[DirectDraw VB]Framerate lock en fout in sized blitten.

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik ben dus bezig met een rts engine te maken in vb met directdraw.

nu werkt tot nu toe bijna overal perfect. Alleen zie ik bij sommige pc's een vreemde fout.

Ik heb dus de grote map en die blit ik een stuk kleiner in een andere surface. dat is dan de minimap/radar. Normaal is die helemaal perfect, maar bij sommige pc's dus ziet het er heel vreemd uit. Helemaal niet zoals bedoeld.

Het ziet er niet uit zoals het is als er fout geblit is (knipperend dus) maar je kunt de minimap er nog gedeeltelijk in herkennen.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, ligt het aan de videokaart? of iets anders?

Trouwens ik zie bij deze pc's ook een lock op de framerate (heb het nog niet op andere pc's bekeken (de framerate dus). die staat constant op 75. Doet directdraw dit of is het weer iets van de pc. (bij andere pc's schuift de framerate een beetje).

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Framerate is VSync (refresh snelheid van je monitor)

Heeeel lang gelden gebruikte ik DirectDraw voor Quadrant Wars. Als je Vsync wilt uitzetten kan dat dmv.:

FrontBuffer.Flip Nothing, DDFLIP_NOWAIT

Overigens kun je het beter aan laten, anders kun je "tearing" krijgen (half scherm oud, half scherm nieuw bijvoorbeeld), maar als je je echte FPS wilt zien tijdens development, zet je het gewoon uit :)

Trouwens, misschien kun je stukje screenshot posten van die foute minimap? HEt kan van alles zijn namelijk ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Michali schreef op 17 oktober 2002 @ 14:40:
Ik ben dus bezig met een rts engine te maken in vb met directdraw.

nu werkt tot nu toe bijna overal perfect. Alleen zie ik bij sommige pc's een vreemde fout.

Ik heb dus de grote map en die blit ik een stuk kleiner in een andere surface. dat is dan de minimap/radar. Normaal is die helemaal perfect, maar bij sommige pc's dus ziet het er heel vreemd uit. Helemaal niet zoals bedoeld.

Het ziet er niet uit zoals het is als er fout geblit is (knipperend dus) maar je kunt de minimap er nog gedeeltelijk in herkennen.

maak je wel goed gebruik van de strides? 2 scanlines hoeven namelijk niet precies na elkaar te komen (er kunnen een paar bytes tussen zitten). Misschien gaat het toevallig bij jou en veel andere pc's goed, maar dat hoeft dus niet per se altijd zo te zijn

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.