Toon posts:

[PHP] Search met meedere variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het wel voor elkaar om een zoekopdracht uit te voeren vanuit php naar bijv een SQL database met 1 variabele.
Nu zou ik graag willen weten hoe je een zoekopdracht met meerdere variabelen moet maken zoals bijv bij google, dat je meerder woorden kan invoeren en dat hij dan een AND search doet.

Ik heb genoeg aan richtlijnen. Dus bijv. "gebruik die functie eens" ofzo, dan zoek ik de rest wel op op het internet of in de boeken.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
exploden op " " (spatie)
En dan voor elke value in de array (foreach) $query.=" AND ".$value; doen.

Verwijderd

Topicstarter
thanx, ik ga het proberen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je zou ook even naar een FULLTEXT index search kunnen kijken. Let hierbij op dat je meer dan 3 (geloof ik) records in de tabel moet hebben staan, anders werkt 't niet.

Je zou idd wat nielsz gebruikt kunnen doen, alleen zou ik liever splitten op whitespaces, komma's, punt-komma's etc.

Vervolgens een WHERE clause construeren aan de hand van condities, en de condities imploden met AND of OR, net wat je wilt.

Nog een mogelijkheid is je database zelf indexeren. Dus een tabel aanmaken met daarin woorden, en koppeltabellen met verwijzing naar woordentabel en bijv. documententabel met als attribuut hoevaak ze in dat document voorkomen

hth :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz