Jimmy Pop schreef op 17 oktober 2002 @ 20:03:
[...]
Daar zit dan ook gelijk het probleem. Je mag elke mening hebben die je wilt, beargumenteren is goed. Maar als je boos overkomt, is dat een teken dat je idd pissed-off bent. Er is geen enkele reden om pissed-off te zijn, als persoon 1 voor partij A is en persoon 2 voor B dan is en beiden hebben een sterke overtuiging van het beter zijn vaan "eigen" partei, dan zie ik geen reden waarom je je aangevallen moet voelen als iemand zijn mening uit over jouw partei en deze mening negatief is. Je moet volwassen genoeg kunnen zijn om zonder enige ruzie of boosheid te kunnen beargumenteren. Eindigt de discussie met het begin: Beide mensen zijn niet afgeweken van hun menging. Prima, niks mis mee. Maar als iemand het nodig vind om te flamen en boos te worden is dit een teken van onmacht en daarbij hoort dit niet thuis op een site als T.net. Dat hij qua beargumentering wel degelijk iets toevoegt staat in geen verhouding tot het feit dat er agressie in het spel is. Van mij mag hij dan zelfs naar de -1.
In het geval van post 3 hier is het nog wel binnen de maat IMO. Maar om het nou goed te keuren dat mensen pissed-off worden vind ik grote onzin.
Hmm, ben het wel met je eens, ja. Behalve dan over het volgende: flamen en een negatieve emotie als woede/boosheid zijn 2 verschillende dingen. In een flinke discussie kunnen emoties nog wel 'ns hoog oplaaien in zowel positieve als negatieve zin. Dat dat laatste ook wel 'ns opkomt dat is m.i. volstrekt normaal, het is prettiger wanneer het in toom gehouden wordt.
Een discussie is dan ook wmb. bedoeld om elkaar te helpen cq. tot nieuwe inzichten te komen. Anders wordt het al gauw een flamewar.
Als in mijn post het complete punt was ontgaan, dan had Jimmy Pop vast niet gereageerd met zijn verhelderende reactie. Ik had nl. behalve mijn kritiek op jou ook een mening over krachttermen en censuur.
Punt van dit topic is bijvoorbeeld: Wat doen we met aanvullingen op posts die het moderatiesysteem en de moderatoren aanvallen. Heeft om maar eens een krachtterm te gebruiken geen fuck te maken met een anti-ms-kruistocht.
Wel opvallend dat:
1) jij vraagt of deze naar -1 mogen
2) 2/3 posts over MS gaan
3) jij vaker hier komt zeuren over anti-MS posts.
Verder vind ik het inderdaad niet gepast als mensen in een post op de frontpage schuttingwoorden gebruiken, maar dat is niet aan de orde in dit topic, het is een andere discussie.
Je doet er wel zelf aan mee in die ene post op link #1? Het is hier overigens
wel aan de orde want er
wordt hier in deze posts met krachttermen gegooid. Dat is dan ook iets dat ter discussie staat.
Dan begin je nog eens off-topic zaken uit andere draadjes erbij te halen die er ook al geen fuck mee te maken hebben, zuiver en alleen om mij in een bepaald daglicht te stellen. Wat heeft de m$-discussie in godesnaam te maken met dit topic. In mijn ogen geen ruk. Puur overbodig dus om dat erbij te halen. Wat heeft een van mij flauwe streek ermee te maken? Geen flikker, ook puur overbodig dus.
Dat verband probeerde ik in mijn reactie aan te geven. Daar ga je niet op in, om wat voor reden dan ook. Zal het nog 'ns herhalen dan: ik zie jou hier systematisch pogingen doen om andere aan te zetten anti-Microsoft meningen naar -1 te modderen. Een mening naar -1 modderen zie ik al een vorm van censuur, dat zeker ernstig is indien deze ontopic en beargumenteerd was (of het nou om een pro/anti MS of een pro/anti Linux mening gaat doet wmb. niet terzake, het gaat erom dat deze beargumenteerd en ontopic was). Dat heeft dus wel degelijk indirect met link #2 te maken aangezien je het daar
ook doet. Link #1 ervaar ik als een hatelijke uiting waarin jij je intenties wmb. duidelijk maakt. Dat is ook nog 'ns niet de eerste keer, je komt hier vaker om over anti MS posts zeuren. Maar goed ik herhaal mezelf: zie alinea 2.
Deze 2 recent:
Microsoft en 2 miljoen sites -> vind ik geen troll, hoogstens negatief en offtopic.
Dit lijkt een troll -> niet iedereen is pro-kapitalistisch ingesteld. Dat kaart svdmeer ook aan. Wordt gewoon niet op in gegaan
Verder probeer ik niemand tot wat dan ook aan te zetten
Ik twijfel toch aan jouw objectiviteit tijdens het modden en ik twijfel eraan of jij niet probeert bepaalde meningen te censureren.
Anti-kapitalistische meningen
Anti-Microsoft meningen
Meningen waarin M$ in is verwerkt
maar ik heb in het vrije Nederland toch hopelijk wel het recht om aan te geven wat ik van bepaalde zaken vind
En dat heb ik ook, vandaar mijn kritische post over jou.
als dat je niet bevalt kun je misschien beter emigreren naar een land waar dat "beter" is geregeld. Suggestie: Cuba
offtopic:
Daar woon ik al járen!
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2002 00:57
. Reden: typo's ]