geen icons meer op desktop (XP)

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Na een 'search' ben ik er niet uitgekomen. Door een programma (Xplanet) , die aan de desktop komt, ben ik, ook na het uninstallen van dat prg de mogelijkheid kwijt om in XP nog icons of shortcuts te zien. Ik heb dus een geheel kale desktop met alleen de taakbar onderaan.
Wat/waar kan ik in (registry?) XP iets instellen zodat ik mijn icons weer terug heb?
Bij de "andere" gebruiker op dezelfde computer (andere instellingen uiteraard) waar ik Xplanet niet heb geinstalleerd, is er niets aan de hand.

Iemand?
kyrill

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 17:17
Rechtsklikken op bureaublad, eigenschappen, tabblad bureaublad, knop bureaublad aanpassen, bureaubladpictogrammen.
offtopic:
wow, 4x het woord bureaublad in 1 zin :)

Systeem Specs

Verwijderd

Probeer:
Rechts klik op desktop -> Properties -> Themes
En pak dan het default theme.

Verwijderd

Tweak UI >> Repair >> Rebuild Icons >> Repair Now :)

Of:
IconPackager downloaden bij www.stardock.com en dan handmatig de icoontje terugzetten vanuit c:\windows\system\shell32.ddl

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Waarscheinlijk heb je Active Desktop aanstaan. Daarin zit een optie om al je Icoontjes op je desktop te verstoppen.

Als je nu eens naar de map desktop toegaat? (C:\Documents & Settings\[username]\Desktop Als hier wel bestanden en icoontjes staan is het je Active desktop.
Om dit te disablen doe je het volgende:

Rechtsklik op desktop, kies [Arrange Icons by] en klik op [Show desktop Icons]

• kyrill
Ten eerste bedankt voor alle hulp :)
drunkfux: helpt niet
lawine: nee, dat helpt ook niet
Xceed: ik heb powertoys met Tweakui, maar dat helpt ook niet
KoeKk: Ik hoop dat dat het is, Xplanet ververste via internet elke 5 minuten mijn desktop. Dus het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik laat het je weten

• kyrill
YEp, KoeKK's heeft het bij het juiste eind :) :)
Pagina: 1