ADSL verbinding verbreekt

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn internetverbinding (adsl) verbreekt als de telefoon gaat, of als ik wil bellen.
Alles staat goed aangesloten splitter enzo, en heb de nieuwste software geinstalleerd. Denk niet dat het aan de software ligt.
Wie heeft dit probleem ook al eens gehad.

Be Stronger Than Your Excuses

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 09:52
Weet je heel zeker dat er niks voor de splitter zit :)

http://www.designyourgoogle.com

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

idd, kan weinig anders zijn, misschien heb je de splitter verkeerd aangesloten, ook al zitten de kabels klaarblijkelijk goed? Het komt wel eens voor dat kabels al meteen in de meterkast afgesplitst worden naar boven, misschien heb je die over het hoofd gezien :?

JayGTeam (213177)

• KSR
  • Niet online
Weet zeker dat de kabels goed zitten en er zit niks voor de splitter.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb hetzelfde probleem. Inkomende belletjes zijn geen probleem, uitgaande wel. Ik heb er maar gewoon mee leren leven.

Verwijderd

Wekkel schreef op 17 oktober 2002 @ 15:44:
Ik heb hetzelfde probleem. Inkomende belletjes zijn geen probleem, uitgaande wel. Ik heb er maar gewoon mee leren leven.
das wel fijn, maar daar betaal je toch niet voor??? :?

HET KAN ABSOLUUT NIET IN JE MODEM/SOFWARE ZITTEN!!!
Dit omdat je splitter er niet voor niets bij zit: z'n taak is om adsl en telefoon te scheiden en hierdoor kan (lees: hoort) jouw modem/pc NOOIT te kunnen merken of je gebeld word/belt.

Ik zou maar 3 oorzaken kunnen bedenken:

-Er zit nog een aansluiting van een telefoon of iets dergelijks VOOR je splitter (denk niet gelijk "dit is niet zo" want een hoop mensen hebben ook bijv. hun ALARM op het telefoonlijntje aangesloten. Dit soort dingen moeten OOK achter de splitter zitten!)

-Je hebt je splitter verkeerd geinstalleerd 8)7

-Je splitter is brak, hij doet dus niet goed wat ie moet doen waardoor je modem allemaal gekke signalen krijgt waar ie niet mee om kan gaan als je belt/gebeld wordt.

Kijk eerst optie 2 en dan 1 maar eens helemaal na (vraag pa/ma/huisgenoot of ze niet stiekum alarm oid ervoor hebben zitten). Anders zal ik maar eens serieus aan optie 3 gaan denken :'(

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51

mno

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad (verbinding werd niet verbroken maar dataverkeer werd wel stil gelegd). Er zaten geen telefoons o.i.d. voor de splitter maar bij nadere bestudering zag ik dat er in de meterkast, vlak boven het witte PTT-doosje nog een doosje zat. Hierin zat een meeluisterfilter (zorgt er voor dat er maar 1 telefoon tegelijk gebruikt kan worden). Deze heb ik er toen tussenuit geknipt en het probleem was verholpen.

Gewoon rösti

• KSR
  • Niet online
Denk inderdaad dat de splitter gewoon brak is.
Zal contact opnemen voor een nieuwe

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Je kan het uittesten, haal de splitter weg, sluit gewoon je telefoon en je modem aan en probeer het dan nog is, als het goed is kan dat gewoon(bij mij igg wel), alleen stoort je telefoonlijn ietsjes.

/me Een echte patomaan

Pagina: 1