Toon posts:

USB toetsenbord niet herkent door bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje
ik heb een draadloos toetsenbord die aangesloten zit op USB
met het opstarten van de pc kan ik niet in de BIOS komen gewoonweg omdat het toetsenbord niet reageerd, als windows is opgestart werkt deze wel
ik heb een IBM netvista A40.
Ik heb het ook op een Netvista M41 geprobeerd hier werkt hij wel.
is het verstandig om een BIOS update te doen bij de A40 misschien wordt hij hierna herkend.
of heeft er iemand een andere oplossing..
alvast bedankt

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
heb je ook ps2 poorten? Zet je er een verloopplug van USB -> PS2 tussen. Ik weet niet zeker of dit werkt omdat het een draadloos toetsenbord is, bij een gewoon USB toetsenbord werkt het iig wel.

Pwnd

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sluit tijdelijk een PS/2 keyboard aan om in je bios te gaan en zet USB legacy support aan.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas was het dat maar, allebei geprobeerd maar nog lukt het niet

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:13:
nee helaas was het dat maar, allebei geprobeerd maar nog lukt het niet
wat lukt niet?

Je zou toch wel je toetsenbord op PS/2 kunnen laten lopen lijkt me? Bij bijna elk toetsenbord zit wel een USB -> PS/2 converter erbij, en ik gok zo dat het toetsenbord wel reageert op PS/2 in de BIOS.

Verwijderd

Normaliter moet je in je bios aangeven dat je alleen een USB toetsenbord gebruikt.
Sluit je oude ps2 toetsenbord even aan, maak de wijziging, reboot met het usb toetsenbord.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Titelchangeje

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Heel stom advies waarschijnlijk, maar bij een vriend werkte het: zet het toetsenbord op een andere USBport... Bij hem deed ie het ook niet (ook niet PS/2 op de 1 of andere vage manier). Toetsenbord op usb-port 2 gezet en het werkt feilloos :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

/offtopic
Herkent?!! |:( :)
//offtopic

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
wat lukt niet?

Je zou toch wel je toetsenbord op PS/2 kunnen laten lopen lijkt me? Bij bijna elk toetsenbord zit wel een USB -> PS/2 converter erbij, en ik gok zo dat het toetsenbord wel reageert op PS/2 in de BIOS.

klopt heb ik ook geprobeerd maar dit werkt ook niet.

Normaliter moet je in je bios aangeven dat je alleen een USB toetsenbord gebruikt.
Sluit je oude ps2 toetsenbord even aan, maak de wijziging, reboot met het usb toetsenbord.

heb ik gedaan maar deze werkt nog steeds niet
dit is het internet adres waar ik het toetsenbord vandaan heb : http://www.gyration.com
ook met hun heb ik gebeld maar die grapjassen zeggen dat het gewoon moet werken dus heb je ook geen zak aan

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien verstandig zijn om de bios te updaten misschien dat hij hierna herkend wordt

Verwijderd

Topicstarter
kweet het antwoord: gewoon een nieuwe pc kopen ;)
but tthanks everybody
Pagina: 1