Sinds enige tijd heb ik dan eindelijk ook xp prof. Nu heb ik alleen het volgende probleem: Als ik mijn pc opstart dan is er beeld (bios etc.) , maar nadat ik chdsk gedraaid heb omdat mijn pc niet goed afgesloten is, blijft het beeld nadat chdsk is gedraaid hangen. Windows start wel op (hoor ik aan de geluiden/ de schrijf maakt geluid). Weet iemand hoe ik mijn beeld terug kan krijgen. Mijn pc heb ik gewoon afgesloten en er was ook geen error ofzo.
misschien een te hoge refresh rate of iets...
start in Veilig modus op, en remove je video drivers, start daarna nog een keer op, kijk even wat er gebeurd
start in Veilig modus op, en remove je video drivers, start daarna nog een keer op, kijk even wat er gebeurd
Misschien eens andere videokaart-drivers gebruiken, of als je de mogelijkheid hebt om eens van videokaart te verranderen, kan je dat ook eens proberen.
Nou, dat is helaas niet mogelijk, ik kan de veilige modus niet in. Ook dan blijft het beeld hangen nadat de drivers van xp geladen zijn.AdrianP schreef op 17 oktober 2002 @ 13:52:
misschien een te hoge refresh rate of iets...
als je via de veilige modus gaat, dan pakt ie niet de driver die jij geinstalleerd hebt, maar gewoon SaveVga of iets heet dat .... lijkt me dus sterk
Dat bedoel ik ook, "de drivers van xp" dus SaveVga (of zoiets) driver. Maar hij blijft gewoon hangen.AdrianP schreef op 17 oktober 2002 @ 14:17:
als je via de veilige modus gaat, dan pakt ie niet de driver die jij geinstalleerd hebt, maar gewoon SaveVga of iets heet dat .... lijkt me dus sterk
heb je toevallig een ander kaartje bij de hand?
Nou, niet echt, wel een on-board sis. Maar dan moet ik die GeForce eruit halen voordat die werkt. En dan is het nog niet opgelost want ik wil op die GeForce draaien zoals je waarschijnlijk wel begrijpt.
Verwijderd
Maybe heb je een dualview kaartje? If ja dan zou het kunnen zijn dat poort 1 (vga) ingeschakeld staat als 2e scherm? Of idd driver? Je zou kunnen zien (aan de meeste montz) als je de verkeerde refresh of frequence draait. In mijn geval gaat het standby lampje dan ontiegelijk snel knipperen. Try voor de gein eens je 2e aansluiting mocht die op je vid kaart zitten. Het zou een driver fout kunnen zijn die de vidkaart verkeert aanstuur maar dan kan er nog veel meer mis gaan. Nadeel is als je in veilige modus opstart dat hij je vid kaart niet detect en je de driver dus op slechts hele moeilijke methodus kan herinstalleren. Een optie die ik thuis altijd open heb is remote controll. op deze manier kan ik bij scherm probs via een andere pc op mijn kduke pc inloggen en toch alles zien.
Je kunt op zijn minst ff dat SiS ding gebruiken om in Windows te komen en even al je drivers weg te knikkeren natuurlijk. Dan zet je je PC uit, doe je je Geforce terug en dan zal 'ie wel werken waarschijnlijk...Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:34:
Nou, niet echt, wel een on-board sis. Maar dan moet ik die GeForce eruit halen voordat die werkt. En dan is het nog niet opgelost want ik wil op die GeForce draaien zoals je waarschijnlijk wel begrijpt.
werkt het nu met je SiS ook niet, dan zou ik je monitor 'es uit het raam gooien...
Mother, will they like this song?
Het gaat er nu alleen even om, waar het probleem zit.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:34:
Zo kun je dus kijken of het aan de video kaart ligt, of aan de monitor of iets dergelijks.... get it?
Ik heb de GeForce eruit gehaald en de Sis aangezet. En wat er dus gebeurde: hetzelfde als met de GeForce erin. Kan ik windows xp prof er anders niet overheen installeren? Ik heb de complete install nog op een partitie staan. Bij win 98 se kon je het er altijd overheen installeren zodat je programma's het wel bleven doen maar dat hij alle hardware nieuw detecteerde. Is dit mogelijk om het vanaf die partitie te installeren. Ik heb helaas geen Xp cd.
P.S. Ik heb de monitor uit het raam gegooid en ben naar de winkel gegaan met de stukken die over bleven maar ze wilden hem niet accepteren terwijl ik nog wel garantie heb.
P.S. Ik heb de monitor uit het raam gegooid en ben naar de winkel gegaan met de stukken die over bleven maar ze wilden hem niet accepteren terwijl ik nog wel garantie heb.
Pagina: 1