je kunt gebruiken en die gratis zijn hoor :X
Er komen dagelijks providers bij die niet geblokt staan.

rubenski: de goede users hebben altijd last van de slechte users. altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 29349 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:15:

[...]

En der zijn nog zat adressen welke je kunt gebruiken en die gratis zijn hoor :X
Er komen dagelijks providers bij die niet geblokt staan.
Dus als je gebanned bent scoor je zo ff een nieuw adres en schrijf je je weer in ;) .
Kan je een domein noemen waar ik zo'n emailadres kan krijgen? Dan kan ik eindelijk mijn girlie een GoT account geven en dan is iedreen blij :) (Hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het mist zijn doel helemaal niet, het heeft alleen een bijwerking, en dat is dat een enkeling die geen provider heeft EN geen mail op school of werk zich niet kan registereren. Wat zoiemand uberhaubt op GoT moet mag Joost weten (HK-toegang scoren?), maar dat nadeel weegt in ieder geval niet op tegen de voordelen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:21:
[...]

Dus als je gebanned bent scoor je zo ff een nieuw adres en schrijf je je weer in ;) .
Kan je een domein noemen waar ik zo'n emailadres kan krijgen? Dan kan ik eindelijk mijn girlie een GoT account geven en dan is iedreen blij :) (Hoop ik)
Ik vrees dat dat domein dan snel op de blacklist terecht komt...

ps xs4all-adresje hebben? :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En dan maar hopen dat spammers en gebande users dit draadje niet lezen, hè? :X O-)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 10-07 11:09
Anoniem: 29349 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:15:
Wie zegt dat jouw provider geblokked stond toen je registreerde?

Precies.. Vroeger kon je zelfs gewoon met een hotmail account registreren.. (in de begindagen van got dus, toen er nog geen misbruik van werd gemaakt enzo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29584

Ik heb mezelf ook geregged met een gratis accountje (ik meen dat het Freeler of GMX was, daar wil vanaf zijn) maar nooit mijn "echte" mailadres gebruikt in ieder geval (vind ik ook vrij onhandig bij wisseling van ISP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Goh, hij begint al te begrijpen waarom gratis accounts niet mogen.
Vooral hier gaan noemen die sites ja, dan komen die meteen ook op de lijst te staan >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Anoniem: 29584 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:25:
Ik heb mezelf ook geregged met een gratis accountje (ik meen dat het Freeler of GMX was, daar wil vanaf zijn) maar nooit mijn "echte" mailadres gebruikt in ieder geval (vind ik ook vrij onhandig bij wisseling van ISP).

2e ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 16:09:

[...]

<hr>

Wat misschien WEL kan (om deze discussie maar even ergens over te laten gaan) is dat we het wat helderder laten omschrijven, dat je met dat adres niet mag registreren en dat je dus een mailadres van je internet serviceprovider moet gebruiken.:

[...]

En dan zouden wij dus de mogelijkheid moeten hebben om met alle mailadressen een acount te registreren, zodat we dit soort gevallen kunnen tackelen, alleen ben ik dan bang dat we bedolven worden onder mails van mensen die er geen zin in hebben om een oplossing te bedenken.
toon volledige bericht
He, dat onderste stuk had ik nog niet gezien. Ik stuur wel een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
[...]

Ja, totdat we merken dat mensen daarmee kloons aanmaken, en dan gaat die ook heel makkelijk op de zwarte lijst :).

Het leven is zo sim-pel :).
Wouter Tinus schreef op 17 oktober 2002 @ 16:24:
Wat zoiemand uberhaubt op GoT moet mag Joost weten (HK-toegang scoren?), maar dat nadeel weegt in ieder geval niet op tegen de voordelen.
Ik heb geen enkel idee :7. Ik denk ook dat als iemand alleen voor SG komt, diegene beter uit is op fok ofzo... Tenzij ze natuurlijk onder de doelgroep past :). PC fanatici die het leuk vinden elkaar te helpen en te discusseren over hard en software :).

Overigens ben ik ook met een zonnet acount geregistreerd en is dat nu ook geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:29:
[...]

He, dat onderste stuk had ik nog niet gezien. Ik stuur wel een mailtje.

neeeeeej dat verzin ik net ter plekke (in het kader van: dat zouden we misschien weleens kunnen doen!!!!).

