Toon posts:

[Java][NOOB] JTable wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik had een vraagje: als ik een JTable heb, kan ik die resizen als je bijvoorbeeld op een knop drukt ofzo, of moet je dan een nieuwe maken?

Ik bedoel een ander aantal rijen / kolommen

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

redraw() :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Als eerste: wat voor versie gebruik je?

Als tweede: wat bedoel je precies: als er op een knop wordt gedrukt, worden er rijen/kolommen toegevoegd/verwijderd aan de huidige tabel of iets anders?

Als derde: kan je het niet uit een handleiding van java halen? Op http://java.sun.com/docs/ en dan jouw versie en naar JTable?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet zorgen dat je gebruik maakt van LayoutManagers. vb.

JPanel panel = new JPanel(new BorderLayout());
TableModel tableModel = ...;
panel.add(new JScrollPane(new JTable(tableModel)),BorderLayout.CENTER);

Als je werkt met een LayoutManager zorgt de layout manager er wel voor dat de componenten geresized worden. Ik ga verder hier niet over in detail treden, maar zoek hier maar even. Er zijn meer dan genoeg tutorials over LayoutManager.

Als je iets aan de inhoud van een table wilt doen (dus rows,columns toevoegen, verwijderen, veranderen) dan moet je echt gaan werken met een TableModel. Hierin staat beschreven wat er in die Table moet komen te staan. En dit is de gebruikelijke manier om met Tables te werken. Het is even doorbijten, maar als je het onder de knie hebt dan stellen tables niets meer voor *ahum* ;)