Windows start niet met defecte HD aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Hey, ik zit met een probleem. Toen ik vanmorgen mijn PC aanzette bleef deze hangen tijdens het opstarten van Windows XP Pro. Ik krijg een blauw scherm en hierna reset de computer. Na wat gezeur kwam ik erachter dat de HD niet goed werkte. Het bios herkent 'm wel, ook draaitie gewoon.

Goed, ik de 'defecte' HD in een andere pc gedaan om er wat gegevens proberen af te halen om hierna windows er opnieuw op te zetten. Maar wat blijkt, de andere pc komt niet in windows met deze HD erin. HELP! Er staan veel belangrijke gegevens op!!!

Weet iemand een manier om een HD toch te benaderen. Het is fat32.. Ik heb namelijk het idee dat niet de hele schijf kapot is.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn probleem is eerder dat Windows niet opstart wanneer deze harddisk is aangesloten ;)

In dit geval, doublecheck eens de bekabeling/bejumpering en probeer eventueel Windows in Safe Mode.

Om verdere misverstanden te voorkomen doe ik even een titelchange (was: "Gegevens van defecte HD halen..."). Topicstarter, wil je in het vervolg wat zorgvuldiger met de titelkeuze omgaan?

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 17-10-2002 14:49 . Reden: typo ]

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 14:46:
Zijn probleem is eerder dat Windows niet opstart wanneer deze harddisk is aangesloten ;)

In dit geval, doublecheck eens de bekabeling/bejumpering en probeer eventueel Windows in Safe Mode.

Om verdere misverstanden te voorkomen doe ik even een titelchange (was: "Gegevens van defecte HD halen..."). Topicstarter, wil je in het vervolg wat zorguldiger met de titelkeuze omgaan?
Nee aapje.. Ik kan ook niet van de HD lezen vanuit DOS of als ik hem als 2e schijf aansluit in een ander systeem... Beter lees je mijn post goed i.p.v. voorbarig conclusies trekken.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
En verander die topictitel weer terug a.u.b. :{

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer dan een betere openingspost te maken.. Ik leid het juist af uit het onderstaand stukje:
Kogando schreef op 17 oktober 2002 @ 14:30:
Goed, ik de 'defecte' HD in een andere pc gedaan om er wat gegevens proberen af te halen om hierna windows er opnieuw op te zetten. Maar wat blijkt, de andere pc komt niet in windows met deze HD erin. HELP! Er staan veel belangrijke gegevens op!!!
De antwoord op jouw oude topictitel is overigens wél in de FAQ terug te vinden, vandaar de misverstand van de eerste poster.. :/

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 14:54:
Probeer dan een betere openingspost te maken.. Ik leid het juist af uit het onderstaand stukje:
[...]
Ok, is al een ander open...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kogando, dubbelposten is hier helemaal niet de bedoeling.. En de kern van het probleem is nog steeds dezelfde: Gegevens van defecte HD halen..

Jouw probleem is hier helemaal niet de gegevens terughalen van een defecte harddisk. Dat is slechts de tweede stap. Het antwoord op deze vraag staat al in de FAQ :)

Jouw échte probleem is dat Windows niet doorstart wanneer je deze defecte harddisk aansluit in een andere computer. Het antwoord hierop is niet in de FAQ te vinden en deze topic blijft dus open, maar wel met een titelchange om misverstanden uit te wissen..

Begrijp je het nu een beetje?

Tot slot: wil je in het vervolg aub ook niet zo eigenwijs/brutaal doen, ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn, dank u..

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 14:54:
[...]
De antwoord op jouw oude topictitel is overigens wél in de FAQ terug te vinden, vandaar de misverstand van de eerste poster.. :/
Mijn probleem is dat weinig aan al die mooie windows programma'tjes heb omdat ik bij geen enkele pc waar deze schijf in zit windows kan laten starten.

Ik krijg altijd die error, of ik nou van de defecte schijf boot of van een hele andere.

