Toon posts:

Replicatie tussen 2 W2K werstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb al gezocht maar kon niet echt iets vinden waar ik wat aan had. dus vandaar toch maar effe de vraag.

Ik heb hier 2 werkstations met W2K erop. Deze werkstations moeten met elkaar 3 mappen repliceren ( Foto´s Prive, Foto´s Zakelijk en WENSDATA). De PC´s zijn d.m.v een hub met elkaar vebonden. En zitten in de werkgroep WENS.

Heb gewoon netwerkcontact kan ze allebij zien en benaderen.

Kan iemand mij nu uitleggen hoe ik het beste deze mappen kan repliceren. Het enige wat ik vond d.m.v. de search ging het alleen maar over W2K server, maar volgens mij moet er ook zo´n tool zijn binnen W2K Prof.

Alvast bedankt.

Verwijderd

dat kan je doen met dfs folders dus op 1 computer maak je een 3 dfs roots aan en dan voeg je 3 dfs replica's aan .

Verwijderd

weet trouwens niet 100 % zeker of dit op w2k prf draait maar anders kan je het vast wel toevoegen bij windows components

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heeft toch met domeinen te maken en niks met een werkgroep of hefet dat er niks mee te maken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Dfs werkt niet onder w2k pro.... uit die droom kan ik je alvast helpen,

iets als replistor zou je kunnen nemen, deze kan dit wel (alleen is het niet gratis)

moet de replicatie naar beide kanten toe? of mag het 1 kant op? (in het laatste geval is robocopy.exe mischien een oplossing)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

het kan normaal ook met een werkgroep je kan een fds root in het domein gooien , scheelt in risico omdat je meestal meer dan 1 hebt maar je kan ook gewoon een standalone dfs root maken maar jammer dat het niet onder w2k werkt

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je kan met offline folders werken.
dat houdt in dat de client die een netwerk share mapt deze lokaal cached.
als die client dus geen connectie met de ander heeft kun je nog steeds de netwerk share op de ander bereiken. is er vervolgens weer een netwerkverbinding dan worden de files gesynct.
op 1 machine moet je dus een map delen en op de ander moet je deze mappen en offline beschikbaar maken.
als je wil weten hoe dit moet moet je maar ff op technet zoeken

I wish I had a cool signature like everybody else

Pagina: 1