Ik heb een java programma onder ogen die ik verder helemaal snap op deze regel na:
Dit is mij duidelijk:
casting naar byte (evaluatie van de bits met de & operator) en dan jah...
Ik snap de regel niet echt, maar werken doet deze wel, ik snap >> wel (shift naar rechts 8 plaatsen) maar dan valt deze toch buiten het bereik, of komen de bitjes aan de andere kant er weer bij ?
Verder staat er nog onder :
en verder opgevolgd door de zelfde regel alleen dan is 8, 16 of 24 ... met het zelfde if statement er onder.
Klopt toch niet ? dan wordt het toch altijd 0 ? (24 opschuiven terwijl je maar 8 plaatsen hebt
FYI: het is een regel uit een programma om direct met hardware te praten in een embedded omgeving.
code:
1
2
| int bytes4 = data.getElementData(i); b = (byte)((bytes4 & 0x0000FF00) >> 8); |
Dit is mij duidelijk:
casting naar byte (evaluatie van de bits met de & operator) en dan jah...
Ik snap de regel niet echt, maar werken doet deze wel, ik snap >> wel (shift naar rechts 8 plaatsen) maar dan valt deze toch buiten het bereik, of komen de bitjes aan de andere kant er weer bij ?
Verder staat er nog onder :
code:
1
2
| if(b == 0) break; tmp[length] = b; |
en verder opgevolgd door de zelfde regel alleen dan is 8, 16 of 24 ... met het zelfde if statement er onder.
Klopt toch niet ? dan wordt het toch altijd 0 ? (24 opschuiven terwijl je maar 8 plaatsen hebt
FYI: het is een regel uit een programma om direct met hardware te praten in een embedded omgeving.
[ Voor 0% gewijzigd door drm op 17-10-2002 15:07 . Reden: code tags roelen ;) ]