ADSL, VPN en netwerk: inloogen op de zaak?

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
ik wil voor mijn werk een VPN verbinding aanleggen tussen mijn netwerk thuis en het netwerk van de zaak.
Met een getweakte alcatel kan ik geen goede VPN verbinding opzetten.

Ik wil nu de modem weer in orginele staat brengen en een oudere pc als router/server configureren (met W2K). Hierdoor krijgt die pc weer een eigen IP adres waardoor deze de VPN verbinding kan aangaan.

maar nu een paar vraaggies:
gaat bovenstaand ook werken of zie ik iets verkeerd?
kan ik vanaf de pc die achter de router/server hangt ook de VPN verbinding aangaan?
kan ik vanaf m'n werk (wanneer de verbinding up is) ook m'n thuisnetwerk benaderen?

tnx!

edit: topic titel heeft een foutje; ergens een liev modje?

Verwijderd

tuurlijk , zijn wel veel vragen maar de vpn moet ook werken met die getweakte modem , het enige wat je nodig hebt is een internet aansluiting , en/of port mapping als je een router gebruikt of gewoon DMZ aanzetten naar jou pc ,

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet dan pptp en geen ipsec gebruiken. Dat gaat nl niet over NAT, dus zo'n getweaked modem. pptp zou nu ook al goed moeten gaan.
Maar of dat mogelijk is hangt dus af van de vpn-apparatuur op je werk, daar lees ik namelijk niets over.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Dat moet ook met de getweakte alcatel modem gaan, je moet alleen een paar ports forwarden.
Had het zelfde probleem thuis, heb port 500 geforward naar mijne pc en daarna werkte alles, Tis soms ook nog soms de vraag of je isp die low ports niet blokt .... Telenet in belgie blokt alles onder de 1024 en toevallig gebruikt Cisco vpn oplossing port 500, tja als de isp geen standaard applic doorlaten ... .
Ik geloof dat dit al eens op tweakers is voorbij gekomen ......

Because Great minds Think alike

• total_confusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 09:52
Ik heb thuis ook een getweakte adsl modem. en een vpn verbinding naar mijn werk. Dit geeft TOTAAL geen problemen. Ik heb wel mijn "main" pc als defserver gezet. Dus waarschijnlijk moet je je port goed mappen.

P1 133 Linux Redhat 7.2 Apache webserver. And a PII 433 @ 541 with Windows 2000

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
het versturen van data naar het netwerk op de zaak is ook geen probleem.
Maar het probleem is dat (volgens de systeembeheerder) het pakketje op de zaak aankomt met het interne IP adres van m'n eigen netwerkje (10.0.0.150)
En daar valt natuurlijk niet op te replyen.

en als ik nu wist welke poort het proggel VPN SecuRemote gebruikt ben ik weer verder. Maar wat ik begreep gebruikt dat proggel niet 1 poort maar een hele reeks. En ik weet niet precies welke reeks..

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
hangt ervanaf wel protocol dien vpn gebruikt ......
zoek eens op inet

Because Great minds Think alike

Pagina: 1