Veel ZoneAlarm Alert Messages

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb gister ZoneAlarm op mijn computer geinstalleerd om te kijken of iemand wel eens probeert om in mijn computer te komen. Tot mijn schrik heb ik nu al 166 intrusions gehad in ongeveer 5 uur tijd denk ik!! Het zijn voornamelijk de volgende Alerts:

-NetBIOS berichten (UDP port 1025 en 1027)
-ICMP Time Exceeded berichten
-ICMP Unreachable berichten

Ik zit op een netwerk vanwaar ik rechtsstreeks een internetverbinding heb. Dit betekent dus ook dat als ik mijn PC aan zet ik meteen verbonden ben met internet.

Moet ik hier nou veel waarde aan hechten? Want ik zit al maanden op dit netwerk zonder firewall en ben nog nooit merkbaar gehackt of iets dergelijks.

Ik draai overigens WinXP met Service Pack 1.

Verwijderd

Misschien heeft het hier iets mee te maken...
Ads via NB
nieuws: Windows NT messenger service doelwit spammers

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Dat is het niet, want dan zou ik als ik ZoneAlarm uitschakel van die net send berichten in me beeld moeten krijgen maar die heb ik niet.

Verwijderd

Ik word daar ook gestoord van. Elke dag meer dan 60 blocked by ZA.

En 95% is op de UDP poorten .

Ik heb een proggie gedowned, thuis, en dat heet meen ik ZoneLog. Die importeert het loggebeuren van ZA en kan je kijken welk ip-adres het meest irrie aanwezig is.

Conclusie tot nu toe; een stuk of 20 regematig terugkerende ip-adressen.

Ook kan je met dat proggie zien wat de aard van hun "bezoek" is.

Meestal "harmeless" en enkele keren is het een "attack of trojan". })

90% is meestal onschuldig en 5% attack en 5% trojan. Gelukkig blijft het bij pogingen

Je blijft die pop-up wegklikken. 8)7 En ik weet dat je dat uit kan zetten maar ik blijf graag op de hoogte.

Ik ben helaas ook nog maar net met dat proggie bezig, dus veel meer kan ik je ook niet vertellen. B)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik snap niet dat mensen die venstertje willen :/
Zo blijf je bezig en je wordt continue gestoord tijdens je werkzaamheden :/
blok alle poorten die je niet nodig hebt en je bent klaar ;)
sorry voor deze nutteloze post, maar goed.

btw ICMP is o.a. ping verkeer, niks mis mee denk ik zo ;) tenzij er heel veel van komt, maar ach als het zo stoort kan je eens in je logfiles kijken welke ip's dat doen, en die hele ip range blokken.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Het zijn inderdaad een aantal veel voorkomende IP adressen. Ik ga inderdaad dat pop-up window van ZoneAlarm maar uitzetten.

Zit trouwens nu al op de 412!! :|

Ik weet niet wat die lui van plan zijn... :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sandermvdb schreef op 17 oktober 2002 @ 15:01:
Het zijn inderdaad een aantal veel voorkomende IP adressen. Ik ga inderdaad dat pop-up window van ZoneAlarm maar uitzetten.

Zit trouwens nu al op de 412!! :|

Ik weet niet wat die lui van plan zijn... :?
waarom denkt iedereen dat iemand hun zit te "hacken" als ze een venstertje krijgen :/
is vast een of andere server ofzo

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Sandermvdb schreef op 17 oktober 2002 @ 13:35:
Ik zit op een netwerk vanwaar ik rechtsstreeks een internetverbinding heb. Dit betekent dus ook dat als ik mijn PC aan zet ik meteen verbonden ben met internet.
Wie is dat niet?
Maar goed. Als je bedoelt dat je op een intranetzit dat ook direct internet is, dan moet je maar eens gaan stoeien met trusted zones. En natuurlijk moet je meteen die "do not show this message again" box aanvinken, want die popup is hoogst iritant en compleet overbodig.

Forza Mucca

Pagina: 1