Argh :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 16:30:

[...]

neeeeeej dat verzin ik net ter plekke (in het kader van: dat zouden we misschien weleens kunnen doen!!!!).

Argh :P.
Ow ok |:( :D .

Nahja. Ik heb dus nog steeds geen adres gevonden waarmee het wel werkt. :(
Dan maar het adres van een bekende gebruiken. :|
Nogmaals, ik begrijp het beleid wel. Het heeft alleen een duidelijke keerzijde.
Overigens vind ik het inderdaad geen gek idee om voor mensen zonder ISP / schooladres een emailadres op te stellen zodat ze het kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah zoveel mensen zijn dat toch niet... Meeste tweakers hebben wel een provideradres lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 16:43:
mjah zoveel mensen zijn dat toch niet... Meeste tweakers hebben wel een provideradres lijkt me zo.
Ja, maar deze dus niet. Daar ging dit topic over. Het is trouwens nog steeds niet gelukt :/ . Wie mailt mij ff een gratis adres dat wél geaccepteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
En een accountje lenen? Heb jij niet een email adres over bij je provider? Je kan tegenwoordig bij bijv. ADSL 4 POP boxen krijgen, en 4 of 5 aliassen per box, althans bij XS4ALL.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blackd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:50:
En een accountje lenen? Heb jij niet een email adres over bij je provider? Je kan tegenwoordig bij bijv. ADSL 4 POP boxen krijgen, en 4 of 5 aliassen per box, althans bij XS4ALL.
Mijn provider is de UVA. Mijn email daar bestaat niet meer. Overigens is zonnet ook een ISP, maar die wordt ook niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10934

Mag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

Herstel: Ik zeg niet dat het GEEN ENKELE zin heeft ik zeg dat het beleid ZIJN DOEL MIST, omdat ik nu een emailadres van iemand anders moet gebruiken of moet gaan account sharen. Ook zeg ik dat jullie alleen .nl adressen zouden kunnen toelaten OF IETS DERGELIJKS en dus niet ZOMAAR ALLE .NL ADRESSEN toestaan. Je verdraait mijn woorden.

Ik ga er 'moeite' voor doen. Bedankt voor de replies. :/
alleen .nl adressen toestaan? Handig als je bedrijf een .net/com domein heeft :{

Als het niet lukt kun je wel ff een emailadres van mij krijgen (wat ik daarna gewoon weer wegpleur).

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Het beleid van een gratis email adres kan niet registreren is wel een beetje achterhaald. Er zijn momenteel genoeg providers waar je zelf een nieuwe email adres aan kan maken. Neem Xs4all nu eens, je kan 5 pop accounts maken en in alle pop accounts kan je nog eens 10 aliases maken dus kom je uit op 55 email adressen. Je kan ze ook zelf weer wissen en aanmaken zonder tussen komst van iets. Dus mensen die vervelend willen doen kan zo een nieuwe email adres aanmaken en deleten. Hier heb je dus geen gratis email adres meer voor nodig.
Er zijn momenteel meer providers waar je meerdere accounts kan maken. Hierbij komt ook nog eens dat er mensen zijn met een eigen server, deze kunnen zoveel aanmaken als ze willen. Het beleid is dus een beetje achterhaald.
Voordat er weer opmerkingen komen over maar als we een provider adres hebben is hij gemakkelijker te achter halen wel dat is ook mogelijk bij gratis aanbieders. Voor eigen servers kan je zeggen maar die moeten de adres achter laten voor het domein enzovoort. Wel goed nieuws bij mij op werk konden mensen zoveel aanvragen wat ze wilde ze krijgen het altijd en er werden geen logboeken bij gehouden i.v.b.m. privacy. Dus het beleid van gratis email adressen is een beetje stom te noemen. De mensen die echt kwaad willen doen het toch wel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