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 15:04:
Kogando, dubbelposten is hier helemaal niet de bedoeling.. En de kern van het probleem is nog steeds dezelfde: Gegevens van defecte HD halen..

Jouw probleem is hier helemaal niet de gegevens terughalen van een defecte harddisk. Dat is slechts de tweede stap. Het antwoord op deze vraag staat al in de FAQ :)

Jouw échte probleem is dat Windows niet doorstart wanneer je deze defecte harddisk aansluit in een andere computer. Het antwoord hierop is niet in de FAQ te vinden en deze topic blijft dus open, maar wel met een titelchange om misverstanden uit te wissen..

Begrijp je het nu een beetje?

Tot slot: wil je in het vervolg aub ook niet zo eigenwijs/brutaal doen, ik probeer alleen maar behulpzaam te zijn, dank u..
Ik snap je wel maar probeer ook te begrijpen dat ik lichtelijk gefrustreerd ben door het feit dat ik al die belangrijke gegevens dreig te verliezen en tot nu toe nog geen oplossing heb gevonden.

Verwijderd

"Er staan veel belangrijke gegevens op!!!"

Geen backup ?

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:08:
"Er staan veel belangrijke gegevens op!!!"

Geen backup ?
Jawel.. maar die is te oud.. Normaliter maak ik een backup wanneer ik iets aan mijn pc verander.. Iets ernstigs installeer of whatever... Maar nou heb ik helemaal niets gedaan... Van het ene op het andere moment was het. Ik heb gewoon normaal gewerkt in windows, de pc afgesloten en toen ik weer opstartte was het.

Verwijderd

Stomme vraag, maar wat voor HD is het?

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:14:
Stomme vraag, maar wat voor HD is het?
20 GB Western Digital 7.200 rpm

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 16:34
Staan de jumpers goed :? (slave) Ik ga hier wel van uit ;)

Wat ik bedoel is sluit de defecte HD aan als slave, haal er af wat je wil en kijk wat je verder met de defecte hd kan.

Verwijderd

owkee, hd als secondary in 2e pc en proberen te benaderen dos/win ?

Edit : die american badass was me voor 8)7

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
The Undertaker schreef op 17 oktober 2002 @ 15:19:
Staan de jumpers goed :? (slave) Ik ga hier wel van uit ;)

Wat ik bedoel is sluit de defecte HD aan als slave, haal er af wat je wil en kijk wat je verder met de defecte hd kan.
Zucht.. dat is juist het probleem.. Ik krijg de schijf als het ware niet in windows, ook niet als slave in een andere pc. Want die loopt dan ook gewoon vast...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Gigantisch risiko, maar als niks meer helpt:

Kijk of je een HD bracket kan krijgen tijdelijk als leen ofzo.
Gooi je HD daarin.
Zet hem gewoon op master of slave of whatever.

Kijk dat je dit geheel op een windows XP PC aansluit. (ondersteunt onofficieel IDE hotswap)

Haal alle andere apparaten van de secondairy controller af. (mag absoluut nix anders aanhangen !)
Sluit hierop je HD bracket aan. (zonder HD erin)

Start windows op.
Gooi hierna je defecte hd erin en duimen maar.

ALs je een promise controller hebt is dit nog beter daar deze ide hotswap ondersteunen.

Nu heb je alleen wel kans dat wanneer je voeding niet sterk genoeg is je pc automatisch reboot bij het inpluggen van de HD, zo ja mot je even een apparte voeding gebruiken voor de HD.

Suc6

PS: Dit is een riskante methode zonder garantie op success, maar naar mijn mening wel het proberen waard !!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Oh ja, als je een 2e voeding gebruikt, niet vergeten de 'nul' met elkaar te verbinden !!

/Edit: Sorry ik wilde editen en niet een nieuw berichtje plaatsen... verkeerde knop :P

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Wanneer gaat he nu mis ? , bij het dedecteren van de schijf ? , of bij het beginnen te booten van windows/dos ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1