Toon posts:

[ASP] ' in access record. Hoe in te lezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een record in een access tabel met een '

bijvoorbeeld: 's avonds
testvar="'s avonds"
die haal ik uit tabel x.
Nu wi lik die met een insert in table Y plaatsen

het wordt dan "insert into table (table1) values('"+Testvar+"')"

Ik krijg dan een Syntax error (missing operator) in query expression '''s avonds')'.

Dat komt dus door die ' voor de s.

Hoe kan ik dat oplossen???

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Crazy D

I think we should take a look.

Das pas een paar duizend keer behandelt, maar vooruit... enkele ' vervangen door 2 keer een '
blah = Replace(blah, "'", "''")
dus.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Of op een ander emanier inserten...

Rs.AddNew
Rs.Rij1=TestVar
Rs.Rij2=TestVar2
Rs.Rij3=TestVar3
Rs.Update

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:09

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Crazy_D schreef op 17 oktober 2002 @ 14:06:
Das pas een paar duizend keer behandelt, maar vooruit... enkele ' vervangen door 2 keer een '
blah = Replace(blah, "'", "''")
dus.
Ja, maar " 's avonds " wordt dan " "s avonds "....

Beste manier is om er een eigen merge voor te verzinnen. Ik vind de HTML "’" altijd wel goed. Die kan je dan bij het ophalen uit de database weer terug replacen.

Maar je kan ' ook in ` veranderen (naast de 1 op je toetsenbord). Die valt amper op. Of je nou:

's avonds of `s avonds leest

:)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Crazy D

Crazy D

mOrPhie schreef op 17 oktober 2002 @ 14:29:
Ja, maar " 's avonds " wordt dan " "s avonds "....
:D ik zie door de ' en de " niet meer wat nou wat is... maar ik bedoelde dus, dat je van iedere ' (1 enkele quote) '' maakt (wat 2 keer een ' is, en niet het "aanhalingsteken"). Pff klote tekens, '' en " zien er hetzelfde uit :P
Maar ja, 's avonds wordt dan in de insert query ''s avonds, maar de database snapt dan dat die die dubbele ' eigenlijk 1 ' is.. (snappie 8)7 )

In ieder geval klopt het wel ;) (maar qua font en leesbaarheid is escapen met een \ toch een stuk handiger, \' is tenminste duidelijk ;)).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D schreef op 17 oktober 2002 @ 15:13:
[...]

:D ik zie door de ' en de " niet meer wat nou wat is... maar ik bedoelde dus, dat je van iedere ' (1 enkele quote) '' maakt (wat 2 keer een ' is, en niet het "aanhalingsteken"). Pff klote tekens, '' en " zien er hetzelfde uit :P
Maar ja, 's avonds wordt dan in de insert query ''s avonds, maar de database snapt dan dat die die dubbele ' eigenlijk 1 ' is.. (snappie 8)7 )
Dankzij dit verhaal is alles meteen duidelijk :P

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:09

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Crazy_D schreef op 17 oktober 2002 @ 15:13:
[...]

In ieder geval klopt het wel ;) (maar qua font en leesbaarheid is escapen met een \ toch een stuk handiger, \' is tenminste duidelijk ;)).
Jah, ik snap het al. Mijn post was dus gebaseerd op een dubbel-quote terwijl jou verhaal van 2 enkel-quotes uit ging. Het is duidelijk. Solly :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:22:
Dankzij dit verhaal is alles meteen duidelijk :P
:*) ik blink dan ook altijd uit in mijn gave om zaken kort, bondig en zeer duidelijk uit te leggen... :D

Exact expert nodig?

Pagina: 1