Cyphax

Moderator LNX
we_are_borg schreef op 17 oktober 2002 @ 18:29:
Het beleid van een gratis email adres kan niet registreren is wel een beetje achterhaald. Er zijn momenteel genoeg providers waar je zelf een nieuwe email adres aan kan maken. Neem Xs4all nu eens, je kan 5 pop accounts maken en in alle pop accounts kan je nog eens 10 aliases maken dus kom je uit op 55 email adressen. Je kan ze ook zelf weer wissen en aanmaken zonder tussen komst van iets. Dus mensen die vervelend willen doen kan zo een nieuwe email adres aanmaken en deleten. Hier heb je dus geen gratis email adres meer voor nodig.
Er zijn momenteel meer providers waar je meerdere accounts kan maken. Hierbij komt ook nog eens dat er mensen zijn met een eigen server, deze kunnen zoveel aanmaken als ze willen. Het beleid is dus een beetje achterhaald.
Voordat er weer opmerkingen komen over maar als we een provider adres hebben is hij gemakkelijker te achter halen wel dat is ook mogelijk bij gratis aanbieders. Voor eigen servers kan je zeggen maar die moeten de adres achter laten voor het domein enzovoort. Wel goed nieuws bij mij op werk konden mensen zoveel aanvragen wat ze wilde ze krijgen het altijd en er werden geen logboeken bij gehouden i.v.b.m. privacy. Dus het beleid van gratis email adressen is een beetje stom te noemen. De mensen die echt kwaad willen doen het toch wel.
Deels mee eens, alleen dan moet daar redelijk wat moeite voor gedaan worden en zo filter je alvast de 'luie' trammelantschopper eruit.
Het echt lastige volk kan je IP bans geven maar ook daar valt onderuit te komen.

In de praktijk is het gewoon lastig om een kloon-account te maken als je gebant bent; zoals het ook hoort.

Maar waterdicht kan je het in de praktijk eigenlijk niet krijgen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Voordat er weer opmerkingen komen over maar als we een provider adres hebben is hij gemakkelijker te achter halen wel dat is ook mogelijk bij gratis aanbieders.
Bij 99% van de gratis maildiensten hoef je nauwelijks informatie achter te laten om er een adres te krijgen. Als die hun eigen klanten niet eens kennen, hoe moeten ze ons dan ooit helpen met hardnekkige lastpakken?
De mensen die echt kwaad willen doen het toch wel.
Ja, de mensen die Tweakers.net echt wil hacken die lukt het ook wel. Geen reden om het root-wachtwoord te veranderen in "geheim".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68268

WHOOPDIDOOO!!!! gelukt! DaNo is zo aardig geweest om mij te contacten met Messenger en een emailadres op zijn domein ter beschikking te stellen. Ik vind echter nog steeds dat dit een beetje overdreven is om lid te worden bij GoT. Maar goed. Einde discussie. DaNo bedankt!

/edit eerste post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Anoniem: 68268 schreef op 17 oktober 2002 @ 18:47:
WHOOPDIDOOO!!!! gelukt! DaNo is zo aardig geweest om mij te contacten met Messenger en een emailadres op zijn domein ter beschikking te stellen. Ik vind echter nog steeds dat dit een beetje overdreven is om lid te worden bij GoT. Maar goed. Einde discussie. DaNo bedankt!

Erg overdreven dat we van een internetter verwachten dat hij/zij een provider heeft ja :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 10934 schreef op 17 oktober 2002 @ 17:53:
kijk ff op moerstaal.nl ofzo

http://www.moerstaal.nl/

kun je naar hotmail laten lussen :)
Sssssht! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 17 oktober 2002 @ 18:48:

[...]

Erg overdreven dat we van een internetter verwachten dat hij/zij een provider heeft ja :O.
Er zijn ook mensen die géén provider hebben. Loopt een topicje over in LA. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Anoniem: 42791 schreef op 17 oktober 2002 @ 18:53:
[...]

Er zijn ook mensen die géén provider hebben. Loopt een topicje over in LA. :Z

Gaan we bijdehand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Het emailadressen beleid begrijp ik goed, maar het heeft een keerzijde. Het is uiteindelijk gelukt. Dat je zelf graag nog even het laatste woord wil door er weer op in te gaan en daarmee een nieuwe discussie riskeert, is jouw keuze. En, ja, op zo'n moment word ik bijdehand ja. Dat is niet mijn gewoonte, zelfs de eerste keer in bijna 1400 posts. Overigens was je eigen antwoord even bijdehand en uitdagend door er een :O achter te zetten.

/typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33

Jaymz

Keep on moving !

Goed. Dicussie gevoerd, account aangemaakt.

Rest het slotje nog :P

Bij deze :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.