Age Of Kings / Conquerors

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 10:15
nu zo vlak voor Age Of Mythology. wie speelt AOE / rise of rome en / of AOE 2: AOK / conquerors nog?
kheb het spel(aok gold edition) van de week nog in de winkel gehaald, kheb zelf nog evenveel plezier in het spel als 3(?) jaar geleden toen ik het voor het eerst speelde :) ik raak er maar niet op uit gekeken, ook AOE: the rise of rome heeft mij plus minus 5 jaar geleden flinke isdn rekeningen bezorgt :o

dus, wie speelt het nog?

mischien ook ff leuk om een tactiek van jezelf hier neer te planten waarmee je speelt, kzal wel ff beginnen:

AOE: rise of rome(kan me niet zo goed herinneren maar zal proberen)
ik deed veel olifanten maken en dan in schepen vervoeren naar de enemy, vergezeld door war boten natuurlijk, een vriend van me kwam altijd over land naar de enemy dus die werd "gesandwitched" :D

AOK / conquerers:
ik speel met de turken, ik maak 1(of 2 ligt eraan hoe sterk de enemy is) groepen special units(elite jannisary) van 40 personen. die gaan onder ctrl+1 en ctrl+3. ik maak een groep van 20-32(ligt wederom aan de enemy) bombard cannons die onder ctrl+4 gaan. verder doe ik meestal nog een groep van 5-6 monks onder ctrl+5. de groepen elite janissary mollen alle inkomende units, de bombard cannons slopen alle gebouwen, towers/castles zijn in no time weg zonder dat ze zelf enige schade oplopen :) verder zijn de monks in de buurt om de janissary hulp te verschaffen. voor de bombard cannons heb je villagers nodig om ze te fixen dus die laat ik gewoon halfdood(ongeveer 10 van die dingen zorgen al voor een enorme ravage in een stadje :))
het duurt ff om dit legertje op te bouwen(veel gold, redelijk veel food+wood)
meestal gebruik ik tegelijkertijd 2 castles en 2 siege workshops om mn leger te creeeren.

verder is het wachten nu op age of mythology :)
nou maar hopen dat ik aoe gold edition nog ergens kan scoren :)

overigens punt van frustratie aan aoe:
je kon wel muren bouwen maar geen gates, dat was echt zo irritant want de enemy loopt alsnog gewoon je town binnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BooeoeoeHHHH cheater!!
Een beetje met de turken spelen. Neem een civ waar bij het echt om strategie ga. :)
Ik speel overigens met de Mayans. Ik vind dat zo'n lekker civ. En soms met teutons of spanjaarden.
En idd het spel roeleert nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:32:
BooeoeoeHHHH cheater!!
Een beetje met de turken spelen. Neem een civ waar bij het echt om strategie ga. :)
Ik speel overigens met de Mayans. Ik vind dat zo'n lekker civ. En soms met teutons of spanjaarden.
En idd het spel roeleert nog steeds. :)
uh? omdat ik de turken gebruik ben ik een cheater? kvind ze gewoon lekker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja weet ik. Maar op internet spelen ze er nooit mee omdat ze te machtig zijn. Snap je.
Als je met de turken speel kun je heel matenaaierig spelen. Met die bombertowers en jannisary kun je heel gemeen spelen. Vandaar. Ik wil best wel een keertje met jouw spelen hoor. Turken tegen Mayans. Ik weet niet of ik dan win. Want jannisary wint van infantery units. En aangezien mayans een infantary civ is. Maak jij een goede kans om te winnen. ;)
(ja naar 3 jaar internet ervaring weet ik zo'n beetje alle kneepjes uit het spel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:40:
Ja weet ik. Maar op internet spelen ze er nooit mee omdat ze te machtig zijn. Snap je.
Als je met de turken speel kun je heel matenaaierig spelen. Met die bombertowers en jannisary kun je heel gemeen spelen. Vandaar. Ik wil best wel een keertje met jouw spelen hoor. Turken tegen Mayans. Ik weet niet of ik dan win. Want jannisary wint van infantery units. En aangezien mayans een infantary civ is. Maak jij een goede kans om te winnen. ;)
(ja naar 3 jaar internet ervaring weet ik zo'n beetje alle kneepjes uit het spel.)
ik speel altijd tegen computers, ook omdat ik momenteel niet multipl ken doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Speel dit spel nog zo'n 3 keer per week, bijna altijd op de MSN gaming Zone.

Turken (de civ dan he) worden daar (net als de Koreanen) altijd geweerd, doe ik ook als ik host.

Ik speel meestal tegenwoordig altijd als Britons, vroeger was ik altijd Byzantiers, maar ik had altijd zo'm hekel om tegen de Britons te vechten dat ik in het kader van If you can't beat them join them maar overgeschakeld ben. Het is weliswaar geen gunpowder Civ, maar ik kan er goed mee uit de voeten.

Oh ja, ik speel Deathmatch games, en dan meestal de Black Forest map.

Solo game's (tegen de PC) speel ik mondjesmaat
Ik speel dan op hardest tegen 3 comps in 1 team, en dat win ik 8 van de 10x.
Tegen vier comps redt ik het niet.

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het af en toe nog wel eens..
Ikzelf speel altijd met de Britons.
Archers rules! :) altijd een heel groot leger daarvan werkt perfect, als je leger maar groot genoeg is komt er nooit een infantry in de buurt van je Archers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

`t Is een van de beste spellen ooit (Aoe2: Conquerors)
Vooral ook die muziek!!! Valt me wel op dat Microsoft games wel vaker superb muziek hebben.
Fury 3 (heeel oud spel) had ook al fantastische muziek.
Maar ff ongame :) `t Is echt een top spel.
En idd Britons, Of de chinezen, die hebben zo`n multi arrow schiet ventje.
Maar britons rulez

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die pijlen niet zo ver gaan van de chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik speelde het vroeg best wel is maar tegenwordig niet meer. Tegen de pc is d'r niks aan, en me verbinding is te sloom :(

ik speelde altijd met de engelse of de byzatijnen (of hoe dat ook hete mogen in het neerlands)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd tegen de computer is veels te makkelijk. Op hardest heb ik ze in 10 min al verslagen. Zelfs als ik de Vikings nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
AOE 2 ownz :D :)

persians waren alltijd wel lomp met die olifanten maar ik speelde alltijd met de franks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fransen zijn ook heel sterk. Je moet veel paladins en Trowing Axemen maken. Sterke combinatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude echt AOE2 ownt zo erg

ik speel nog steeds met een laatste restantje owners op gamespy.

vooral de gedownloade scenes (bijv. hero fest perfect) zijn echt sick _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je de volgende keer naar de datum van de laatste reactie willen kijken? Een topic van 2 en een half jaar oud kicken met een mededeling als deze (het roept niet echt een discussie op) is niet echt waar we op zitten te wachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.