[ADSL Tweak] Werkt niet met Edimax switch

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb zojuist met succces een Alcatel modem gehacked, echter: hij wil het niet verdelen over een Edimax 10/100 8 poort switch. Ik denk dat het ligt aan het feit dat deze jongen automatisch detecteert per poort, waardoor hij geen uplink heeft.

Maar het gevolg is dat geen van de aangesloten workstations kan internetten. Alle lampjes branden op 100 Mbit, en ook pingen naar 10.0.0.138 werkt niet. Handmatig de kaarten op 10 Mbit zetten werkt niet.

Iemand enige idee hoe we hiermee verder komen ?

[edit] Ik heb overigens al geprobeerd een crosscable te knippen van het moden -> switch maar ook dat werkte niet

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

De port waar de modem in zit zou alleen een 10mbit lampje moeten branden, en als jou crosscable niet werkt zou je hem denk ff tussen 2 pc moeten uitproberen of je hem goed in elkaar heb gezet. Want de manier met die crosscable zou in principe moeten werken.

(Of een switch met uplink kopen)

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook, volgens de "handleiding" maakt het niet uit of je cross of straight gebruikt. Bij mij geeft hij 10 Mbit aan voor de modem, de rest is 100 mbit. Havana, werkt jouw netwerk verbinding ook?